Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru Corporation slaví 50. výročí premiéry svého pohonu všech kol AWD (All-Wheel Drive). Od kombi Subaru Leone 4WD Estate Van v září 1972, které bylo prvním japonským sériově vyráběným osobním vozem s pohonem všech kol, společnost vyrobila přibližně 21 milionů vozů (Platí k 15. září 2022. Obsahuje i jiné systémy AWD než symetrický pohon Symmetrical AWD) s poháněnými všemi koly.

V současnosti mají modely s pohonem všech kol AWD na celosvětových prodejích Subaru podíl 98 % (Bez vozů OE), všechny tyto vozy (Spalovací motory, hybridní pohon and plug-in hybridní pohon) jsou vybavené symetricky uspořádaným pohonem všech kol Subaru Symmetrical AWD kombinovaným s plochými motory Boxer.


Nejvýraznějším rysem pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD je právě jeho symetrické uspořádání kolem podélné osy vozu a jeho spojení s podélně, a tudíž také symetricky umístěným plochým motorem Boxer. Spojení nízkého těžiště motoru Boxer a optimálního rozložení hmotnosti v podélné i příčné ose vozu dané symetricky koncipovaným pohonem všech kol je zárukou maximální stability a trakce, které se v praxi projevují mimořádnými jízdními výkony a jistotou na všech typech povrchů. Subaru tyto silné stránky dané samotnou koncepcí a mechanickým uspořádáním pohonu všech kol v rámci svého přístupu orientace na řidiče a posádku neustále zdokonaluje, což posiluje pro Subaru typické spojení potěšení jízdy s klidem mysli.



Unikátní technika pohonu všech kol se naplno uplatňuje také v elektrifikovaných vozech Subaru. Například v modelech s pohonem e-BOXER, který je k dispozici na japonském trhu i na mnoha dalších trzích po celém světě, pomáhají rychlé reakce integrovaného elektromotoru s ještě lepší citlivostí rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola, což se projevuje větší bezpečností při jízdě na kluzkých površích a současně dalším zlepšením vlastností při jízdě na nezpevněných cestách a v terénu.
V roce 2005 Subaru založilo vlastní specializované výzkumné a vývojové centrum na pohon všech kol.



Zde nasbírané rozsáhlé zkušenosti se nejnověji uplatnily také při vývoji dvoumotorového systému pohonu všech kol nového elektrického SUV Solterra, které je připraveno nabídnout pro Subaru charakteristické spojení jistoty a potěšení z jízdy na všech typech povrchu.



„Systém pohonu všech kol Subaru, který je jedním z hlavních pilířů značky, byl během více než půl století neustále zdokonalován,“ řekl Tomomi Nakamura, prezident a výkonný ředitel Subaru Corporation. „I v době směřující k elektrifikaci budeme i nadále s technologií elektrického pohonu náš vyspělý systém všech kol dále zdokonalovat, aby byla zajištěna ‚jedinečnost Subaruʻ spočívající v unikátní kombinaci stability, jízdní dynamiky a ovladatelnosti.“


Subaru bude i nadále usilovat o to, aby dalším zdokonalováním svých jedinečných klíčových technologií a jejich propojením s technologiemi budoucnosti s ohledem na měnící se potřeby zákazníků po celém světě poskytovalo charakteristické „Potěšení a klid mysli“.



Pozn: e-BOXER je poháněcí soustava vlastní konstrukce Subaru, kombinující plochý motor Subaru Boxer s elektrickým pohonem. Kompaktní a výkonný elektromotor spolu s kompaktním lithium-iontovým akumulátorem jsou symetricky začleněny do pohonu všech kol Symmetrical AWD.




Subaru 19.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar