Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Star Rally Historic vyhrál potřetí Neumann

Při jubilejním padesátém ročníku Barum rally se soutěž historických automobilů Star Rally Historic poprvé konala i v nedělní etapě, prodloužila se tak kilometráž rychlostních zkoušek. Celková délka měřených úseků činila 143 kilometry, z toho 74 km připadlo na neděli.

Soutěžní část byla zahájena tradiční páteční speciálkou v ulicích Zlína. V ní jasně dominoval dvojnásobný vítěz Star rally Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým na Fordu Escort RS Cosworth. S dvacetisekundovou ztrátou jej následoval Miroslav Janota a Petr Novák s Opelem Kadett GT/E. Někdejší mistr historického mistrovství Evropy v rally doposud ve Zlíně startoval pouze v soudobém poli, letos si tak na Moravě odbyl svou premiéru se svým osvědčeným vozem. Třetí nejrychlejší čas na městském okruhu zaznamenal vítěz Star rally z roku 2016, Lubomír Tenkl s BMW M3 navigovaný Jiřím Radou.


V sobotní části na posádky čekaly čtyři náročné úseky. Jako první byla na řadě polokruhová zkouška Březová, kde Neumann využil výkon svého vozu a Janotovi ujel o dalších 13 sekund. Třetí čas opět připadl Tenklovi a pořadí nejrychlejší trojky tak zůstalo beze změn. Ovšem jen do následující RZ Hošťálková, která obsahovala mnohem více rozbahněných a vlhkých úseků. Vozy se zadním náhonem začaly ztrácet. Janota prozatím držel druhé místo, avšak Tenkl se propadl o čtyři příčky. Jeho pozici zaujal Petr Jurečka se Subaru Impreza 555, třetím nejrychlejším časem se dopředu posunul také Jindřich Štolfa s Roverem 220 GTI.


Po servisní přestávce ve Zlíně se posádky vydaly nejprve na osmikilometrový Komárov, který byl znovu přívětivý pro vozy klasické koncepce. Nejrychlejší časy si opět připsalo trio Neumann, Janota, Tenkl, v celkovém pořadí první desítky se ale nezměnilo nic. Kartami výrazněji zamíchala až následující Pindula, jejíž nástrahy letos byly ještě náročnější než na Hošťálkové. Chybě se nevyhnul Neumann, kterému ale po technické závadě odpadl největší soupeř Janota. Nejrychlejší čas zaznamenal Štolfa, který celkově poskočil na druhé místo za Neumanna (+1:48,5), třetí před nedělní částí zůstává Jurečka (+2:08.1).


„Dnes to vůbec nebylo jednoduché. Začátek byl skvělý na suchém čistém povrchu, pak jsme vyjeli na Vsetínsko, kde začalo pršet. Ale nejtěžší byla Pindula, opravdu mazec, sklouzli jsme tam do příkopu a trochu jsme s tím bojovali. Něco jsme ztratili, ale naštěstí jsme v cíli, auto funguje a těšíme se na zítřek,“ řekl v cíli první etapy Vlastimil Neumann.


Na posádky v neděli čekaly úseky Halenkovice, Biskupice a královská pětadvacetikilometrová Májová, přičemž poslední dva jmenované úseky se jely dvakrát. První tři vložky dne ovládl Vlastimil Neuman s Fordem, který do druhé etapy vstupoval jako průběžně vedoucí jezdec Star rally. Sekundovali mu Petr Jurečka se Subaru a Miroslav Janota, který se ale do rally vrátil po sobotním odstoupení a startoval již jen mimo celkové pořadí. Žlutý Opel ale nakonec svého pilota nedovezl do cíle ani v neděli, opět jej zastavila technická závada. V celkovém pořadí tedy vedl Neumann před Jurečkou, který se před třetího Jindřicha Štolfu posunul hned po první ranní vložce.

Právě pilot Roveru 220 GTI se blýskl nejrychlejším časem na předposlední vložce, z Jurečkova devatenáctisekundového náskoku ale ubral jednu sekundu. Pilot Subaru pak naopak vyhrál závěrečnou Májovou, čímž všichni stvrdili původní pořadí na pódiových pozicích. Vlastimil Neumann se tak dočkal třetího triumfu na Star Rally Historic v řadě, v cíli měl k dobru náskok vysoce přesahující dvě minuty.


Zajímavá bitva se během dne odehrávala také na pozicích těsně za stupni vítězů. Po první etapě se tam seřadily čtyři posádky na různých typech vozů BMW, které navzájem dělilo necelých 15 sekund. Nejlépe z této skupiny dopadl vítěz Star rally z roku 2017 Stanislav Budil s BMW 2002 TI, který se postupně posunul na konečné čtvrté místo. To zkraje dne držel Martin Klepáč na Peugeotu 309 GTI, kterého ale nakonec přeskočil ještě Martin Knížek s BMW 318 iS. Z 53 převzatých posádek jich nakonec cíl spatřilo 31.


Těžkou havárii měli Vladimír Berger a Pavel Ryšánek, kteří odepsali Škodu 130 LR. „Tak naše krasavice se včera bohužel odebrala do věcných lovišť. Na brutálně rozbité Pindule došlo pravděpodobně k pomalému defektu pravého předního kola. To pak nepodrželo v rychlé levé čtyři auto na silnici, následoval výlet do příkopu, kde v dráze číhal strom. Díky skvěle provedenému rámu od Autoservis Dlouhý jsou oba veteráni na rozdíl od auta relativně v pořádku, i když zůstaly chvíli na pozorování v nemocnici. Doufejme, že budou brzy fit a že i naše krasavice povstane časem jako Fénix z popela,“ zhodnotil havárii Vladimír Berger.

1.Neumann – HlavatýFord Escort RS Cosworth1:36:19,2 hod
2.Jurečka – JurečkaSubaru Impreza 555ě 2:17,8 min
3.Štolfa – HawelRover 220 GTI+ 2:38,7 min
4.Budil – VejvodaBMW 2002 TI+ 3:25,6 min
5.Knížek – ŠleglBMW 318 iS 3:30,5 min
6.Klepáč – KrčmaPeugeot 309 GTI+ 3:38,4 min
7.Kučera – SlováčekBMW 318 iSě 6:27,5 min
8.Šrámek – HoráčekBMW 318 iS+ 7:01,8 min
9.Němec – NěmcováLada VFTS+ 7:04,3 min
10.Hejhal – HejhalŠkoda 130 LR+ 7:39,8 min



PR 31.8.2W021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar