Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tachlovická veteránská pouť

Uplynulý víkend to nebyl jen závod Zbraslav – Jíloviště nebo dojezd Vuitton Boheme Classic Run, ale také už třicátý ročník populárního Tachlovického trojúhelníku, na který letos zavítalo přes 160 účastníků, a to nepočítáme ty, kteří jen svá vozidla vystavili.

 

Z4

Z4

DKW F5

DKW F5

Dixi

Dixi

Jaguar Mk IV

Jaguar Mk IV

Torpedo

Torpedo

Gnome-Rhone

Gnome-Rhone

Praga Alfa 6

Praga Alfa 6

Už od ranních hodin se školní hřiště začalo zaplňovat historickými motocykly, které jsou v Tachlovicích každoročně v přesile, a automobily nejrůznějších věkových kategorií. Z jednostopých strojů poutalo pochopitelně největší pozornost Torpedo vyrobené v roce 1907 ve firmě František Trojan & Alois Nagl v Kolíně. Překrásný stroj přivezl představit Josef Kubišta.

První motorovou dvoukolku Torpedo vyrobili koncem roku 1903 s jednoválcovým dvoudobým motorem (330 cm³, 3 k) a dvouválcem 3,5-5 HP. O dva roky později představili na 1. Mezinárodní výstavě automobilů, motocyklů a bicyklů hned sedm jednoválcových strojů, jeden dvouválec, jeden s postranním vozíkem a jeden bicykl. Do roku 1923 mělo být údajně podle dobových záznamů vyrobeno zhruba šest stovek těchto motocyklů.

K vidění byly i další pěkné stroje, letos převažovaly však spíše domácí značky Jawa a ČZ. Ze zahraničních byla nejstarší pětistovka Ghone Rhone z roku 1923, kterou doplňovaly další předválečné značky jako BMW, BSA, Ardie, FN, BSA, Indian, Harley Davidson nebo Peugeot.

V automobilech tentokrát do Tachlovic nepřijel žádný automobil zpočátku minulého století, jako tomu bylo o den dříve na Zbraslavi, ale i tak si návštěvníci přišli na své. Například typ Dixi z roku 1928 vypadal jako by právě vyjel z výrobního závodu, stejně jako Tatra 12. Pozornost budila i čerstvě zrenovovaná „zetka" model 4 Martina Hucla, která byla svým červeno-bílým zbarvením doslova pastvou pro oči a pokud by se hodnotila elegance, jistě by sedmdesát let starý automobil patřil k aspirantům na nejvyšší příčky.

Z roku 1936 rovněž pocházel sportovní roadster DKW F5, karosovaný německou firmou Hörnig&Co. z Chemnitz. Pod hliníkovou kapotou se ukrýval osvědčený kapalinou chlazený dvoudobý dvouválec s výkonem zvýšeným na 20 k z motoru o objemu 684 cm³. Ze 150 vyrobených kusů se jich dochovalo zřejmě jen osm.

Bohužel ne všechna vozidla, která dorazila do Tachlovic, se nezúčastnila dvoukolové jízdy pravidelnosti mezi Nučicemi a Dobříči. Diváci, kterých i letos dorazilo velké množství, tak byli ochuzeni třeba o Pragu Alfa, Citroën DS 11, Dixi, Porsche 924, Triumph nebo dokonce Zaporožec a další automobily.

Ovšem mnohem horší je, že pořádání Tachlovického trojúhelníku je vážně ohroženo. Místní úřad totiž údajně odprodal část školního hřiště, na němž se veteránská pouť každoročně pořádá, na výstavbu rodinného domku. Navíc startujících každoročně přibývá, takže už letos byla přeplněna historickými vozidly i návštěvníky. Nezbývá než doufat, že se nějaké vhodné místo pro pořádní akce přeci jen najde. Byla by rozhodná škoda, kdyby Tachlovický trojúhelník měl zaniknout.

 

Jindřich Lasík, 12.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar