Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Střípky z Rallye Český Krumlov Revival

Českokrumlovští pořadatelé jsou letos asi nejvytíženější z celé republiky. Minulý víkend připravili první ročník Rallye Český Krumlov Revival, příští sobotu je na programu druhý ročník setinové Spring Classic a v září je čeká vrchol - dvanáctá South Bohemia Classic. A ještě by měli začátkem listopadu pořádat klasickou Rallye Český Krumlov.

Lancia Stratos

Lancia Stratos

zprava S.Fošum, L.Šalát, F.Fošum

zprava S.Fošum, L.Šalát, F.Fošum

{*3]
D.Randýsek

D.Randýsek

D.Randýsek

D.Randýsek

V.Blahna

V.Blahna

P.Fiala

P.Fiala

zprava J.Pícha, M.Kacerovská, P.Moliterni

zprava J.Pícha, M.Kacerovská, P.Moliterni

Porsche 924

Porsche 924

Rallye soudobých automobilů sice táhnou, ale otázkou je, co nás čeká v příštích letech. Pořádat rally je dneska čím dál těžší, tisíce různých povolení k průjezdu, stovky pořadatelé, uzavírky a sehnat finance, pokud nemáte za sebou silného sponzora, není vůbec jednoduché.

Ale vraťme se o týden zpátky k revivalu. O vlastní akci jsme již psali, připomeňme si pár zajímavostí. Na startu se objevil překvapivě Václav Blahna, náš bývalý vynikající soutěžní jezdec, ověnčený skvělými výsledky například z Rallye Monte Carlo, Rallye Akropolis apod. V soutěži „regularity“ startoval poprvé s vypůjčenou Škodou 130 RS v barvách jako při úspěšném Monte v roce 1977.

Ze soutěžních jezdců nebyl osamocený. S Fordem Escort se představil domácí jezdec Stanislav Fošum, který v sedmdesátých letech startoval se škodováckou stodesítkou. Řadu soutěží odjel s Vratislavem Kulhánkem, pozdějším šéfem naší největší automobilky. Tentokrát seděl na místě spolujezdce Luboš Šalát, dlouholetý ředitel Rallye Český Krumlov.

Se svojí třicítkou vyrazil na trať také Jan Pícha, který s tímto vozem absolvoval několik sezon po boku Emila Trinera. Spolu získali i titul mistrů republiky v historických automobilech. Při revivalu nebo setinových rallye jej naviguje manželka Lenka Rakušanová Píchová. Další bývalý soutěžák Petr Vlašín zpestřil soutěž replikou soutěžního Moskviče.
Překvapením pro nás byl start Dušana Randýska s rodinou s obrovitým Pontiacem Boneville. Nejenže musel dodržovat předepsaný průměr, ale často byla cesta široká pouze na jedno auto, a to ještě evropské výroby. Neumíme si představit, jak zvládal některé úseky, ale protože auto dovezl do cíle bez jediného škrábnutí, tak si počínal dobře jako na Dakaru.

Vicemistr Evropy v terénních soutěžích Baja v kategorii UTV, český mistr v offroadmaratonech a mnohonásobný účastník Rallye Dakar v kategorii motocyklů, malých buginek, ale i kamionů, a to jak v Africe, Jižní Americe i Saudské Arábii se chce na Dakar vrátit příští rok a absolvovat s Land Roverem v kategorii Classic.

„Sám mám pořád ještě větší ambice, než sedět ve starém autě a jet závod pravidelnosti, ale v tomto případě jde o něco jiného. Pojedu se svým osmnáctiletým synem Františkem, který bude mít čerstvě papíry, a já si tento zážitek nadělím k padesátinám. Uděláme si nádherný teambuilding, na který do smrti nezapomeneme,“ vysvětluje Dušan Randýsek.

Zajímavé osobnosti jsme ale viděli mimo soutěž. Pozorovatelem soutěže byl ing. Stanislav Minářík, který před několika dny oslavil 77.narozeniny. Vlastně jeho zásluhou se soutěž ze seriálu FIA Regularity u nás poprvé uskutečnila. Druhé dějství se pojede v rámci Oldtimer Bohemia. Pamětníci se pamatují na Standu Mináříka hlavně jako spolujezdce Vladimíra Hubáčka. Po nádherných tratích, které pořadatelé pro revival vybrali, jej vozil další bývalý soutěžák pořádajícího klubu stále veselý a dobře naladěný Jindra Kunc.

Když už jsme u jmen, tak nesmíme zapomenout na hlavní organizátory Pavla Kacerovského, Karla Macha, Jana Bláhu a další včetně paní Marcely Kacerovské, která jako zdravotní cesta před závodem prověřila antigenním testem všechny účastníky.

I když byla trať tajná, účastníci dostali itinerář čtvrt hodiny před startem, tak se z programu dalo vyčíst, kudy asi povede a lidi se přišli podívat na krásné historické automobily. Až na jednoho nebo dva, kteří se svým Citroënem C3 Picasso zablokoval v sobotu ráno úsek nad Větřní. Běžnou veřejnou komunikaci blokoval úmyslně a nejen on, ale zřejmě i jeho spolujezdkyně, která se postarala o neprůjezdnost tratě přes cestu postaveným Favoritem. Pořádek musela přijet zjednat až policie. Zřejmě asi šlo o „vyhlášenou firmu“, neboť ještě před průjezdem automobilů soutěžících v Czech New Energies Rallye kontrolovala dotyčný úsek.

To byla asi jediná kaňka na krásné akci, která by se může stát začátkem nové tradice. Možná by se mohli přidat další pořadatelé, jako například Historic Jizera, a upravit propozice svých soutěží a podobnou“regularity“ uspořádat, třeba v jednodušší formě. Například v Německu jsou tyto akce velice populární. Nerozhoduje rychlost, ale přesnost a ještě se přitom užije hodně zábavy a také adrenalinu při bloudění, které jde většinou na vrub nepozornosti spolujezdce.



J.Lasík 28.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar