Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Štolfa s Hawlem v cíli barumky

Po zisku titulu s vozem Rover Mini se tým okolo Jindřicha Štolfy rozhodl pro představení další zajímavé novinky na českých tratích automobilových rallye v kategorii historických vozů. „Otec myšlenky“ Miroslav Krčmář zvolil neobvyklý vůz Rover 220 skupiny A.

Po více jak ročním vývoji spatřil světlo světa při Auto UH Rallysprintu Kopná v okolí Slušovic. Vůz při premiéře obstál a posádka Štolfa – Hawel se blížila do cíle. Úspěch zastavila až havárie na poslední erzetě, kdy nebyl vůz po poškození schopen další jízdy. V té době se posádka pohybovala na šestém místě absolutně, třetím ve skupině F a prvním ve třídě F6. „Ve své kariéře jsem moc často neboural. Tady se vůz po jezdecké chybě sklouzl a už se s tím prakticky nedalo nic dělat, následoval náraz do sloupku,“ zmínil osudný okamžik Jindřich Štolfa.


Po poměrně náročné opravě tým stihl vůz připravit na Rallye Bohemia a opět vše nasvědčovalo tomu, že si zkušená posádka dojede pro velice dobrý výsledek. Odstupovali na předposlední třinácté rychlostní zkoušce ze sedmého místa absolutně a druhého ve třídě F6. Příčinou byla technická závada – vypadlý kabel s kontaktem na čidlo otáček motoru, který byl bohužel skrytý pod ližinou. „Byli jsme pochopitelně velice zklamaní, auto fungovalo, jelo se nám moc pěkně a do cíle bylo zase hodně blízko,“ připomněl odstoupení na Bohemce spolujezdec Zdeněk Hawel.


Vše si posádka Štolfa – Hawel vynahradila skvělým výsledkem v letos nejlépe obsazené soutěži historiků Star Rally Barum v okolí Zlína. Na start třídenní soutěže se postavilo padesát tři historických vozů a náročná trať obsahovala deset měřených úseků o délce 143 km i s „královnou“ Pindulou. Dvě pátá, jedno třetí, jedno druhé, a hlavně dvě první místa na erzetách ozdobila parádní výkon podkrkonošské posádky. Neskutečné vítězství o patnáct sekund před celkovým vítězem Vlastimilem Neumannem na Pindule si Štolfa s Hawlem moc cení.

„Byla to pro mě nejhezčí barumka, jakou jsem kdy jel. Jindra mi opět přidal další do mých životních zážitků – vítězství na Pindule. Ale i Májová byla úžasná. Tam jsme přestáli pěknou krizovku, když jsme se ve větší rychlosti roztočili, letěli jsme trávou a čekali náraz. Místo toho jsme letěli do příkopu na druhou stranu a auto se naštěstí zastavilo. Jindra startoval a v cíli jsme nevěřili svým očím. Vítězný Jurečka nám dal pouze tři vteřiny,“ vzpomíná na nedávno skončenou soutěž Zdeněk Hawel.


A jak hodnotí Star Rally Barum zkušený matador Jindřich Štolfa?

„Všichni jsme moc spokojení, je to nečekaný úspěch a o to je to příjemnější. Byla to velice výživná barumka, jedna z nejtěžších, co jsem jel. Nejen díky náročným tratím rychlostních zkoušek, ale i díky proměnlivému počasí. Řada erzet byla dost kluzkých a nevyzpytatelných.“


Zásadní útok na soupeře přišel na legendární Pindule.
„Pindula je ikonická erzeta a bylo důležité se z toho nepo…. Podařilo se mi využít dlouholetých zkušeností a v cíli jsem byl z dosaženého času mile překvapen. Ale top erzetou byla i Májová. Před startem jsem si řekl, že je potřeba se maximálně soustředit a zabojovat o třetí místo. I s tou hrozivě vypadající situací kousek před koncem se to povedlo,“ hodnotí vydařenou soutěž Jindřich Štolfa.

„Velké poděkování patří zejména Mirkovi Krčmářovi za realizaci myšlenky stavby zajímavého vozu, celému doprovodnému týmu, který nás podržel a s několika technickými problémy během soutěže si dokázal poradit. Dík patří také hlavnímu sponzorovi firmě Böllhoff, ale i ATS Trutnov a Lato Design,“ dodává Zdeněk Hawel.


Posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel plánuje v letošní sezóně ještě start na soutěžích v Pačejově a v Českém Krumlově.

Pavel Vydra 1.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar