Unikátní Mercedes Benz 170 H (W28) na Classic Expo
Vloni i letos vystavovala na Spies Hecker Classic Expo renovátorská firma Vetren Classic Cars z Lomnice nad Popelkou. Synové Petr a Radek Nožičkové společně s otcem Jiřím přivezli tentokrát zajímavý automobil Mercedes Benz 170 H z roku 1938.
Tento automobil prochází právě renovací, a tak mohli návštěvníci nakouknout tak říkajíc pod pokličku vidět. Jedná se o jeden z nejvíce nekonvenčních, ale přesto technicky průkopnických vozů v historii značky Mercedes Benz. Typ označený 170 H byl součástí experimentální éry značky, kdy inženýři prozkoumávali alternativní koncepce pohonu.
Písmeno H v názvu je zkratkou pro Heckmotor, což v překladu znamená motor vzadu. Toto uspořádání umožnilo lepší aerodynamiku a prostornější interiér, ale za cenu menšího zavazadlového prostoru a specifických jízdních vlastností. Vůz byl představen souběžně s konvenčním modelem 170 V s motorem vpředu ale pro zákazníky bylo neobvyklé provedení překážkou.
Zaoblené tvary karosérie byly inspirovány pokrokovými trendy své doby a přispívaly k vyšší efektivitě. Design byl velice nápady s pozdějším Broukem.
Vzadu uložený zážehový čtyřválec objemu 1698 cm3 dosahoval výkonu 38 k. Všechna kola byla nezávisle zavěšena, což přispívalo k pohodlnější jízdě.
I přes technickou propracovanost se model 170 H nikdy nedočkal komerčního úspěchu. Do konce výroby v roce 1939 bylo vyrobeno pouze kolem 1500 kusů. Konkrétní vystavený model v provedení polokabriolet je velice vzácný. Odhaduje se asi deset dochovaných kusů. Dnes je cenným historickým kouskem a důkazem, že se značka Mercedes Benz nikdy nebála jít vlastní cestou.
Vetren + JL 11.11.2025
Písmeno H v názvu je zkratkou pro Heckmotor, což v překladu znamená motor vzadu. Toto uspořádání umožnilo lepší aerodynamiku a prostornější interiér, ale za cenu menšího zavazadlového prostoru a specifických jízdních vlastností. Vůz byl představen souběžně s konvenčním modelem 170 V s motorem vpředu ale pro zákazníky bylo neobvyklé provedení překážkou.
Zaoblené tvary karosérie byly inspirovány pokrokovými trendy své doby a přispívaly k vyšší efektivitě. Design byl velice nápady s pozdějším Broukem.
Vzadu uložený zážehový čtyřválec objemu 1698 cm3 dosahoval výkonu 38 k. Všechna kola byla nezávisle zavěšena, což přispívalo k pohodlnější jízdě.
I přes technickou propracovanost se model 170 H nikdy nedočkal komerčního úspěchu. Do konce výroby v roce 1939 bylo vyrobeno pouze kolem 1500 kusů. Konkrétní vystavený model v provedení polokabriolet je velice vzácný. Odhaduje se asi deset dochovaných kusů. Dnes je cenným historickým kouskem a důkazem, že se značka Mercedes Benz nikdy nebála jít vlastní cestou.
Vetren + JL 11.11.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







