V Litomyšli se vzpomínalo na Junkovy
Hned sedm automobilů značky Bugatti se představilo na Vzpomínkové jízdě na Elišku a Čeňka Junkovy, kterou pořádá AMK Litomyšl jednou za dva roky. Letos byl poprvé zařazena do světového kalendáře FIVA.
[*6 Jméno Elišky Junkové i jejího manžela Čeňka bylo vždy spojeno se značkou Bugatti, a tak je jasné, že vozy této slavné značky nemohly na startu chybět. Do Litomyšle dorazily Bugatti 13, Bugatti 37 a T37, Bugatti 40, Bugatti 44, Bugatti 49 a Bugatti 57 Galibier. A to ještě majitelé vozů Bugatti 43 a Bugatti 37A bohužel nepřijeli. A někteří dali přednost další pěkné akci, kterou byla Karlovarská Veteran Rally ve stejném termínu.
K pravidelným účastníkům patří jičínská rodina Volfů – Petr opět usedl do vozu Walter Super 6, syn Petr do závodního speciálu Walter P3 Suppersport a bratr Pavel si půjčil Bugatti 13 od Jakuba Staucha. Ten sám vyrazil na trať s Bugatti 40 a jeho dcera Alžběta si odbyla závodnický křest s BMW 328. Zároveň se stala nejmladší účastníkem celé akce.
Rychlé MG provětrali jak Emanuel Vskočil a jeho kolega Jirka Hlavsa, nechyběl Petr Kožíšek s rychlým Wikovem VII 28 nebo „mílaři“ Jan Vališ s Aero 750 Sport Coupe nebo František Bauer s Tatrou 77V, Jirka Patočka vyrazil šestiválcovým Pontiacem Silver Streak atd.
Tradičně mezi nejstarší vozy patří Ford T, tentokrát modely T Touring z roku 1913 a Ford T roadster o čtyři roky mladší.
Předválečné ročníky doplnilo deset automobilů z let 1948 až 2000. Mezi nimi poutaly pozornost BMW 1600 GT Glas (1968), dále Aston Martin DB 5 (1965) a zvláště pak Ford Vedette s 2,2 litrovým vidlicovým osmiválcem z roku 1948.
Úvod obstarala večerní projížďka ulicemi Litomyšle, od zámku k zámku, po které ještě mnozí diskutovali dlouho do noci, za kytarového doprovodu Petra Volfa. Ostatně rodina Volfů získala také cenu sympatie.
Sobotní trasa dlouhá takřka sto kilometrů vedla z Litomyšle přes České Heřmanice, Choceň, Kostelec nad Orlicí k zámku v Doudlebech nad Orlicí, kde byl oběd a přestávka. Dále se pokračovalo ke tvrzi Koldín. Po menším občerstvení a shlédnutí scénky Četnické pátrací stanice se všichni vydali směrem k cíli, který byl opět v Litomyšli. Zatímco ranní část proběhla za oblačného počasí, tak odpoledne už vysvitlo sluníčko, které nás provázelo až do cíle.
Za všechny účastníky nejlépe zhodnotil více než povedenou akci Petr Volf: „Nádvoří plné starých aut, bydlení v pivovaru hned naproti. Noční let Litomyšlí. Atmosféra se štemplem Unesco. V sobotu sto kilometrů podhůřím Orlických hor, zámek Doudleby, tvrz Koldín. Trasa dokonale šipkovaná, křižovatkám vládnou kluci na motorkách. Tady se nekufruje. Letíte krajinou, užíváte si tu péči a společnost. Taky koláčky, klobásky... Soutěž to není, spíš něco jako lázně. Nemá to chybu. Díky za krásnou akci, v Litomyšli to máme moc rádi.“
Letos jsme byli v Litomyšli potřetí a za dva roky přijedeme určitě opět.
A proč se tato jízda pořádá právě v Litomyšli. Důvody jsou dva. Čeněk Junek se narodil 25. května 1894 v nedaleké obci Dolní Čermná v rodině krejčího Vincence Junka a jeho manželky Anny, rozené Řehákové, jako nejmladší ze 13 dětí. Pokřtěn byl Vincenc Urban, užíval ale českou variantu křestního jména Čeněk. A druhý důvod je ten, že v Litomyšli sídlí velice agilní Veteran klub, jehož členové dokáží uspořádat super akci.
JL 7.8.2024
K pravidelným účastníkům patří jičínská rodina Volfů – Petr opět usedl do vozu Walter Super 6, syn Petr do závodního speciálu Walter P3 Suppersport a bratr Pavel si půjčil Bugatti 13 od Jakuba Staucha. Ten sám vyrazil na trať s Bugatti 40 a jeho dcera Alžběta si odbyla závodnický křest s BMW 328. Zároveň se stala nejmladší účastníkem celé akce.
Rychlé MG provětrali jak Emanuel Vskočil a jeho kolega Jirka Hlavsa, nechyběl Petr Kožíšek s rychlým Wikovem VII 28 nebo „mílaři“ Jan Vališ s Aero 750 Sport Coupe nebo František Bauer s Tatrou 77V, Jirka Patočka vyrazil šestiválcovým Pontiacem Silver Streak atd.
Tradičně mezi nejstarší vozy patří Ford T, tentokrát modely T Touring z roku 1913 a Ford T roadster o čtyři roky mladší.
Předválečné ročníky doplnilo deset automobilů z let 1948 až 2000. Mezi nimi poutaly pozornost BMW 1600 GT Glas (1968), dále Aston Martin DB 5 (1965) a zvláště pak Ford Vedette s 2,2 litrovým vidlicovým osmiválcem z roku 1948.
Úvod obstarala večerní projížďka ulicemi Litomyšle, od zámku k zámku, po které ještě mnozí diskutovali dlouho do noci, za kytarového doprovodu Petra Volfa. Ostatně rodina Volfů získala také cenu sympatie.
Sobotní trasa dlouhá takřka sto kilometrů vedla z Litomyšle přes České Heřmanice, Choceň, Kostelec nad Orlicí k zámku v Doudlebech nad Orlicí, kde byl oběd a přestávka. Dále se pokračovalo ke tvrzi Koldín. Po menším občerstvení a shlédnutí scénky Četnické pátrací stanice se všichni vydali směrem k cíli, který byl opět v Litomyšli. Zatímco ranní část proběhla za oblačného počasí, tak odpoledne už vysvitlo sluníčko, které nás provázelo až do cíle.
Za všechny účastníky nejlépe zhodnotil více než povedenou akci Petr Volf: „Nádvoří plné starých aut, bydlení v pivovaru hned naproti. Noční let Litomyšlí. Atmosféra se štemplem Unesco. V sobotu sto kilometrů podhůřím Orlických hor, zámek Doudleby, tvrz Koldín. Trasa dokonale šipkovaná, křižovatkám vládnou kluci na motorkách. Tady se nekufruje. Letíte krajinou, užíváte si tu péči a společnost. Taky koláčky, klobásky... Soutěž to není, spíš něco jako lázně. Nemá to chybu. Díky za krásnou akci, v Litomyšli to máme moc rádi.“
Letos jsme byli v Litomyšli potřetí a za dva roky přijedeme určitě opět.
A proč se tato jízda pořádá právě v Litomyšli. Důvody jsou dva. Čeněk Junek se narodil 25. května 1894 v nedaleké obci Dolní Čermná v rodině krejčího Vincence Junka a jeho manželky Anny, rozené Řehákové, jako nejmladší ze 13 dětí. Pokřtěn byl Vincenc Urban, užíval ale českou variantu křestního jména Čeněk. A druhý důvod je ten, že v Litomyšli sídlí velice agilní Veteran klub, jehož členové dokáží uspořádat super akci.
JL 7.8.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout