Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tomáš Enge na Rally Bohemia druhý

Zatímco trucková sekce týmu Buggyra Racing nabrala za účelem testování kurs Nogaro, posadil Tomáš Enge do sedadla spolujezdce sestru Lucii a během víkendu absolvoval na voze Ford Escort RS 2000 Rally Bohemia.

Přestože první a poslední Čech, který se zúčastnil závodů F1 nezpochybňuje tvrzení Ayrtona Senny o tom, že druhý je prvním z poražených, z umístění má radost. „Škoda, že se až tak moc povedlo počasí. Kdyby bylo trochu mokro, mohli jsme smazat znatelný deficit koňských sil. Takže spokojenost,“ potvrdil Tomáš, který ač již v té době špičkový okruhový specialista, absolvoval v roce 2003 na vozech Škoda Octavia WRC a Ford Focus WRC s úspěchem několik domácích rallye. Při vítězství na Rallye sprintu Praha dokonce porazil Václava Pecha.

V průběhu druhé etapy Tomáš s Luckou zrychlili a posunuli se na konečné druhé místo za Miroslava Janotu, jenž startoval s Opelem Kadettem GT/E. „Ve druhé etapě se nám dařilo jezdit vyrovnané časy s Mírou Janotou. Bohužel po menších problémech s brzdami v průběhu sobotní etapy a jedné jezdecké chybě, kde jsme zhruba na 15 vteřin skončili v příkopu, jsme přišli o šanci bojovat o vítězství. Na druhou stranu jsme takový výsledek potřebovali po loňských peripetiích jako sůl a skvělý výsledek se nakonec i dostavil. Až na ty menší problémy s brzdami šlapal vůz jako hodinky, a to jsme jako tým potřebovali a dodalo nám to novou sílu do dalších závodů,“ zhodnotil celkový průběh Tomáš Enge.

Nejen diváci, ale také jednotlivé týmy byli také zvědaví, jak se vydaří závod po organizační stránce. Přeci jen se od loňského roku žádný závod MČR v rally nebo MČR HA nekonal. „Musím říct, že jsem více než potěšen z organizace soutěže. Pořadatelé odvedli skvělou práci, za což jim patří dík. Líbil se mne i přístup diváků, kterých se přijelo podívat velké množství. Dodržovali veškeré zásady bezpečnosti. Není pravidlem, že by se některá soutěž odjela bez problémů. Tím, že jsme startovali za startovním polem všech soudobých vozů, jsme měli strach, že se málo svezeme a budou se rušit rychlostní zkoušky kvůli haváriím. To se ale nakonec nestalo, a tak jsme mohli absolvovat úplně všechny RZ. Opravdu klobouk dolů před pořadateli za jejich práci a organizaci,“ vyzdvihl práci všech lidí na Rally Bohemia a přístup diváků k závodů.

Dalším závodem Enge Racing bude nadcházející Rally Příbram, která je zároveň součástí MČR HA. Na startu se představí Milan Poživil se Škodou 130 LR. „Milan v Příbrami pojede. Co se týká mě s Luckou, tak v Příbrami bohužel nepojedeme. Kryje se mě to s aktivitami s Buggyrou. Na některém ze zbývajících závodů bychom se ale ještě rádi ukázali,“ uzavřel hodnocení Tomáš Enge

„Měl jsem tenkrát nabídky věnovat se rallye, silně jsem o tom uvažoval. Do toho ale přišla nabídka z Formule 3000. Následovalo angažmá v týmu Prodrive Ferrari, start v Le Mans. Pak jsem závodil v, Indy Car, absolvoval legendárních 500 mil Indianapolis, zkusil American Le Mans Series. Nikdy jsem proto neměl důvod litovat.“
Přesto chápe rozhodnutí Kimi Räikkönena, který to po zisku titulu mistra světa v závodech F1 zkoušel v sezónách 2010 – 2011 ve světovém šampionátu rallye. „Člověk na to musí mít patřičnou motivaci. Okruhy a rally totiž spojuje snad pouze to, že držíš volant a snažíš se jet co nejrychleji v něčem, co má čtyři kola. Nutno vzít v potaz, že Kimi šel hned do světového šampionátu WRC, nebál se konfrontace s absolutní světovou špičkou. Možná, kdyby zůstal o něco déle, získal patřičné zkušenosti, mohly přijít výsledky. Každopádně po návratu do F1 v roce 2012 startoval na voze Lotus a jistý čas byl dokonce ve hře o titul, což vypovídá o jeho schopnostech.“

Zrušení čínského šampionátu vozů GT Tomáše Engeho nepotěšilo, zastává však názor, že každý problém může být začátkem příležitosti. „Buggyra angažovala Jarka Janiše, máme více času na přípravu. Věřím, že hned od začátku můžeme bojovat o vítězství.“




PR 16.7.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar