Studenecké míle navázaly na Krakonošův okruh
Na přelomu tisíciletí se v okolí Studence se dvěma tisíci obyvateli, ležícího jen pár kilometrů od Krkonoš, se konala soutěž historických vozidel Krakonošův okruh. Zázemí bylo ve Žďáru u Staré Paky a soutěž nepřímo navazovala na silniční závody automobilů i motocyklů ve třicátých letech.
Vzhledem k tomu, že v okolí začalo stále více přibývat nadšenců kolem historických vozidel a široko daleko se žádný sraz nekonal, rozhodl se Jindra Synek na jaře roku 2007 za podpory obce Studenec založit soutěž Studenecké míle. V tu chvíli netušil, co tím způsobí. Když po dvou letech otevřeli letos přihlašování, tak jej museli za pár dní hned uzavřít. Kapacita dvou stovek historických vozidel byla naplněna.
K prvnímu ročníku dorazilo na osm desítek historických vozidel, ale během následujících let se počet účastníků rozrostl v roce 2019 na 250 vozidel. Program akce se postupně měnil a upravoval, ale vždy byl a bude zaměřen na pohodovou vyjížďku Podkrkonoším spojenou s návštěvou některého z horských středisek. Ať to byla Rokytnice nad Jizerou, Rezek, Vysoké nad Jizerou nebo Janské Lázně. První ročníky vedly dokonce na Špindlerovku,
Zapomenout nesmíme ani na SDH Studenec, kteří si vzali na starost občerstvení a zásobovali nás vynikajícími sýkorami. Tak někdy přemýšlím, proč jsem si Studenecké míle tak oblíbil. Jestli kvůli historickým vozidlům nebo sejkorám. Ale určitě kvůli skvělým lidem a pohodové atmosféře.
Studenecké míle si oblíbili i místní veteránisté, na startu se jich objevuje kolem třiceti včetně Jindry Synka a Miloše Bartoně s Walterem Junior. A prý je jich ještě víc. Zaplnili by celou startovní listinu.
Krakonošův okruh
Závody automobilů a motocyklů na Krakonošově okruhu se konaly v letech 1933-1938. Krakonošův okruh patřil v předválečném Československu mezi nejvýznamnější motoristické podniky hned po závodech na Masarykově okruhu a po závodě 1000 mil československých. Za pořadatelství Podkrkonošského Auto-Moto-Klubu ve Staré Pace se uskutečnilo celkem 6 ročníků.
První závod v roce 1933 a následující dva ročníky (1934-1935) se jely na okruhu dlouhém 34 kilometrů. Trať vedla ze Staré Paky (start a cíl) přes Novou Paku, Vidochov, Horku u Staré Paky, Studenec, Martinice, Jilemnici, Roztoky zpět do Staré Paky. Závod se jel na 6 kol (1933) ještě jako pravidelnost, v roce 1934 na 10 okruhů tzn. měřil úctyhodných 340 km a v roce 1935 na 7 kol/238 km. Zbývající ročníky v letech 1936-1938 se jely na zkrácené trati dlouhé 22 km.
V obci Studenec odbočovala trať na Žďár a Karlov a zde navazovala na původní trať zpět do Staré Paky. Také celková délka závodu se zkrátila, motocykly jely na 5 kol, tj. 110 km, automobily pak 7 kol, tj. 154 km.
Do listiny vítězů se dvakrát zapsal Antonín Vitvar s Jawou 750 a dvakrát Jan Kubíček s Bugatti-Ford. Ten také vyhrál v roce 1938 závod průměrnou rychlostí 98,9 km/h.
JL3.6.2025
K prvnímu ročníku dorazilo na osm desítek historických vozidel, ale během následujících let se počet účastníků rozrostl v roce 2019 na 250 vozidel. Program akce se postupně měnil a upravoval, ale vždy byl a bude zaměřen na pohodovou vyjížďku Podkrkonoším spojenou s návštěvou některého z horských středisek. Ať to byla Rokytnice nad Jizerou, Rezek, Vysoké nad Jizerou nebo Janské Lázně. První ročníky vedly dokonce na Špindlerovku,
Zapomenout nesmíme ani na SDH Studenec, kteří si vzali na starost občerstvení a zásobovali nás vynikajícími sýkorami. Tak někdy přemýšlím, proč jsem si Studenecké míle tak oblíbil. Jestli kvůli historickým vozidlům nebo sejkorám. Ale určitě kvůli skvělým lidem a pohodové atmosféře.
Studenecké míle si oblíbili i místní veteránisté, na startu se jich objevuje kolem třiceti včetně Jindry Synka a Miloše Bartoně s Walterem Junior. A prý je jich ještě víc. Zaplnili by celou startovní listinu.
Krakonošův okruh
Závody automobilů a motocyklů na Krakonošově okruhu se konaly v letech 1933-1938. Krakonošův okruh patřil v předválečném Československu mezi nejvýznamnější motoristické podniky hned po závodech na Masarykově okruhu a po závodě 1000 mil československých. Za pořadatelství Podkrkonošského Auto-Moto-Klubu ve Staré Pace se uskutečnilo celkem 6 ročníků.
První závod v roce 1933 a následující dva ročníky (1934-1935) se jely na okruhu dlouhém 34 kilometrů. Trať vedla ze Staré Paky (start a cíl) přes Novou Paku, Vidochov, Horku u Staré Paky, Studenec, Martinice, Jilemnici, Roztoky zpět do Staré Paky. Závod se jel na 6 kol (1933) ještě jako pravidelnost, v roce 1934 na 10 okruhů tzn. měřil úctyhodných 340 km a v roce 1935 na 7 kol/238 km. Zbývající ročníky v letech 1936-1938 se jely na zkrácené trati dlouhé 22 km.
V obci Studenec odbočovala trať na Žďár a Karlov a zde navazovala na původní trať zpět do Staré Paky. Také celková délka závodu se zkrátila, motocykly jely na 5 kol, tj. 110 km, automobily pak 7 kol, tj. 154 km.
Do listiny vítězů se dvakrát zapsal Antonín Vitvar s Jawou 750 a dvakrát Jan Kubíček s Bugatti-Ford. Ten také vyhrál v roce 1938 závod průměrnou rychlostí 98,9 km/h.
JL3.6.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout