Studenecké míle aneb výjezd na Špindlerovku
Za třicet let, co se věnujeme motorismu, jsme navštívili stovky veteránských akcí nejen u nás, ale také v zahraničí, a tak můžeme srovnávat. Někde jsme byli jen jednou, na některá místa se rádi vracíme. Dnes víme, že dalším místem, kam se budeme rádi vracet budou také Studenecké míle.
Do Studence na úpatí Krkonoš jsme chtěli vyrazit už vloni, ale odradilo nás počasí, letos vyšlo takřka na sto procent, i když pár kapek spadlo a teplota se pohybovala od 9 do 21 stupňů. S nápadem uspořádat Studenecké míle přišel pan Jindřich Synek, jinak majitel krásného vozu Dodge Brothers z roku 1923, s několika příteli před třemi roky. A udělal určitě dobře.
Když jsme pak viděli tu atmosféru na studeneckém hřišti, potom si myslíme, že tahle akce by mohla mít budoucnost. Samozřejmě bude hodně záležet také na ochotných sponzorech. Letos to byly Amulet- chráněné dílny, top tisk, Tessitura Monti Celia s.r.o. a smack food service. Jedno, ale víme jistě – zahraničním posádkám by se tady líbilo. Skvělou pohodu hned ráno navodil dixieland z Nové Paky, čepovalo se Novopacké pivo včetně velice chutného nealkoholického, k tomu preclíky nebo párek, ke kávě vynikající koláčky. Tak, jak to má být.
Studenecké míle jsou ale od ostatních veteránských akcí přeci jen něčím zvláštním. Trať dlouhá asi sedmdesát kilometrů vede totiž na Špindlerovku po jedné z nejvýše položené horské silnici u nás. Tedy do výšky 1200 metrů nad mořem. Letos se tuto kvótu rozhodla zdolat i skupina pánů na řemenových motocyklech – Michal a Vratislav Hořčičkové se stroji Triumph H (1916) a Douglas 350 (1922), dále Vladislav Kučera se strojem San Sou Pap (1923) a David Mikoláš s NSU 251 (1928). Pouze jednomu se to nepodařilo pro technické potíže hned ve Špindlerově Mlýně. Ale třeba stroj Vladislava Kučery od Kopidlna měl i v posledních metrech pod vrcholem stále na vrch a jel jako za mlada.
Nejstarším automobilem, který vyjel po silnici postavené už v roce 1914 byl Renault z roku 1919 pana Jana Zápotockého a dva vozy Praga – Piccolo (1927) pana Miroslava Veselého a Alfa s paní Věrou Geislerovou za volantem. Zatímco její manžel Michal sedlal tentokrát Ariela SQ4, rok výroby 1952.
Ale na Špindlerovce pohodová akce nekončila, bylo třeba sjet dolů a na kraji Vrchlabí odbočit po trati závodu do vrchu ke křižovatce Křížovky a dále na Benecko. Teprve tady čekal na účastníky U Staročecha zasloužený oběd. A pak zase pěkně dolů do Jilemnice a zpátky do Studence
Dodejme, že na Studenecké míle si našli letos cestu majitelé 56 motocyklů a 32 automobilů. To samo o sobě o něčem svědčí. Takže příští rok – přijďte pobejt. A ještě něco. Ačkoliv se o nic „nejede“, tak na závěr rozdali pořadatelé na dvě desítky pohárů.
J.Lasík, 31.5.2010
Když jsme pak viděli tu atmosféru na studeneckém hřišti, potom si myslíme, že tahle akce by mohla mít budoucnost. Samozřejmě bude hodně záležet také na ochotných sponzorech. Letos to byly Amulet- chráněné dílny, top tisk, Tessitura Monti Celia s.r.o. a smack food service. Jedno, ale víme jistě – zahraničním posádkám by se tady líbilo. Skvělou pohodu hned ráno navodil dixieland z Nové Paky, čepovalo se Novopacké pivo včetně velice chutného nealkoholického, k tomu preclíky nebo párek, ke kávě vynikající koláčky. Tak, jak to má být.
Studenecké míle jsou ale od ostatních veteránských akcí přeci jen něčím zvláštním. Trať dlouhá asi sedmdesát kilometrů vede totiž na Špindlerovku po jedné z nejvýše položené horské silnici u nás. Tedy do výšky 1200 metrů nad mořem. Letos se tuto kvótu rozhodla zdolat i skupina pánů na řemenových motocyklech – Michal a Vratislav Hořčičkové se stroji Triumph H (1916) a Douglas 350 (1922), dále Vladislav Kučera se strojem San Sou Pap (1923) a David Mikoláš s NSU 251 (1928). Pouze jednomu se to nepodařilo pro technické potíže hned ve Špindlerově Mlýně. Ale třeba stroj Vladislava Kučery od Kopidlna měl i v posledních metrech pod vrcholem stále na vrch a jel jako za mlada.
Nejstarším automobilem, který vyjel po silnici postavené už v roce 1914 byl Renault z roku 1919 pana Jana Zápotockého a dva vozy Praga – Piccolo (1927) pana Miroslava Veselého a Alfa s paní Věrou Geislerovou za volantem. Zatímco její manžel Michal sedlal tentokrát Ariela SQ4, rok výroby 1952.
Ale na Špindlerovce pohodová akce nekončila, bylo třeba sjet dolů a na kraji Vrchlabí odbočit po trati závodu do vrchu ke křižovatce Křížovky a dále na Benecko. Teprve tady čekal na účastníky U Staročecha zasloužený oběd. A pak zase pěkně dolů do Jilemnice a zpátky do Studence
Dodejme, že na Studenecké míle si našli letos cestu majitelé 56 motocyklů a 32 automobilů. To samo o sobě o něčem svědčí. Takže příští rok – přijďte pobejt. A ještě něco. Ačkoliv se o nic „nejede“, tak na závěr rozdali pořadatelé na dvě desítky pohárů.
J.Lasík, 31.5.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















