Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Štolfa s Hawlem - premiéra s Fordem Escort RS1600 MK II

Soutěžní jezdec Jindřich Štolfa startoval za své bohaté kariéry s různými automobily. Většinu soutěží odjel od roku 1985 odjel se škodovkami, včetně Favorita a Felicii Kit car za tovární tým, ale také s vozy Rover 220 GTi, metro GTi, Fiat Punto 1600, Nissan Almera Kit Car, Peugeot 306 Maxi, Ford Escort Kit Car nebo Citroën Saco Kit car.

Po úspěšných posledních sezonách se jeho spolujezdec Zdeněk Hawel zeptal, kdyby si měl vybrat, s jakým automobilem by rád startoval. Odpověď byla celkem jasná – s klasikou, to znamená motor vpředu a pohon zadních kol. V úvahu přicházel Fiat 131 Abarth nebo Talbot, do Opelu se mu moc nechtělo. Po dohodě s Miroslavem Krčmářem, s jehož Rovery právě úspěšně závodili, padla volba na Ford Escort. Nakonec přiložil ruku k dílu českokrumlovský Karel Mach a díky ochotným sponzorům, včele se společností Böllhoff se nakonec podařilo zajistit Ford Escort RS 1600 MK II.


Vůz se prodával ve Švédsku, kde si jej přesně podle homologace Přílohy J z roku 1972 postavil v roce2015 jistý nadšenec a amatérský jezdec. Původně byl koncipován pro závody na okruzích, ale odjel s nimi jen pár podniků. Pak Escorta přestavěl na šotolinovou soutěžní verzi.



„Když jsme vůz na internetu objevili, tak jsme projevili přání, že bychom rádi auto na asfalt. Moc se mu nejdřív nechtělo, ale nakonec nám majitel vyšel vstříc a přestavěl. Pod kapotou je dvoulitr BDA s výkonem ca 244 k a točivým momentem 230 Nm od 5000 do 8500 otáček za minutu. A to vše z marketingových důvodů je vestavěno do karoserie MK II. Tedy žádná šestnáctistovka, jak by se mohlo zdát“ vysvětluje Miroslav Krčmář ze společnosti ATS-servis v.o.s., který se velkou měrou zasloužil o soutěžní automobil pro Jindru Štolfu.



Posádka Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel si s tímto vozem odbydou premiéru na Rallye Vltava Historic, která startuje v pátek 21. dubna v Klatovech. Zatím jsem ujel svižně tak asi dvakrát deset kilometrů, abych si zkusil některé věci, jak fungují. Ani jsme z toho nespal. Ale první dojmy jsou příznivé, ale víc uvidíme až v Klatovech. Asi nejhorší je řízení bez posilovače, to bude asi největší handicap. Auto je o nějakých patnáct let starší než Rover, ale bude hodně rychlé, víc než Rover,“ prozrazuje Jindřich Štolfa, soutěžák, který po skončení aktivní kariéry se soudobými automobily na sport nezanevřel a jako jeden z mála dělá radost divákům s historickými automobily.



K zajímavému automobilu Ford Escort RS 1600 MK II se ještě vrátíme.



JL 20.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar