Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Štajf po Elbě a před Rallye du Valais

Předposlední podnik letošního seriálu FIA European Historic Rally Championship směřuje o víkendu, pod názvem Rallye Historique du Valais, na jih Švýcarska. Reprezentační posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka se zde bude snažit udržet kvalitním výsledkem šanci na zisk evropského titulu v klasifikaci historických vozů skupiny 2.

Soutěži nedávno předcházela ještě Rallye Elba. Zasloužené vítězství v klasifikaci skupiny 2 i třídy C3 seriálu FIA European Historic Rally Championship na náročně trati třiatřicátého ročníku italské Rallye Elba Storico obohatilo bodové konto Vojtěcha Štajfa a Vladimíra Zelinky

Devět rychlostních zkoušek o celkové délce 133 kilometrů prověřilo na velmi technické a tím i náročné trati Rallye Elba Storico přes stovku posádek za poměrně stálého podnebí panujícího na středomořském ostrově Elba.

Právě úvodní zkouška posádce vyšla. Štajf se Zelinkou jedoucí opět s vozem Opel Kadett C GT/E v ní zvítězili a vytvořili si časový odstup od své konkurence. Druhý den však pro ně nezačal dobře, když na druhé rychlostní zkoušce s délkou přes 27 kilometrů ztratili přibližně půl minuty vlivem obavy o možnou ztrátu účinnosti brzd jejich vozu. Po rutinní kontrole v servisu však opět pokračovali ve velmi kvalitních časech s cílem zůstat po pátku celkově mezi trojicí nejrychlejších posádek skupiny 2 seriálu EHRC. Sobotní etapa však byla pro Vojtěcha Štajfa zcela famózní jízdou k nejvyšší příčce v cíli. Významnou roli na této cestě sehrála také správná volba pneumatik, a to umožnilo vyhrát české posádce čtyři rychlostní zkoušky z posledních pěti. Závěrečným dnem Rallye Elba Storico se tak Štajf se Zelinkou propracovali do jejího vedení v celkové klasifikaci EHRC skupiny 2 a zvítězili také ve své třídě C3.

„Byla to nádherná soutěž! I když připouštím, že pro nás s Vláďou velmi náročná. Už seznamovací jízdy, které absolvujete pomalu kvůli velkému provozu na úzkých silničkách, ukázaly náročnost tratě. Řízení je pak fyzicky náročnější, neboť Opel nemá posilovač řízení. V první noční erzetě jsme začali dobře, ale v pátek ráno na dlouhém měřeném úseku jsem nejel s takovým nasazením, takto dlouhou a technickou zkoušku jsem s historikem totiž jel poprvé a nevěřil jsem, že brzdy jsou schopné vydržet plné tempo. To nás bohužel stálo čas, na některé soupeře jsme tu ztratili i půl minuty a bylo jasné, že budeme muset pořádně přidat. Od další zkoušky jsme se ale rychle vrátili do hry a dařilo se nám náskok soupeřů stahovat a vyhrávat vložky,“ zhodnotil první část soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „V sobotních pěti erzetách jsem nedělal chyby, zvolili jsme na každou zkoušku správnou kombinaci pneumatik Pirelli P7 Corsa Classic a proto jsme až na jednu výjimku nedali soupeřům v naší skupině šanci. Boj o evropský titul se tedy přesouvá na další soutěž do Švýcarska. Moje bodové propočty potvrzují, že ve zbývajících soutěžích šampionátu nebudeme mít prostor pro zaváhání.“


Rallye du Valais

Přestože má švýcarská Rallye du Valais, coby soutěž především soudobých vozů, bohatou jednašedesátiletou tradici, historické vozy se svými posádkami zde změří své síly teprve počtvrté. Soutěž se koná v převážně francouzsky mluvícím kantonu Valais. Soutěžní posádky mají před sebou ve třech dnech šestnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou téměř 190 kilometrů, což dělá z této soutěže jednu z nejdelších v letošním evropském šampionátu historiků.

Vojtěch Štajf se na start v této soutěži postaví ve své kariéře již podruhé. Svoji premiéru zde zažil v roce 2015 s produkčním vozem skupiny N, ale tehdy se spolujezdcem Františkem Rajnohou soutěž nedokončili vlivem technické závady. Bohužel jednalo se o jedinou soutěž, kterou v rámci seriálu FIA ERC sezóny 2015 Štajf nedokončil, a navíc tímto nešťastným odstoupením přišel také o titul v Mistrovství Evropy ve své třídě.

V letošním roce by však chtěl na Rallye Historique du Valais získat maximální počet bodů k uchování šance na závěrečný boj o evropský titul FIA EHRC ve skupině 2. Odjezdu týmu ACCR Racing21 do Švýcarska předcházel celodenní test vozu Opel Kadett C GT/E, se kterým absolvovala posádka Štajf – Zelinka všechny své letošní soutěže historických vozů.

„Rallye du Valais je nádherná soutěž a nic na tom nemění ani smůla v podobě technické závady, která nás tady s Frantou před šesti roky potkala v úplně poslední erzetě před cílem. Historie se opakuje a já se vracím na místo činu, abych dal paradoxně opět v boji o titul tehdejšímu neúspěchu a zklamání zapomenout. Náš evropský program v historicích, který kombinoval také starty v českých rallysprintech se soudobým vozem, měl být původně více omezený,“ vysvětlil před odjezdem do Švýcarska Vojtěch Štajf a dodal: „Avšak po zisku dvou vítězství a jednom druhém místě ve třech našich startech je stále teoretická šance na zisk titulu v kategorii 2. To je situace, kterou nelze nechat bez povšimnutí, a tak budeme bojovat až do úplného konce. Matematika jasné říká, že ve Švýcarsku musíme dojet nejhůře druzí, abychom si zmíněnou šanci na titul zachovali. Věřím, že se nám to s Vláďou povede. Náš Opel Kadett jsme na nedávném testu ještě doladili, protože výrazně delší soutěž bude i pro techniku historických vozů nesmírně náročná.“

Rallye Historique du Valais startuje v Sionu ve čtvrtek 21. října v 16:30h a cílem projedou soutěžní posádky na stejném místě v sobotu 23. října krátce po 18 hodině.




PR 20.10.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar