Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Spring Classic - na přesnost a na pohodu

Máme za sebou druhý ročník setinové Spring Classic, která přilákala do Jindřichova Hradce devět desítek posádek s automobily od roku 1949 do 1992. Ačkoliv je soutěž jednodenní, tak řada posádek dorazila na jih Čech již v pátek a odjížděla v neděli. Mezitím si v sobotu daly 235 kilometrů s osmi testy přesnosti.

Po loňské premiéře v Písku a převážně po šumavských silničkách zavedl hlavní organizátor Pavel Kacerovský posádky na krásná místa České kanady a také na Vysočinu, tedy do míst, kde se veteránské soutěže moc nejezdí. Mnozí tak byli třeba poprvé v Muzeu veteránů v Nové Bystřici, viděli krásný hrad Landštejn, zámek v Žirovnici nebo ve Starém Hobzí, mohli se pokochat krásou Telče a Slavonic. Právě na tyto pamětihodnosti a mnohé další upozorňovaly poznámky v itineráři.



Psát o kvalitách a zkušenostech Pavla Kacerovského, Karla Macha, Jana Bláhy je nošením dříví do lesa. Právě pro jejich nadšení se Jižní Čechy stávají Mekkou veteránských setinových rally nebo pravidelnosti. Od samého začátku pochopili, že pouze uspořádat soutěž pro posádky nestačí, ale neméně důležitá je divácká kulisa. Proto nedělají tajnosti s trasou, naopak vydají leták s každým městem, vesničkou, obcí včetně časového harmonogramu. A k tomu ještě seznam přihlášených. Proto také celou trať lemují diváci i v těch nejzapadlejších místech. A to je pro popularitu soutěže nesmírně důležité.



Také letos se jel poslední test pravidelnosti z Kunějova do Člunku pod patronací naší redakce Auto Veteran Kaleidoskop. Nejlépe si v něm vedli jej otec Marcel Oktábec se synem Dominikem s Mercedesem Benz 220 z roku 1970. Od ideálního času se odchýlili o pět setin sekundy, a to ještě Dominik musel stopky ovládat levou rukou, pravá byla v sádře. Největší problém je, jakou cenou posádku odměnit. Díky kamarádství s panem Josefem Holakovským jsme získali zlomenou poloosu ze Scanie. Myslím, že jsme se trefili a k tomku účast na Veteránském sosnění v září.


Na trasa byla k vidění celá řada nádherných automobilů, ať to byly různé Jaguary nebo Mercedesy Benz, Porsche, Triump, ale i takové skvosty jako je Lancia Stratos nebo De Tomaso Pantera. Ale vůbec nezáleží, s jakým automobilem jedete, rozhoduje přesnost nikoliv rychlost.



Vítězství vybojovali Pavel Huňáček s Vojtěchem Formánkem se Škodou 110 R C z roku 1978. Nasbírali pouze 389 bodů. Druzí skončili Štěpán Pance a Albert Pance sen s Alfou Romeo Giulia GTV (1967) se 420 body a třetí manželé Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri MK 1 (1973) s 487 body. Stejné pořadí bylo i v kategorii mechanických stopek.



V Exclusive se dařilo nejvíce Marku Bláhovi s Jakubem Kirchnerem s Mini Cooper Clubman.
Vlastně vyhráli všichni, protože si od 10 hodin až do vyhlášení vítězů na jindřichohradeckém náměstí v půl osmé večer, užili parádní den, který nezkazilo ani několik menších přeháněk.




Pavle, Karle, Honzo, Marcelo….díky za všechna a za všechny.







JL 7.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar