Terezín 2011 - setkání po 20 letech
Každá veteránská akce, ať více či méně známá, je něčím charakteristická. Před více než čtvrt stoletím si veteránisté z Velemína pod vedením rodiny Buchtů vymysleli akci zvanou Terezín. Název zůstal dodnes, jen start a cíl se přesunuly na výstavistě do Litoměřic.
Přestože se mají zájemci o účast poslat přihlášku předem, tak hodně majitelů historických vozidel přijíždí až na poslední chvíli, a mnozí jen tak tak stihnou start, plánovaný letos už na půl jedenáctou. Zatímco mezi motocykly převládaly domácí značky Jawa a ČZ, tak přehlídka automobilů byla hodně pestrá. Od předválečné Pragy Piccolo z roku 1926 nebo nádherné a poměrně málo známé Tatry 75, rok výroby 1936, až po youngtimery jako Porsche 911, ale nechyběl třeba ani Saab 96, Alfa Romeo Spider, britská klasika v podobě MG nebo Triumph TR7, a tak bychom mohli ve výčtu pokračovat. S Böhmerlandem přijel pan Karel Mokrý, mezi zajímavé stroje patřil rozhodně Puch 800 s motorem boxer, a roku výroby 1936 nebo side AJS, která byla ještě o deset let starší. Škoda jen, že tentokrát byla slabší německých veteránistů, kteří dříve obohatili startovní pole se zajímavými automobily. Bohužel, že ne všechny vystavené automobily se zúčastnily orientační jízdy. A nebo jezdily po jiných silnicích, než kde jsme na ně čekali.
Rozhodně nás potěšil pan Vratislav Král, z pořádajícího klubu, se svým náklaďáčkem Praga AN, kterému je letos 84 let. K tomuto automobilu mám totiž zvláštní vztah. V roce 1992 jsem totiž s panem Králem absolvoval jízdu ulicemi staré Prahy při vzpomínkové jízdě 30 tisíc kilometrů Bohumila Turka, která se konala vždy v květnu na Loretánském náměstí a v Nerudově ulici. Byl to tehdy nezapomenutelný zážitek, z něhož pak vzešla reportáž pro časopis Auto Tip. Od té doby jsem Pragu AN viděl snad pouze jednou, až letos, a opět v plné kráse. Vůz pohání řadový kapalinou chlazený čtyřválec SV o objemu 1234 cm³, který s horizontálním karburátorem dosahoval výkonu 18 k při 3000/min.
Akce Terezín 2011 se vydařila, počasí ač bylo chladněji, tak vydrželo po celý den. Rozhodně nabídlo pěkný průřez motocyklovou a automobilovou historií.
J.Lasík, 16.5.2011
Rozhodně nás potěšil pan Vratislav Král, z pořádajícího klubu, se svým náklaďáčkem Praga AN, kterému je letos 84 let. K tomuto automobilu mám totiž zvláštní vztah. V roce 1992 jsem totiž s panem Králem absolvoval jízdu ulicemi staré Prahy při vzpomínkové jízdě 30 tisíc kilometrů Bohumila Turka, která se konala vždy v květnu na Loretánském náměstí a v Nerudově ulici. Byl to tehdy nezapomenutelný zážitek, z něhož pak vzešla reportáž pro časopis Auto Tip. Od té doby jsem Pragu AN viděl snad pouze jednou, až letos, a opět v plné kráse. Vůz pohání řadový kapalinou chlazený čtyřválec SV o objemu 1234 cm³, který s horizontálním karburátorem dosahoval výkonu 18 k při 3000/min.
Akce Terezín 2011 se vydařila, počasí ač bylo chladněji, tak vydrželo po celý den. Rozhodně nabídlo pěkný průřez motocyklovou a automobilovou historií.
J.Lasík, 16.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















