Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Štajf ze Zelinkou vyhráli Rallye Historique du Valais

Celkové vítězství na předposledním podniku seriálu FIA EHRC, si přiváží česká reprezentační posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka. Tento skvělý výsledek prodloužil šanci posádky ucházet se o evropský titul v posledním dějství letošní šampionátu historiků ve skupině 2.

Celkem šestnáct rychlostních zkoušek během třech soutěžních dní švýcarské Rallye Historique du Valais vystavilo 27 posádkám, z nichž pouze tři startovaly v rámci ME (Štajf, McCormack a Graham) i jejich vozy náročným podmínkám, a to vzhledem k celkové délce 189 km měřených úseků. Celá soutěž se nesla i díky posádce Štajf – Zelinka, startující již tradičně na voze Opel Kadett C GT/E, ve znamení těsných soubojů o vedení nejen skupiny 2, ale také absolutní klasifikace.

Vojtěch Štajf držel od prvních kilometrů soutěže kontakt s konkurencí. Tou byl především velmi zkušený britský jezdec Marty McCormack, který byl na soutěž registrován jako spolujezdec, avšak před startem usedl za volant. Po čtvrtečních dvou měřených úsecích na něj Štajf ztrácel pouhých 0,6 sekundy. Naopak na dalšího britského jezdce Ernieho Grahama si najel více než 13 sekund.

V pátek bylo na programu soutěže sedm zkoušek a pořadí v čele absolutní klasifikace se během dne třikrát změnilo. Solidními časy, a především čtyřmi vítězstvími v rychlostních zkouškách se po druhé etapě probojovali Štajf se Zelinkou na průběžné první místo s náskokem 4,7 sekundy na druhého McCormacka. V sobotu se na sedmi měřených úsecích očekávalo velké finále ve vzájemném souboji obou jezdců. A přestože Štajf zvítězil „pouze“ ve třech rychlostních zkouškách, dosažený celkový čas ho udržel na vytouženém prvním místě celkové klasifikace až do cíle, a to s náskokem 8,4 sekundy.

„Celkový průběh této soutěže jasně ukázal, jak náročná byla pro posádky i jejich vozy. My jsme se z počátku snažili držet zkušeného Martyho McCormacka a to se dařilo, i když drobných chyb jsem se nevyvaroval. Páteční erzety nám svědčily a bylo to znát na solidních časech. S pořadím to sice bylo jak na houpačce, ale v závěru dne jsme hodně zatáhli a zůstali tak do soboty ve vedení. V servisu bylo potřeba na našem Opelu pečovat především o brzdy, které tady byly hodně namáhané. Finále soutěže bylo v každé vložce opravdu na ostří nože a jsme s Vláďou moc rádi, že švýcarské vítězství prodlužuje naše šance na zisk evropského titulu.“ zhodnotil soutěž spokojený Vojtěch Štajf.

Závěr soutěže byl sice poznamenán řešením penalizace sportovními komisaři FIA za pozdní příjezd posádky Štajf – Zelinka do časové kontroly na startu RZ 15, ale ředitelství soutěže následně celkové vítězství české reprezentační posádky potvrdilo. „Šlo o náš pozdní příjezd do jedné z časovek, kdy nám byla omylem připsána dvojnásobná hodnota penalizace, což by nás přesunulo na celkové druhé místo. Vše se nakonec vyřešilo opravou, a protože i soupeř dostal stejnou penalizaci naše zasloužené vítězství bylo sportovními komisaři ve večerních hodinách potvrzeno,“ doplnil k této situaci Štajf.


1.Štajf – ZelinkaOpel Kadett GT/E2:08:02,6
2. Potter – McCormackFord Escort RS 1600 MKI +8,4
3. Gratien – LattionBMW M3 E30+3:23,8
4.Rizzi – DériazFord Escort RS 1600 MKI+5:31,3
5.Trolliet – MoulinPorsche 911 Carrera 3.2+6:28,4
6.Graham E. - Graham K.Ford Escort RS 1800 MKI+8:42,1



FotoSven Walker,_Etienne Bornet,Sven Walker

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar