Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

South Bohemia Classic vyhrála německá posádka

Čtrnáctý ročník, 160 posádek, 455 kilometrů, jedenáct speciálních testů, Grand Prix Kaplice – to je bilance setinové rallye South Bohemia Classic, největší akce tohoto druhu v České republice.

Pátek 8. září v podvečer a večer a v sobotu 9. září ožily opět Jižní Čechy historickými automobily z let 1931, respektive 1952 až 1992 ve třídě Classic, které doplnilo sedm automobilů třídy Exclusive (1997 až 2014) a ještě tři předjezdci. Přestože převážnou část startovního pole tvoří tzv. Youngtimery, tak celou trasu zvládnou i předválečné automobily, jak dokázal například Američan Curtis Luposcak s MG C Type v hlavní soutěži nebo Jaroslav Michal se Škodou 430 (1930) v roli předjezdce. Právě příští roky by pořadatelé rádi uvítali více majitelů předválečných automobilů.



Úvod tradičně obstaraly vozy Jaguar, MG, Triumph, Austin Healey z padesátých let. Celkem jsme napočítali 27 automobilových značek, jejichž posádky křižovaly Jižní Čechy doslova křížem krážem. Nechyběl mezi nimi ani žokej Josef Váňa se Škodou Felicia, soutěžní jezdec Marcel Tuček se stejným vozem, bývalý spolujezdec Emila Trinera českokrumlovský Jan Pícha s originální Škodou 130 RS. Nebo specialisté na setinové rally doma i v zahraničí Petr a Tomáš Fialové s vozem Austin Healey nebo Miloš Kašpar s Marií Janák netradičně s MG TD namísto Mini Cooperu. Premiéru s Fordem Capri MK III 2.8, jehož renovace byla dokončena v hodině dvanácté, měl fotograf Dalibor Benych s manželkou Karolínou.


Kromě tradičních automobilů jako Porsche 911, Alfa Romeo Giulia, MG různých typů se vždy objeví i unikáty – Marcos, Apal Coupe, De Lorean, Alfa Romeo Montreal, Maserati Indy, Dodge Charger atd. A proto není divu, že je o soutěž mezi diváky nebývalý zájem, a to nejen ve dne, ale i noci. Zvláště, když díky příloze Deníku přesně vědí, jaké automobily mohou vidět, a hlavně v kolik hodin projedou i tou nejzapadlejší dědinou. Například Frymburkem projížděli od tři čtvrtě na devět večer až někdy do čtvrt na dvanáct.



Začátek první etapy vedl okolím Českých Budějovic přes Doudleby a Hlubokou, aby pak pokračovala na Holašovice, Křemži, Chvalšiny, Český Krumlov do Dolní Vltavice. Na „rozjezd“ 159 kilometrů. V sobotu se pokračovalo přes Lipno, Dolní Dvořiště na klasické rychlostní zkoušky českokrumlovské rally v okolí Malont, Rychnova nad Malší, Pohorskou Ves na oběd do Třeboně, kde automobily tak tak projely díky zájmu diváků. Odpolední část vedla rybnikářskou krajinou kolem Chlumu u Třeboně, Suchdola nad Lužnicí, Nové Hrady a Kaplici zpátky do Dolní Vltavice (296 km).



Cenu za absolutní vítězství si odnesla německá posádka Gerd Lambert a Michael Loerke s Porsche 911 Targa (529,84 b). Po první etapě byli třetí. Druzí skončili Štěpán Pance a Albert Pance sen s Alfou Romeo Giulia GTV (572,81). Na třetí místo se z jedenáctého po první etapě dostala rakouská dvojice Fritz Jirowski a Gerhard Soukal s Alfou Romeo 2000 GTV (661,77). Za smolaře můžeme označit Antonína Šikolu a Josefa Bezkočku, kteří se s Mercedesem Benz 220 SE propadli z druhého až na 100.příčku.




South Classic Bohemia se vydařila po všech stránkách, a navíc ji po celou dobu doprovázelo krásné teplé počasí.




JL 19.9.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar