Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Spring Classic vyhrála rakouská posádka

Českokrumlovští pořadatelé mají letos opět napilno. Během pěti měsíců uspořádají pět velkých akce. První soutěž – třetí ročník Spring Classic mají za sebou a snad není ani třeba připomínat, že na vysoké úrovni, jak je už ostatně zvykem.

S pořádáním jednodenní setinové rallye Spring Classic měli výborný nápad, každý rok měnit místo startu. Poprvé se jelo z Písku, podruhé z Jindřichova Hradce a tentokrát z Tábora. A kdo zavítal v sobotu na historické Žižkovo náměstí, ten měl jedinečnou možnost spatřit na sto šedesát historických automobilů. Kromě sto deseti posádek Spring Classic tady startovalo dalších padesát do soutěže O 106 jihočeským krajem.



Úderem desáté hodiny se vydal na trať první automobil, kterým byl předválečný Bentley 3.5 Litre FHC z roku 1934 řízený Michalem Pavlíčkem sen. a navigovaný manželkou Ivou. Hned za nimi s dvojkou krásný Jaguar MK Saloon (1949) s posádkou František Fošum jun, a Ivan Kubiš. A konečně jako třetí František Fošum s Josefem Kölblem na voze MG TD (1953). A pak už v minutových intervalech další.




Na posádky čekalo 236 kilometrů nádhernou krajinou s osmi testy přesnosti a průjezdními kontrolami. Trasa vedla přes Stádlecký most, Bechyni, Týn nad Vltavou, Písek, Blatnou, Žďákovský most, Petrovice zpět do Tábora. Nemohli jsme být pochopitelně všude, ale třeba průjezd kolem zámku v Blatné se těšil velkému zájmu diváků. A podobně to bylo třeba i v Petrovicích. A to díky vyvěšeným plakátům v každé obci s podrobným časovým rozvrhem.




Pořadatelé se vždy snaží vymyslet nějakou „kulišárnu“, tentokrát se projíždělo Muzeem Václav Janeckého v Chotovinách, kde byl i poslední test. Jedna ze zkoušek byla také u zámku v Petrovicích nebo na silnici z Jetřichovic do Cunkova. Tady nebyla na startu fotobuňka, ale startovalo na základě času, který zapsal časoměřič do jízdního výkazu. Průměrná rychlost, jakou bylo třeba dodržet, odpovídala výkonu automobilu a posádka se o něm dozvěděla až na startu testu. První tři místa tady patřila rodinným posádkám. Nejpřesněji jeli otec a syn Goldfingerové s Fordem Mustang, dále manželé Vítkovi s vozem Wolseley a otec a syn Fialové na Porsche 911.



Stejně jako v minulých letech věnovala naše redakce cenu – „dvojkové“ kolečko z převodovky závodní Škody Fabia evropského šampiona Václava Fejfara. Získali ji manželé Tomáš a Kateřina Adamů, kteří s Fordem Capri zajeli nejlépe tajný test.



Hlavní cena Spring Classic putuje do Rakouska, zásluhou posádky Fritz Jirowski a Gerhard Soukal s Alfou Romeo 2000 GTV 240 se ziskem 198 bodů. Druzí dojeli manželé Adamů, kteří nasbírali 250 bodů a třetí manželé Vítkovi s 295 body.




Po skvělé Spring Classic se už těšíme na South Bohemia Classic ve dnech 9. a 10. září. Ale ještě před tím, v polovině května se jede Rallye Český Krumlov (20. a 21.května) spojená s druhým ročníkem Rally Český Krumlov Revival.





JL 26.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar