Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Svatováclavská jízda ve městě automobilů s rekordní účastí

Volno ve sváteční den můžeme prožít různými způsoby. Mnozí stále vyrážejí do lesů na houby, babí léto lákalo k výletům pěšky nebo na kolech, na mnoha místech se konaly různé akce. Veteránisté z okolí Mladé Boleslavi se už patnáct let sjíždění do města automobilů ke Svatováclavské jízdě.

Letošní krásné počasí se opět odrazilo na účasti a do Mladé Boleslavi se sjelo na sto osmdesát historických vozidel, včetně asi padesáti motocyklů. Ještě než začala vlastní jízda, tak se představili báječní muži na vysokých kolech a létajících strojích, když se svými historickými letadly zakroužili několikrát nad centrem města.


Pak se vydala celá kolona na spanilou jízdu městem, sledovanou stovkami diváků, kteří se pak přesunuli na stadion, kde si mohli všechna vozidla v klidu prohlédnout. A bylo se na co dívat.


A to nejen na celou řadu různých škodovek od Tudora a Sedanu přes Spartaka, Octavie, Felicie, tisícovky, repliku okruhové Škody 130 RS, Rapida, 1000 MB až po Škodu 110 z roku 1973 s najetými pouze 22 000 kilometry a v původním stavu.


Bohužel jsme postrádali tentokrát automobily značky Laurin Klemet nebo předválečné vozy Škody. Pouze Škoda Muzeum se prezentovalo vozem Laurin Klement 110 a Škoda Superb a dorazili ještě dva majitelé Škody 420 Popular z roku 1936 a Škody Rapid z roku 1938. Určitě je škoda, že majitelé těchto vozů se nepřijeli pochlubit a nezajeli do českého Detroitu. Z českých předválečných automobilů jsme viděli pragovky, několik pěkných tatrovek a aerovky.


Když už jsme u českých značek, tak nesmíme zapomenout na obytný karavan Karosa W4 Dingo, tažený za jedním z vozů Škoda Spartak, které byly pro tento „obytňák“ určeny. V letech 1960 až 61 vyrobila Karosa Hořice 46 kusů plus jeden prototyp a odhaduje se, že se jich dochovalo 30 až 35. Naložený vážil 420 kilogramů.


Ale Svatováclavská jízda nebyla jen o škodovkách a českých značkách, ale i zahraničních jako VW, Simca, Oldsmobile, Ford, BMW, Austin, Volha, MG, Triumph, Fiat, Wartburg, Trabant, Mercedes Benz, Jaguar, Citroën, Peugeot, Wanderer a Bugatti 40. Dokonce se objevil i východoněmecký Robur.


Vedle známých modelů se objevily i automobily u nás málo známé. Například Ford Eifel se čtyřválcem 1157 cm³ se vyráběl v letech 1935 až 1940, zúčastněný vůz pocházel z roku 1937. Krásný Ford Mercury s vidlicovým osmiválcem objemu 3923 cm³ byl vyroben hned po válce, v roce 1946.


A kdo přišel před stadion, ten viděl i spanilou jízdu traktorů značky Svoboda, vyráběné ve třicátých letech firmou Svoboda Kosmonosy.


Svatováclavská jízda v Mladé Boleslavi jen potvrdila, že veterány stále táhnou, a to je dobře.



J.Lasík 29.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar