Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tatrovky jezdily Českým rájem

Některé veteránské akce se pořádají každý rok, jiné po dvou letech, většinou podle toho, co si pořadatelé mohou dovolit. Většina akcí má také místo startu stálé, jiné začínají naopak pokaždé někde jinde. A mezi takové patří Tatra v Českém ráji, pořádaná letos v Lomnici nad Popelkou.

A není divu, když právě hlavní pořadatel pan Petr Štěpán pochází z města, které se kdysi proslavilo výrobou stanů, čokoládovnami či Lomnickými suchary, mistrem světa v letech na lyžích Karlem Kodejškou, hokejistou Vladimírem Martincem, úspěšným vrchařem Petrem Doležala atd.


Od rána se náměstí začalo plnit především tatřičkami různých typů z předválečné doby. Ale viděli jsme i Aero 30, Jaguar E-Type, VW Brouk, Škodu Popular nebo Felicia, atraktivní osmiválcový BMW 508 atd. Soutěž není určena pouze automobilům značky Tatra, ale přihlásit se může každý s vozidlem vyrobeným do konce roku 1960.


Nejstarším automobilem mezi šesti desítkami veteránů, byla Praga Piccolo z roku 1924 se čtyřválcem objemu 707 cm³ a s výkonem 10 k. O dva roky mladší byla Tatra 12 Phaeton nebo T 30 Kabriolet. Jednalo se o jeden z prvních vzduchem chlazených zážehových čtyřválců ploché konstrukce. Těchto „třicítek“ bylo vyrobeno 443 kusů.


Rok 1934 měla ve svém rodném listě zapsaná Tatra 75 se speciální dvoudveřovou karosérií pro lékaře. Cenu elegance u nás získal červeno žlutý kabriolet Tatra 52 z roku 1932 s karosérií Sodomka.


Úderem desáté hodiny se účastníci vydali na orientační jízdu Českým rájem, kterou bychom mohli charakterizovat jako s kopce do kopce. Nejdříve museli například absolvovat sjezd z Ploužnice do Železnice, aby vzápětí stoupali vzhůru z Kyjí na Chlum. Právě tento výjezd pod horu Tábor patřil k nejnáročnějším z celé trase vzhledem k převýšení, které musely automobily a motocykly zvládnout. Ale vyjely všechny. Posádkám byly pak odměnou krásné výhledy do kraje. Neméně atraktivní sjezd byl od hradu Frýdštejn na Malou Skálu a zase nahoru pod Suchými skalami do Koberov.


Pan Petr Štěpán měl při výběru tratě hodně šťastnou ruku, navíc mu přálo i počasí, a tak akce neměla chybu.


JL 21.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar