Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza
Alcar - Bezpečná kola pro radost

Techno Classica v Essenu opět nezklamala

Minulý týden měli příznivci historických vozidel opravdu napilno. V Německu se totiž konaly dva jedny z nejvýznamnějších veteránských veletrhů nejen v celé Evropě. V Essenu probíhal od středy 30.ročník Techno Classica a od čtvrtka ve Stuttgartu pak Retro Classics.

Navštívili jsme oba, na každém bylo k vidění hodně zajímavého, ale asi to nejlepší připravil letos Stuttgart, a to soukromou sbírku litevce…Ale o ní až příště. Nejdříve do Essenu na tradiční Techno Classica. První ročník uspořádala společnost S.I.H.A již v roce 1989 v šesti halách a za vzor posloužilo Retromobile v Paříži. Už tehdy překonala návštěvnost všechna očekávání. Na historická vozidla se přišlo podívat 30 000 lidí.

Dnes bylo k vidění na tři tisíce historických vozidel v halách o rozloze 120 000 metrů čtverečních. On středy odpoledne do neděle sem zavítalo 188 000 návštěvníků z celé Evropy, kteří si mohli převážně automobily prohlédnout, ti majetnější i něco zakoupit od 1250 obchodníků z třiceti zemí. Od vzácné Alfy Romeo 6C 2500 z roku 1946 s atraktivní karosérií Pininfarina až po youngtimer VW Polo. Nejstarším vozidlem nebo spíše motorovým kočárem byl Benz Velo na stánku společnosti Axel Schuettel. Tady byly vystaveny i další úžasné předválečné automobily značek Hispano Suiza, Bentley, Delage apod.

Druhým nejstarším vozem byl Panhrad Levassor, který vyjel na silnice v roce 1902. K tomuto vozu, rovněž prodejný, existuje navíc bohatá dokumentace. Byl ve stavu, že by mohl v listopadu hned vyjet na závod Londýn- Brighton.

Předválečných automobilů, a to luxusních značek jako Hispano Suiza, Bentley, Horch, Maybach, Mercedes bylo k prodeji víc než v minulých letech. Tradičně pěkný stánek měla značka Audi, která přivezla mj. dvanáctiválcový Auto Union Typ D z roku 1939. Pozadu nemohl zůstat ani Mercedes a vystavil konkurenční stříbrný šíp W 154, o rok mladší.

Mimochodem stuttgartská značka si v Essenu připomněla 40. výročí terénního „géčka“.
My jsme mohli být hrdi na stánek Auto-Škoda, připravený továrním muzeem a společností Škoda Deutschland, ale o něm jsem již psali ve zvláštní reportáži. K tradičním vystavovatelům patří vedle zmíněných značek také Volvo, Lamborghini, BMW (oslava 40 let BMW M1), Ford, Porsche.

Expozice Le Mans Legendy byla věnována protagonistům slavného závodu, v němž má vítězství stejnou váhu jako zisk titulu mistra světa. A tak tady stály Mercedes Sauber C9, BMW 12, Renault Alpine A 441 nebo závodní vůz Rondeau a další.

Jek jsme už řekli, do Essenu se jezdí hlavně nakupovat, tak třeba Mercedes Benz 300 SL Roadster hardtop s kotoučovými brzdami a vzácným hliníkovým motorem se prodal za 1,6 mil eur, mladší BMW M5 z roku 1993 za 90 000 eur.

Essen ale nejsou jen automobily, ale také obrazy, umění, modely, literatura, náhradní díly, kluby, soutěže a závody, prostě vše co s veterány souvisí. Není snad nic, co bychom postrádali.



JL 28.3.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar