Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tachlovický trojúhelník ovlivnilo počasí

Je už nepsaným pravidlem a tradicí, že po Zbraslavi následuje druhý den Tachlovický trojúhelník – Memoriál Jana Horáka. Vloni se nekonal pro rozkopanou silnici, letos už ano, ale bohužel nad jeho účastí hodně zapracovalo počasí.

Od noci pršelo, ještě v devět skrápěl tachlovickou louku déšť a na ní přešlapovalo asi deset veteránistů. Pak se počasí trošku umoudřilo a majitelé motocyklů i automobilů se začali pomalu sjíždět. I když už nepršelo, tak účast byla slabší než v minulých letech.
Pamatujeme doby, kdy se nad přehlídkou motocyklových značek sjížděli fandové z celého dalekého okolí. Letos převažovaly jednoznačně motocykly Jawa a ČZ, které doplnilo pár strojů BSA a Praga, Indian, Harley Davidson, AJS, BMW, Premier a řemenový Griffone. Příznivci jedné stopy byli tak trochu zklamáni.


Automobilů přijelo bohužel ještě méně, navíc různé youngtimery BMW, Mercedes Benz, Alfa Romeo a další vozy, zaparkované na louce, se jízdy ani nezúčastnily a jejich majitelé ani nezaplatili na dnešní dobu hodně směšný vklad, v kterém bylo ještě občerstvení za 80 korun. Díky tedy patří třiadvaceti majitelům veteránů, které mohli vidět diváci podél tratě. Menší účast zapříčinilo jednak také počasí a jednak i skutečnost, že akce Zbraslav pokračovala ještě v neděli na Jílovišti a v Dobřichovicích.


Všechny ale určitě potěšil pan Václav Macháček, který byl na Zbraslavi s Buickem a do Tachlovic přijel se Škodou-Laurin Klement z roku 1927. Díky tomuto vozu, který zachránil a uvedl do stavu, v jakém jej můžete vidět, přišel dokonce o zaměstnání a byt. Tehdejší režim totiž nepřenesl přes srdce, že vůz celý postavil ve sklepě školy ve Štěpánské ulici, kde pracoval jako školník. Pak jej zase rozebral a vynosil po schodišti na ulici a opět dal dohromady. Prý zneužil prostory určené ke vzdělávání k vlastnímu prospěchu. Vůz koupil už v roce 1975 a dnes má už najeto skoro devadesát tisíc kilometrů. Před takovým výkonem vozu i pana Václava Macháčka nezbývá než smeknout.


Pozornost budil monopost MTX 1-01, který si přijel před Podzimním Sosněním (1.října) vyzkoušet Antonín Kubr. Formuli zrenovoval Jiří Voves, bývalý excelentní vrchař sbírající vavříny i na evropských kopcích. Sám se v Tachlovicích svezl s Tatrou z roku 1932. Tento rodinný klenot rovněž sám zrenovoval do podoby, jakou můžete dnes vidět.
Kategorii vyloženě sportovních automobilů zastupoval Zdeněk Lipš s Austinem Healey Sprite Sebring s litrovým motorem z roku 1959. K vidění byl legendární offroad Land Rover druhé série, vyrobený o deset let později.


Je dobře, že duch tachlovického trojúhelníku žije stále a byla by škoda, kdyby tento podnik, nedaleko hranic hlavního města, měl zaniknout. To by si místní rodák a motocyklový závodník Jan Horák určitě nepřál. Veteránisté přijeďte za rok do Tachlovic na 41.ročník, bude se vám tady líbit.




JL 10.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar