Tachlovický trojúhelník - tradice by neměla zavazovat
Takový nával lidí i strojů školní hřiště v Tachlovicích, malé více na okraji Prahy, už dlouho nepamatuje. Jestli vůbec. Tolik automobilů, motocyklů a dokonce i čtyři krásné traktory, včetně Porsche, tady snad ještě nikdy k vidění. Chybělo už jen nákladní auto nebo kombajn či autobus.
Dřív se říkávalo jedeme k Horákovi, a ne do Tachlovic jako dneska. Bohužel jméno mistra sportu, motocyklového závodníka, zakladatele autoklubu v Tachlovicích i zakladatele Tachlovického trojúhelníku zná bohužel dnes už jen málokdo. Snad jen několik motocyklistů, kteří jezdí do Tachlovic už léta. Rozhodně je to škoda.
Tradice je jedna věc, ale na druhou stranu by neměla být zavazující. Akci by bylo třeba vylepšit v mnoha směrech, zvláště, když příští rok oslavíme 35. ročník. Nechceme nikoho kritizovat, protože víme, jak je těžké v dnešní době něco pořádat. Ale nějaké vylepšení do příštích let by určitě neškodilo. Nápadů je hodně, jen chtít.
Jak jsme už dopoledne pozorovali, tak ne všechny vystavené automobily měly startovní čísla. Naskýtají se dvě možnosti. Buď majitelé zaparkovali své miláčky na hřišti jen tak, aby nemuseli platit startovné (opravdu symbolické 300 Kč) a před polednem se v tichosti „vypařili“. Možná se někomu nechtělo čekat až do tří hodin odpoledne, než na ně došla řada k jízdě pravidelnosti mezi obcemi Tachlovice, Nučice a Dobříč. Kategorie motocyklů se totiž protáhla na dvě hodiny a vzhledem k poměrně velkým pausám se diváci hodně nudili. Ze všech automobilů se jich pak v jízdě přestavila sotva třetina. A to je určitě škoda, protože diváci kolem tratě se těšili na zajímavé automobily, které viděli dopoledne na výstavě.
Bylo by dobré akci trochu „zmodernizovat“ tak, aby přilákala ještě více majitelů historických vozidel, kteří je nebudou chtít nejen vystavit, ale předvést je také v pohybu.
Jinak Tachlovice opět musely uspokojit příznivce jedné stopy, protože takové množství krásných strojů hned tak jinde neuvidíte. Pětistovky AJS (1930), BSA (1930), Wanderer (1929), Rudge (1936) Ardie (1935), „770“ BSA (1925) nebo šestistovka Indian Scout (1925), ale i objemově slabší jako nádherný Peugeot P112 (1936), DKW (1938), Walter 250 (1948), řemenový Douglas 350 (1923) NSU (1937) nebo původní Ogar 4 (1937) či tradiční Gnome Rhone (1923) a mnoho dalších prostě nemělo chybu.
J.Lasík, 7.9.2010
Tradice je jedna věc, ale na druhou stranu by neměla být zavazující. Akci by bylo třeba vylepšit v mnoha směrech, zvláště, když příští rok oslavíme 35. ročník. Nechceme nikoho kritizovat, protože víme, jak je těžké v dnešní době něco pořádat. Ale nějaké vylepšení do příštích let by určitě neškodilo. Nápadů je hodně, jen chtít.
Jak jsme už dopoledne pozorovali, tak ne všechny vystavené automobily měly startovní čísla. Naskýtají se dvě možnosti. Buď majitelé zaparkovali své miláčky na hřišti jen tak, aby nemuseli platit startovné (opravdu symbolické 300 Kč) a před polednem se v tichosti „vypařili“. Možná se někomu nechtělo čekat až do tří hodin odpoledne, než na ně došla řada k jízdě pravidelnosti mezi obcemi Tachlovice, Nučice a Dobříč. Kategorie motocyklů se totiž protáhla na dvě hodiny a vzhledem k poměrně velkým pausám se diváci hodně nudili. Ze všech automobilů se jich pak v jízdě přestavila sotva třetina. A to je určitě škoda, protože diváci kolem tratě se těšili na zajímavé automobily, které viděli dopoledne na výstavě.
Bylo by dobré akci trochu „zmodernizovat“ tak, aby přilákala ještě více majitelů historických vozidel, kteří je nebudou chtít nejen vystavit, ale předvést je také v pohybu.
Jinak Tachlovice opět musely uspokojit příznivce jedné stopy, protože takové množství krásných strojů hned tak jinde neuvidíte. Pětistovky AJS (1930), BSA (1930), Wanderer (1929), Rudge (1936) Ardie (1935), „770“ BSA (1925) nebo šestistovka Indian Scout (1925), ale i objemově slabší jako nádherný Peugeot P112 (1936), DKW (1938), Walter 250 (1948), řemenový Douglas 350 (1923) NSU (1937) nebo původní Ogar 4 (1937) či tradiční Gnome Rhone (1923) a mnoho dalších prostě nemělo chybu.
J.Lasík, 7.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















