Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Trofeo Nike Bohemia podporuje turistiku

Ač název Trofeo Nike Bohemia jakoby napovídal, že by mohlo jít o nějaký automobilový závod, tak opak je pravdou. I když tato akce, pořádaná agenturou ISM z Brna, má dost společného s motorismem, ale v souvislosti s turistickým ruchem.

Už po několik let, vždy dvakrát do roka, se historické automobily vydají po vlastech českých, respektive po vybraném kraji. Letos padla volba na Ústecký kraj, začátkem července přijde na řadu ještě Karlovarský. Od pátku do neděle se tak kolona historických automobilů pohybovala mezi Děčínem, Litoměřicemi, Kláštercem nad Ohří a Ústím nad Labem.
Smyslem projektu je podpora turistického ruchu v České republice, a propagace jednotlivých krajů, měst a obcí na pozadí exkluzivních historických automobilů.
Vloni jsme si vyrazili na trasu vedoucí Českým rájem, letos jsme zvolili z Děčína do Litoměřic přes Benešov nad Ploučnicí a Terezín. Zatímco Benešov veterány žil dá se říct od A do Z, tak Terezín nás zklamal. Místo u Malé pevnosti nebylo podle nás právě dvakrát šťastně vybrané a oproti Benešovu byl zde zájem veřejnosti nulový. Byla to určitě škoda, protože součástí kolony je také třeba Karel Loprais s dakarskou Tatrou, legenda a šestinásobný vítěz této soutěže, a každé město, kde se účastníci zastaví je komentovaná zasvěceným moderátorem, který divákům řekne o každém automobilu hodně zajímavého.
Ale jak jsme se dozvěděli od pořadatelů, tak vybrat trasu není nikdy jednoduché, protože ne každé město, kde se má Trofeo Nike Bohemia zastavit, je k této akci dvakrát přístupné.
Byť se akce zúčastňuje do dvacítky automobilům, tak složení vozů poskytuje zajímavý průřez automobilovou historií. Od nejstaršího Fiatu 520 z roku 1928 až po Ferrari Mondial, vyrobené před třiceti lety. Nechyběl ani Jaguar E nebo jeho předchůdce, sportovní model SS. K pravidelným účastníkům patří Jiří Janošek ve své tradiční bílé kombinéze, jako za starých časů, která dokonale ladí s jeho MGA, roku výroby 1957. Ani letos nechyběl Francouz Jacques Lessur, a protože přijel ze Sochaux, tak nemohl dorazit s ničím jiným než s Peugeotem. Jeho elegantní model 302 Darl Mat je sice replika, ovšem k nerozeznání s originálem, ale komu by to vadilo, když to ví jen několik odborníků. Krajan Piere Alain Barvier představil MG TC.
Je možná škoda, že se akce nemůže zúčastnit více historických automobilů, ale pořadatelé jsou často limitovány prostorem pro parkování. V každém případě jde o zajímavou akci.

J.Lasík 22.6.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar