Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Star Rally pro Tenkla s BMW 3

Součástí Barum Rally je několik let i Star Rally pro historické automobily, nejdříve jen jako tzv.legendy, tedy bez měření času, ale protože se stále více a více objevovaly hlasy, že majitelé historických rallye automobilů by rádi také závodili „na ostro“, rozhodli se vloni pořadatelé vypsat kategorii i pro ně.

Letos už byly historické automobily zařazeny do mistrovství republiky. Rázem se startovní pole rozšířilo zhruba o osm desítek automobilů, což by si pomalu žádá vlastní soutěž. Uvidíme, jestli se Barum Rally oddělí jednou od Star Rally.

Na padesát posádek čekalo pět rychlostních zkoušek včetně večerní speciálky v ulicích Zlína. Z favoritů nechyběl snad nikdo. Jen Břetislav Enge byl tentokrát ve Zlíně v roli diváka, neboť dcera Lucka přicestovala ze zahraniční až v ranních hodinách. Jeho soused Mirek Krejsa s dcerou Veronikou přivezl na start krásný Opel Ascona, přesnou repliku vozu Waltera Röhrla z RAC Rally 1973. Bohužel cíl neviděli, neboť po defektu se ocitli mimo trať.

Ve startovní listině se objevili i dva bývalí piloti továrního týmu Škoda Motorsport – Vladimír Berger se svojí Škodou 130 LR a Jindra Štolfa se zapůjčeným Metro GT od jeho spolujezdce Miroslava Krčmáře. A do třetice nesmíme zapomenout na další velkou postavu našeho automobilového sportu – spolujezdce Karla Jirátka. Bohužel motor jeho Fiatu 131 Abarth vypověděl službu hned v druhé zkoušce.

Jestliže předchozí ročníky Star Rally Historic patřily vozům Lada a v posledních dvou letech Renaultu, letos soutěž opanovaly BMW. V první šestce celkového pořadí se jich umístilo hned pět.

Od první zkoušky se usadil na čele Lubomír Tenkl s BMW M3, který s výjimkou jedné rychlostní zkoušky vyhrál všechny testy a zvítězil stylem start-cíl. Na druhém místě se do poloviny rally nacházel Jiří Jírovec, rovněž s BMW M3. Ale v předposlední zkoušce se propadl na čtvrté místo. Jeho pozici tak zaujal Stanislav Budil se starším BMW 2002 TI.
Hegemonii bavoráků dlouho narušoval jeden z předních jezdců historiků Jan Krejča s méně výkonnou Škodou 130 LR. Až do závěru se držel na třetí příčce, ale v poslední zkoušce vyjel mimo trať a skončil až na konci druhé desítky. Na třetí místo se nakonec díky této chybě posunul Jírovec, čtvrtý skončil Petr Michálek se Suzuki Swift GTI. Jediným zahraničním účastníkem, který se probojoval do nejrychlejší desítky, je Jan Sellholm s Opelem Ascona A. Švédský pilot patřil k pravidelným účastníkům Barum rally zejména v osmdesátých letech, letos se do Zlína vrátil přesně po čtvrtstoletí, premiérovou účast na Star Rally Historic zakončil devátým místem.

Startovní pole hodně protřídily už úvodní rychlostní zkoušky ve Zlíně a Březové, kdy mnoho vozů odstoupilo kvůli technickým problémům. Z devětačtyřiceti vozů převzatých do měřené soutěže ji dokončilo třicet čtyři. Atrakcí pro diváky byla další téměř čtyřicítka automobilů, která soutěž absolvovala v rámci na čas neměřené demonstrační jízdy Rally Legend.


Výsledky IX. Star Rally Historic 2016:

1.Tenkl – VosádkaBMW M349:08.0
2.Budil – VejvodaBMW 2002 TI +32.4
3. Jirovec – HorákBMW M3+1:02.1
4.Michálek – MaryškaSuzuki Swift GTI +1:33.2
5. A.Jirátko – A.Jirátko ml.BMW 2002 TI+1:44.9
6.Kučera – ŽaludkováBMW 318 iS+2:19.3
7.Sychra – KavalekLancia Delta HF Integrale+2:28.3
8.Máčala – PížaMercedes-Benz 500 SLC+2:34.9
9.Sellholm – BäckwallOpel Ascona A+2:57.5
10.Vrátníček – MichálekVolkswagen Golf GTI+3:25.9




JL 16.9.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar