Spring Classic - česká Mille Miglia
Navštívili jsme už hodně veteránských soutěží i setinových rallye a najezdili při nich tisíce kilometrů, ale co jsme viděli letos při Spring Classic překonalo všechna očekávání. S klidem si dovolíme označit trať za českou Mille Miglia a svým pojetím předčí i soutěže třeba v Rakousku.
Českokrumlovští pořadatelé pode vedením Pavla Kacerovského, Karla Macha a Jana Bláhy postavili trať, která patřila mezi opravdu top. Až budeme mít čas, tak si ji chceme projet ještě jednou a celou, protože při setinové rallye si ji musíme různě zkracovat a najíždět.
Startovalo se v Jindřichově Hradci a jelo se přes Světce, Černovice, Pacov, Babice, Senožaty do Humpolce, kde byl perfektní oběd v krásné restauraci pivovaru Bernard. Odpolední část vedla přes Želiv, Pelhřimov, Počátky, Žirovnici, Kamenici nad Lipou, opět Žirovnici, Strmilov, Blažejov a přes Českou Kanadu do cíle opět v Jindřichově Hradci. Celkem 227 kilometrů po krásných technických silničkách, ze zatáčky do zatáčky, nahoru a dolů. Prostě paráda.
A všude podél tratě diváci. Opět si dali pořadatelé tu práci a vylepili v každé vesnici plakát s časovým harmonogramem. A do toho ještě osm testů přesnosti mezi fotobuňkami. Ty se odehrávaly často v krásném prostředí, jako například před zámkem v Černovici, na pacovském náměstí s kulisou nádherných kostelů, u zámku v Žirovnici a podobně. Právě tady se rozhoduje o pořadí.
Startovní listina čítala 96 posádek s automobily od roku 1952 do 1988 a sedm z tzv. kategorie Exclusive (1999-2019).Nejstarším vozem byl Jaguar XK120 z roku 1952 manželů Krajníkových a hned za nimi se vydal na trať Jaguar XK140 Jiřího a Michala Ptáčkových a pak už v minutových intervalech jedna posádka za druhou. Nechyběly mezi favorizované dvojice jako manželé Adamů manželé Vítkovi, Miloš Kašpar s Marií Janák, Albert Pance s Martinou Fau, Petr a Jiří Fialové. Z Rakouska přijel opět Fritz Jirowski s Alfou Romeo, který vloni skončil druhý a rok před tím první. Ale asi největším postrachem posádek je Gerd Lambert s nenápadným Porsche 911 Targa. Nejenže vloni Spring vyhrál, ale rovněž si odvezl vítězné trofeje z posledních dvou ročních South Bohemia Classic. A opět také z letošní Spring.
K pravidelným účastníkům patří Jan Pícha s manželkou Lenkou a s originální Škodou 130 RS, s níž kdysi závodil Emil Triner v soutěžích veteránů. Do jižních Čech si odskočil opět Vojta Štajf se Subaru GFT Hardtop Coupe (1977). Dalibor Benych odložil fotoaparáty a s manželkou Karolínou usedli do krásného Fordu Capri. Jejich syn Jan si vyzkoušel poprvé „setinku“ a hned má zážitků na rozdávání, ale o tom až příště.
A také mezi automobily se objeví vždy nějaká ta zajímavost. Největší zastoupení měly značky Porsche (11), Mercedes Benz (10), Jaguar (8) a Ford Mustang (6). Kdo sledoval celé startovní pole, tak mohl vidět například Renault Alpine A310 V6 (1981), Opel GT (1971), Fiat Dino 2400 Cope (1971), Ford Thundebird (1962), Ford Falcon (1965) Futura Convertible.
Jak jsme už řekli zvítězili Gerd Lambert a Michael Loerke před Milošem Kašparem s Marií Janák a Fritzem Jirowskim s Gerhardem Soukalem. Pátý ročník Spring Classic je za námi a už dnes se těšíme na South Bohemia Classic ve dnech 6. a 7. září.
JL 15.4.2024
Startovalo se v Jindřichově Hradci a jelo se přes Světce, Černovice, Pacov, Babice, Senožaty do Humpolce, kde byl perfektní oběd v krásné restauraci pivovaru Bernard. Odpolední část vedla přes Želiv, Pelhřimov, Počátky, Žirovnici, Kamenici nad Lipou, opět Žirovnici, Strmilov, Blažejov a přes Českou Kanadu do cíle opět v Jindřichově Hradci. Celkem 227 kilometrů po krásných technických silničkách, ze zatáčky do zatáčky, nahoru a dolů. Prostě paráda.
A všude podél tratě diváci. Opět si dali pořadatelé tu práci a vylepili v každé vesnici plakát s časovým harmonogramem. A do toho ještě osm testů přesnosti mezi fotobuňkami. Ty se odehrávaly často v krásném prostředí, jako například před zámkem v Černovici, na pacovském náměstí s kulisou nádherných kostelů, u zámku v Žirovnici a podobně. Právě tady se rozhoduje o pořadí.
Startovní listina čítala 96 posádek s automobily od roku 1952 do 1988 a sedm z tzv. kategorie Exclusive (1999-2019).Nejstarším vozem byl Jaguar XK120 z roku 1952 manželů Krajníkových a hned za nimi se vydal na trať Jaguar XK140 Jiřího a Michala Ptáčkových a pak už v minutových intervalech jedna posádka za druhou. Nechyběly mezi favorizované dvojice jako manželé Adamů manželé Vítkovi, Miloš Kašpar s Marií Janák, Albert Pance s Martinou Fau, Petr a Jiří Fialové. Z Rakouska přijel opět Fritz Jirowski s Alfou Romeo, který vloni skončil druhý a rok před tím první. Ale asi největším postrachem posádek je Gerd Lambert s nenápadným Porsche 911 Targa. Nejenže vloni Spring vyhrál, ale rovněž si odvezl vítězné trofeje z posledních dvou ročních South Bohemia Classic. A opět také z letošní Spring.
K pravidelným účastníkům patří Jan Pícha s manželkou Lenkou a s originální Škodou 130 RS, s níž kdysi závodil Emil Triner v soutěžích veteránů. Do jižních Čech si odskočil opět Vojta Štajf se Subaru GFT Hardtop Coupe (1977). Dalibor Benych odložil fotoaparáty a s manželkou Karolínou usedli do krásného Fordu Capri. Jejich syn Jan si vyzkoušel poprvé „setinku“ a hned má zážitků na rozdávání, ale o tom až příště.
A také mezi automobily se objeví vždy nějaká ta zajímavost. Největší zastoupení měly značky Porsche (11), Mercedes Benz (10), Jaguar (8) a Ford Mustang (6). Kdo sledoval celé startovní pole, tak mohl vidět například Renault Alpine A310 V6 (1981), Opel GT (1971), Fiat Dino 2400 Cope (1971), Ford Thundebird (1962), Ford Falcon (1965) Futura Convertible.
Jak jsme už řekli zvítězili Gerd Lambert a Michael Loerke před Milošem Kašparem s Marií Janák a Fritzem Jirowskim s Gerhardem Soukalem. Pátý ročník Spring Classic je za námi a už dnes se těšíme na South Bohemia Classic ve dnech 6. a 7. září.
1.LAMBERT – LOERKE | Porsche 911 SC Targa | 223,75 |
2. KAŠPAR – JANAK | Austin Mini 1275 GT | 444,61 |
3.JIROWSKY – SOUKAL | Alfa Romeo 2000 GTV | 465,12 |
4.VÍTEK – VÍTKOVÁ | MG A 1500 Roadster | 527,72 |
5.ADAMŮ T. – ADAMU K. | Ford Capri MK1 2600GT | 629,72 |
6.FIALA P. – FIALA T. | Austin Healey 100/4 | 661,44 |
7. PANCE jun.-FAU | Jaguar E-Type | 725,76 |
JL 15.4.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout