Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Techno Classica Essen - Mekka veteránistů

Nový návštěvnický rekord hlásí veteránský veletrh Techno Classica v Essenu. Jeho 28. ročník navštívilo během čtyř dnů 201 304 hostů a poprvé tak byla pokořena dvouset tisícová hranice.

V 21 halách na ploše 127 tisíc metrů čtverečných se prezentovalo 1250 vystavovatelů a 2700 oldtimerů nebo youngtimerů. Mezi 27 zastoupenými značkami nechyběla ani letos škodovka, která tak nabídla průřez svojí historií od dvou vozů Laurin Klement přes Škodu 1000 MBX závodní speciály Škoda 966 Supersport nebo Škoda 1100 OHV až po prototytp Škody 120 s motorem vpředu.

Letošní Techno Classica nabídla i devět nových modelů, jako například Opel GT Concept, a návštěvníci tak měli možnost srovnání s několika variantami klasického „gétéčka“.
BMW na svém stánku prezentovalo přes čtyřicet vzácných automobilů na oslavu 100. výročí bílo-modré značky a dokonce i letadlo – Typ Klemm L25 z roku 1927 nebo okruhový speciál BMW 3.0 CSi Schnitzer, který si pamětníci pamatují ještě ze starého brněnského okruhu.
Mercedes Benz přivezl ze svých sbírek například velice ceněné kabriolety včetně nádherného modelu 500 K Spezialroadster vyrobený v roce 1934 nebo prototyp 190 E Cabriolet.

Koncern Volkswagen obsadil celou jednu halu, kde se představily nejdůležitější značky Audi, Škoda a SEAT a na společném stánku společnosti Autostadt pak mimo jiné například nákladní Scania nebo MAN, dále motocykl Ducati, nechyběl ani jeden z prvních modelů Bentley nebo Bugatti. Když už jsme se zmínili o motocyklu, tak asi jen málo kdo ví, že také Audi jeden motocyklový prototyp – model Z02 v roce 1975 vyrobilo. Stroj poháněl čtyřdobý čtyřválec objemu jednoho litru o výkonu 70 k z Audi 50.

Na stánku Audi budily pozornost nejen modely Avus quattro nebo quattro Spyder, ale také prototyp soutěžního vozu Audi, připravovaného v polovině osmdesátých let pro mistrovství světa. Vzhledem ke změně předpisů ale na rychlostní zkoušky bohužel nevyjel, podobně jako Škoda 130 LR/Evo.

„Veletrh v Esenu je vzhledem k velké návštěvnosti nejlepší možností naší značku a její zajímavou historii veřejnosti prezentovat. Rok od roku je veletrh větší a bezpochyby bude ještě růst. Vzhledem k výborné zeměpisné poloze přitahuje Essen mezinárodní publik jako žádný jiný německý veteránský veletrh,“ říká klasiků Thomas Frank, vedoucí Audi Tradition v Ingolstadtu.

V Essenu se poprvé oficiálně představily značky Land Rover a Jaguar, a důvod nám vysvětlil pan Till Beckmann, vedoucí Jaguar Land Rover Classic v německému Neussu. „V tomto roce slaví Jaguar Land Rover Classic na Techno Classica světovou premiéru své nové iniciativy „Reborn“ která nabízí našim zákazníkům možnost získání, v továrně kompletně renovovaného, Land Roveru Serie I. Skutečnost, že Techno Classica využíváme pro světovou premiéru, ukazuje, jak vysokou hodnotu světové výstavě přisuzujeme“

Techno Classica není jen o veteránech, ale o všem, co s nimi souvisí, od náhradních dílů, poradenství až po prezentaci klubů a soutěží či srazů. Jednou z nejvýznamnějších akci je srpnová Classic Days na zámku Dyck. Takový „malý“ Goodwood, i když Mirek Krejsa, který se této akce zúčastnil předloni, zdaleka netvrdí „malý“.

Proto nemohl stánek Classic Days v Essenu chybět a „náš straý známý“ z Grossglockneru Revival a jeden z hlavních pořadatelů pan Marcus Herfort nám k tomu řekl. „Veletrh je pro nás víc než začátek sezony – špičková auta, špičkové publikum. Mám dojem, že všech 47 tisíc návštěvníků našich Classic Days jsem tady viděl. Bylo by hezké, kdyby všech přes 200 000 lidí, kteří zavítali na Techno Classica, našli cestu také k zámku Schloss Dyck. Ale pracujeme na tom.“



J.Lasík 12.4.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar