Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Studenecké míle nikdy nezklamou

Jestlipak víte, proč je o Studenecké míle každým rokem takový zájem a pořadatelé musejí s těžkým srdcem odmítat další zájemce? Přijďte pobejt, jak se v Podkrkonoší zdraví a uvidíte sami. Hlavně pro báječnou atmosféru.

Krásné prostředí, výborné sejkory od místních hasičů, domácí koláčky, živá hudba a letos ještě letecká bitva s replikou z první světové války. Na osm desítek motocyklistů a sto dvacet posádek v automobilech jsou nejlepším důkazem, že se ve Studenci veteránům daří.



Letos pořadatelé trochu pozměnili úvodní část do Jilemnice, nejelo se rovnou přes Martinice, ale „oklikou“ po krásných silničkách s nádhernými výhledy přes Tample, Žďár a Kruh. Díky pochopení muzea mohou nejstarší automobily parkovat přímo před jilemnickým zámkem. Po obědě čekala na účastníky trasa po „státovce“ přes Vrchlabí do Čisté, kde se odbočilo do Černého Dolu a serpentinami do Jánských Lázní. Tady čekalo další překvapení, automobily byly nasměrovány přímo do parku před kolonádu. Vynikající nápad, přiblížit motoristickou historii lázeňským hostům a hlavně tělesně postiženým občanům. Majitelé mladších automobilů parkovaly nedaleko u kostela.


Po tradiční oplatce a kávě se pokračovalo kousek po hlavní silnici k Trutnovu, kde začal další moc hezký „horský“ úsek přes Vlčici a kolem Hrádečku, přímo vedle chalupy Václava Havla a dále směr Rudník a zpátky do Studence. Oproti původnímu plánu se posádky vracely až v pozdních odpoledních hodinách, protože za krásného počasí si všichni chtěli míle užít, a také si užili.


Letos se na startu neobjevil žádný automobil typu Ford T nebo Buick z počátku století, a tak nejstarším byl Chrysler 58 z roku 1925, nebo o tři roky mladší Tatra 30 kabriolet, Durant 60, rok výroby 1929 či Praga Alfa ze stejného roku. Jedním z nejzajímavějších vozidel byl Ford B z roku 1932 s karosérií Drauz. Těchto kabrioletů bylo vyrobeno pouze osm. Největším, když nepočítáme klasické ameriky byl Packard Eight s vidlicovým osmiválcem 5,3 litru, vyrobený v roce 1949.


Krásný pohled byl na dva BMW 326, jeden v provedení kabriolet, oba z počátku třicátých let. Snad každý si v záplavě krásných automobilů našel ten svůj.


V motocyklech tvořily devadesát procent stroje Jawa v nejrůznějším provedení, tu a tam nějaká čezeta. Ale zahraničních strojů bylo jako šafránu. Za zmínku stojí Calthorpe Ivory (1930) nebo Royal Enfield (1930).


Jedenáctý ročník Studeneckých mílích máme za sebou a všichni, včetně hlavních pořadatelů Jindry Synka a Tomáše Chrtka, se těší už na další a my se těšíme, kam nás zavedou napřesrok. Určitě vymyslí zajímavou trasu, byť KRNAP není veteránům nakloněn. K mílím se ještě vrátíme.




JL 29.5.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar