Technické muzeum Liberec přidá tramvaj T3
Tramvaje typu T3 se vyráběly od roku 1962 až do 1997 a díky své promyšlené konstrukci a nadčasovému designu si rychle získaly velkou popularitu a ve východní Evropě se staly jakýmsi synonymem pro tramvaj jako takovou
Už ve čtvrtek 5. 12. se zatím nejnovější pavilon Technického muzea Liberec – pavilon Městské hromadné dopravy, rozroste o tramvaj typu Tatra T3.
„Jedná se o populární vozidlo, které je dodnes v provozu jak v Liberci, tak ve spoustě měst nejen v České republice, ale také v zemích bývalého socialistického tábora.“ Říká Tomáš Krebs z libereckého Boveraclubu. „Celkem jich bylo vyrobeno asi 14 tisíc kusů, což z ní dělá nejpočetněji vyráběný typ tramvaje na světě.“ Upřesňuje Krebs.
V provozu jsou, anebo byly, krom České republiky a Slovenska například v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Lotyšsku, Německu, Rumunsku, Rusku, Ukrajině nebo vzdáleném Uzbekistánu. Všechny vyrobené vozy vznikly v dnes již neexistujícím závodě ČKD Tatra Smíchov v Praze.
„Jedná se o skvělý přírůstek do naší tramvajové sbírky, však se konec konců jedná o tramvaj, kterou nejen pamatují, ale jezdili a jezdí s ní mnoho z nás“, sdělil Mgr. Michal Smrž, vedoucí provozu v Technickém muzeu Liberec. „Ostatně tato konkrétní tramvaj v barvách rádia RCL vozila cestující ještě poměrně nedávno.“ Dodává Smrž.
Převoz tramvaje začne 5. 12. ve 14:00 v areálu Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou v Liberci, kdy tramvaj zdvihnou z kolejí hned dva autojeřáby a přemístí na podvalník. Pak tramvaj projede Libercem a následně bude opět za pomocí dvou jeřábů složena na nádvoří Technického muzea Liberec.
Technické muzeum Liberec vzniklo teprve v září roku 2014 jako soukromá iniciativa stejnojmenného spolku. Sídlí v areálu Libereckého výstaviště LVT a otevřeno má kromě pondělka vždy od 10:00 do 17:00 h.
PR 4.12.2018
„Jedná se o populární vozidlo, které je dodnes v provozu jak v Liberci, tak ve spoustě měst nejen v České republice, ale také v zemích bývalého socialistického tábora.“ Říká Tomáš Krebs z libereckého Boveraclubu. „Celkem jich bylo vyrobeno asi 14 tisíc kusů, což z ní dělá nejpočetněji vyráběný typ tramvaje na světě.“ Upřesňuje Krebs.
V provozu jsou, anebo byly, krom České republiky a Slovenska například v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Lotyšsku, Německu, Rumunsku, Rusku, Ukrajině nebo vzdáleném Uzbekistánu. Všechny vyrobené vozy vznikly v dnes již neexistujícím závodě ČKD Tatra Smíchov v Praze.
„Jedná se o skvělý přírůstek do naší tramvajové sbírky, však se konec konců jedná o tramvaj, kterou nejen pamatují, ale jezdili a jezdí s ní mnoho z nás“, sdělil Mgr. Michal Smrž, vedoucí provozu v Technickém muzeu Liberec. „Ostatně tato konkrétní tramvaj v barvách rádia RCL vozila cestující ještě poměrně nedávno.“ Dodává Smrž.
Převoz tramvaje začne 5. 12. ve 14:00 v areálu Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou v Liberci, kdy tramvaj zdvihnou z kolejí hned dva autojeřáby a přemístí na podvalník. Pak tramvaj projede Libercem a následně bude opět za pomocí dvou jeřábů složena na nádvoří Technického muzea Liberec.
Technické muzeum Liberec vzniklo teprve v září roku 2014 jako soukromá iniciativa stejnojmenného spolku. Sídlí v areálu Libereckého výstaviště LVT a otevřeno má kromě pondělka vždy od 10:00 do 17:00 h.
PR 4.12.2018
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout