Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

The Most CLASSIC prezentuje historické vozy včetně Ferrari 275 GTB

The Most Classic 2025 promění v sobotu 4. října Autodrom Most v centrum fanoušků a milovníků klasických automobilů. Festival, kde se auta nejen vystavují, ale hlavně jezdí, nabídne mezinárodní závody Histo Cup na okruhu, jízdy pravidelnosti pro veřejnost na polygonu, scenic drive Krušnými horami i soutěž elegance

Jedním z vrcholů letošního festivalu bude bezpochyby Ferrari 275 GTB z roku 1965, vůz, který právem patří mezi nejkrásnější dvanáctiválcové granturisma z dílny Enza Ferrariho. Majitel vozu, Jiří Sudík, jej vlastní už čtvrt století. „Do Česka jsme ho přivezli společně s několika dalšími Ferrari ze švýcarské sbírky. Tamní majitel si ho hýčkal přes dvacet let,“ vzpomíná. Od té doby se auto objevilo na veřejnosti jen výjimečně.


Představený exemplář patří k prvním verzím tzv. short nose, tedy s krátkou přídí a původním provedením motoru Colombo V12 o objemu 3,3 litru. Pod kapotou ukrývá šest karburátorů Weber a výkon přes 280 k. „Je to ještě starší provedení. Má sice šest karburátorů, ale stále původní jednovačkový motor,“ vysvětluje Sudík.

Na svou dobu šlo o revoluční automobil – Ferrari poprvé použilo samonosnou karoserii a transaxle uložení převodovky, což výrazně zlepšilo vyvážení vozu. Celkem bylo vyrobeno jen něco přes 450 kusů kupé 275 GTB, z toho část v lehkém hliníkovém provedení určeném pro závody.


Sudíkův kus je v mimořádně zachovalém stavu. „Má původní interiér i mechaniku, nikdy neprošel renovací. Jediné, co není původní, je lak – ale i ten je ve stejné barvě, v jaké auto vyjelo z továrny,“ dodává majitel.


Hodnota podobných exemplářů dnes přesahuje 50 milionů korun, což činí z vozu nejen sběratelský klenot, ale i investici. Jiří Sudík zmiňuje i jeho praktičnost: „Jezdí se s tím úplně normálně, jako s moderním autem. Dokonce si v něm můžete dát nohu přes nohu,“ směje se.
Na Autodromu Most bude Ferrari 275 GTB vystaveno pouze staticky, ale i tak půjde o jedinečnou příležitost jej spatřit.


Soutěž elegance a Cena Srdcovka

Součástí programu bude i prestižní Soutěž elegance, která každoročně přivádí na pódium vozy s výjimečným charakterem a stylem. Mezi předešlými vítězi najdeme klenoty jako Alfa Romeo 1900c Sprint Pininfarina (1953), Talbot-Lago T26 Figoni et Falaschi (1948), Alfa Romeo 6C 2500 SS (1946), nebo Lamborghini Miura P400 (1968).

Vedle elegance má nově své místo i Srdcovka – Cena Josefa Zajíčka. Ta není vyhrazena jen pro unikátní kusy či nejdražší značky. Hodnotí se především stav, charakter a osobnost vozu. Každé auto má tak šanci oslovit porotu a oba vítězové – Soutěže elegance i Srdcovky – si odvezou stejnou trofej: unikátní skleněný otisk asfaltu cílové rovinky Autodromu Most.


Festival plný zážitků pro diváky

The Most Classic se uskuteční v sobotu 4. října 2025 na Autodromu Most a nabídne program nejen pro sběratele a majitele historických vozidel, ale především pro diváky, kteří chtějí prožít den plný atmosféry, hudby a emocí.

Na závodní trati se představí mezinárodní seriál Histo Cup, na polygonu proběhnou jízdy pravidelnosti, volné jízdy i testovací jízdy. Návštěvníci si mohou vyzkoušet nové vozy značek Peugeot, Citroën, Opel, Nissan, Mitsubishi, MG, Toyota, Subaru a Cupra.

Hlavní pódium nabídne po celý den rozhovory, automobilové příběhy i hudební vystoupení. Diváci uslyší koncerty Pavla Houfka, dozvědí se zajímavosti o Jaguaru XJR, který doprovázel Michaela Jacksona při jeho koncertu v Praze, a uvidí rozhovory s legendami české scény i účastníky ROBOT Expedice.



PR 30.9.2025






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar