South Bohemia Classic - soutěž, která nemá chybu
Setinová rally South Bohemia Classic má za sebou už šestnáct úspěšných ročníků, rok od roku se dostává více do povědomí zahraničních účastníků. Letos už jich bylo 36 (celkem 154 classic + 14 exclusive) ze sedmi států a také přibývá předválečných automobilů.
Ze sedmi přihlášených posádek s vozy do roku 1948 se jich na start dostavilo šest, přičemž celou soutěž absolvovaly dvě s vozy Bentley Derby a Racer, jedna Lagonda Le mans 45, jeden MG C-Type a jedna Tatra 87. Ti všichni mají náš největší obdiv. Například Elliot Dale a Charlotte Ryall přijeli s vozem Bentley Derby 4 ¼ Litre z roku 1937 po ose z Anglie, aby se po soutěži zase vrátili zpět domů. Úžasní byli dva chlapíci z USA, Curtis Liposcak a Dan Lanier s malým MG C-type, vyrobeným v roce 1931, nejstarším automobilem ve startovní listině.
Jejich výkony s otevřenými automobily jsou opravdu obdivuhoné, protože prakticky celý pátek lilo a lilo a první posádky dojížděly do cíle první etapy do Dolní Vltavice kolem deváté večer. Tito dva „dva báječní muži a v letech“ nešli ani na pokoj, hned zasedli ke kamnům v restauraci, aby začali sušit sebe i svoje svršky. A k tomu popíjeli pivo, které si zasloužili.
Unikátní Wikov 7/28 Sport z roku 1933 se závodní historií a s posádkou Jan Bláha a Jan Melichar absolvovali pouze část první etapy, druhý den se vůz objevil už v závodě Zbraslav – Jíloviště.
První etapa zkrápěná neustálým deštěm vedla přes Hlubokou do Prachatic, dále přes Chvalkovice, Křemži a Český Krumlov do Dolní Vltavice. Odtud v sobotu v 8 hodin vystartovaly první posádky na etapu dlouhou 300 kilometrů (první 158 km). Z Vyššího Brodu se jelo směr přes Rakousko do Freistadtu. Tento úsek s mnoha výjezdy a sjezdy a s krásnými výhledy a kolem statků byl asi tím nejlepším, co hlavní organizátor Pavel Kacerovský vybral. Přimlouvali bychom se někdy v budoucnu tuto část otočit.
Z Freistadtu se pokračovalo přes Dolní Dvořiště na legendární rychlostní zkoušku „Malonty“, tedy z Rychnova nad Malší přes Tichou a Cetviny na Jelení výhlídku na oběd. A po čtyřiceti minutách dále na Kaplici, Svatý Jan nad Malší, kde si mohly posádky vychutnat část další slavné rychlostní zkoušky, která se pojede i na světové rallye. pokračovalo se na Trhové Sviny, Soběnov do Kaplice, kde byla v ulicích městech po dvou letech Grand Prix Kaplice.
Ale tím se nekončilo, ještě zbývalo projet další krásný úsek přes Silniční Domky, Zátoň přes Rožmberk do cíle. Zatímco v pátek panovaly až nelidské podmínky, tak sobotní nádherné slunečné počasí posádkám tu hrůzu vynahradilo.
Po první etapě vedli Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri před maďarskou dvojicí Ferenc Ertl a Gergo Keseru s BMW 2002. Zkušený Fritz Jirowsky a Gerhard Soukal s Alfou Romeo byli třetí, za nimi Hájkové s Austinem Healey a Tomáš Fiala s Kateřinou Fialovou na BMW 3.0SCL
Druhý den manželé Adamů vyrovnanými výkony směřovali k vítězství nejen v South Bohemia, ale také k celkovému prvenství třídílného seriálu Classic Challenge. Na druhé místo se posunuli Hájkovi a na třetí poskočil z pátého na třetí Fiala. Nejvíce se dařilo Honzovi Píchovi s manželkou Lenkou, kteří se soutěžní originální škodou 130 RS se posunuli ze 17. příčky až na čtvrté a moc nechybělo a byli na stupních vítězů. Pravým opakem byl Fritz Jirowsky, který se propadl z třetí příčku až na devatenáctou.
Výborný výsledek zajeli manželé Dalibor a Karolina Benychovi, když se s Fordem Capri posunuli z 34.místa až na čtrnáté. A nebýt penalizace, mohli atakovat dvanácté místo. V každém případě zajeli nejlepší výsledek své krátké kariéry. „I když jsme na žádném testu nebyli nejlepší, tak se nám stabilními výsledky na jednotlivých RT podařilo zajet zatím nejlepší výsledek naší setinkářské kariéry . V absolutním pořadí jsme se umístili na 14. místě! Kdybych na RT 10 neudělal školáckou chybu v podobě pozdního startu do RT (250 trestných bodů), bylo by celkové umístění v absolutním pořadí ještě o fous lepší,“ říká Dalibor Benych.
Stejně jako v minulých letech lemovalo trať velké množství diváků, Na posádky s krásnými automobily mnoha značek čekali i v noci a za deště, A to díky pořadatelům, kteří do každého města, obce, vesnice vyvěsí předem plakát s časovým harmonogramem. Díky za to. To nedokáže žádný jiný pořadatel u nás!! Něco to stojí, ale vyplatí se.
Kategorie (Exclusive)
Classic Challenge 2025
K zajímavým automobilům a posádkám se vrátíme.
JL 9.9.2025
Jejich výkony s otevřenými automobily jsou opravdu obdivuhoné, protože prakticky celý pátek lilo a lilo a první posádky dojížděly do cíle první etapy do Dolní Vltavice kolem deváté večer. Tito dva „dva báječní muži a v letech“ nešli ani na pokoj, hned zasedli ke kamnům v restauraci, aby začali sušit sebe i svoje svršky. A k tomu popíjeli pivo, které si zasloužili.
Unikátní Wikov 7/28 Sport z roku 1933 se závodní historií a s posádkou Jan Bláha a Jan Melichar absolvovali pouze část první etapy, druhý den se vůz objevil už v závodě Zbraslav – Jíloviště.
První etapa zkrápěná neustálým deštěm vedla přes Hlubokou do Prachatic, dále přes Chvalkovice, Křemži a Český Krumlov do Dolní Vltavice. Odtud v sobotu v 8 hodin vystartovaly první posádky na etapu dlouhou 300 kilometrů (první 158 km). Z Vyššího Brodu se jelo směr přes Rakousko do Freistadtu. Tento úsek s mnoha výjezdy a sjezdy a s krásnými výhledy a kolem statků byl asi tím nejlepším, co hlavní organizátor Pavel Kacerovský vybral. Přimlouvali bychom se někdy v budoucnu tuto část otočit.
Z Freistadtu se pokračovalo přes Dolní Dvořiště na legendární rychlostní zkoušku „Malonty“, tedy z Rychnova nad Malší přes Tichou a Cetviny na Jelení výhlídku na oběd. A po čtyřiceti minutách dále na Kaplici, Svatý Jan nad Malší, kde si mohly posádky vychutnat část další slavné rychlostní zkoušky, která se pojede i na světové rallye. pokračovalo se na Trhové Sviny, Soběnov do Kaplice, kde byla v ulicích městech po dvou letech Grand Prix Kaplice.
Ale tím se nekončilo, ještě zbývalo projet další krásný úsek přes Silniční Domky, Zátoň přes Rožmberk do cíle. Zatímco v pátek panovaly až nelidské podmínky, tak sobotní nádherné slunečné počasí posádkám tu hrůzu vynahradilo.
Po první etapě vedli Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri před maďarskou dvojicí Ferenc Ertl a Gergo Keseru s BMW 2002. Zkušený Fritz Jirowsky a Gerhard Soukal s Alfou Romeo byli třetí, za nimi Hájkové s Austinem Healey a Tomáš Fiala s Kateřinou Fialovou na BMW 3.0SCL
Druhý den manželé Adamů vyrovnanými výkony směřovali k vítězství nejen v South Bohemia, ale také k celkovému prvenství třídílného seriálu Classic Challenge. Na druhé místo se posunuli Hájkovi a na třetí poskočil z pátého na třetí Fiala. Nejvíce se dařilo Honzovi Píchovi s manželkou Lenkou, kteří se soutěžní originální škodou 130 RS se posunuli ze 17. příčky až na čtvrté a moc nechybělo a byli na stupních vítězů. Pravým opakem byl Fritz Jirowsky, který se propadl z třetí příčku až na devatenáctou.
Výborný výsledek zajeli manželé Dalibor a Karolina Benychovi, když se s Fordem Capri posunuli z 34.místa až na čtrnáté. A nebýt penalizace, mohli atakovat dvanácté místo. V každém případě zajeli nejlepší výsledek své krátké kariéry. „I když jsme na žádném testu nebyli nejlepší, tak se nám stabilními výsledky na jednotlivých RT podařilo zajet zatím nejlepší výsledek naší setinkářské kariéry . V absolutním pořadí jsme se umístili na 14. místě! Kdybych na RT 10 neudělal školáckou chybu v podobě pozdního startu do RT (250 trestných bodů), bylo by celkové umístění v absolutním pořadí ještě o fous lepší,“ říká Dalibor Benych.
Stejně jako v minulých letech lemovalo trať velké množství diváků, Na posádky s krásnými automobily mnoha značek čekali i v noci a za deště, A to díky pořadatelům, kteří do každého města, obce, vesnice vyvěsí předem plakát s časovým harmonogramem. Díky za to. To nedokáže žádný jiný pořadatel u nás!! Něco to stojí, ale vyplatí se.
1.Adamů – Adamů | Ford Capri 2600 GT | 1971 | 11399,57 |
2.Hájek O. – Hájek O. | Austin Healey 100 | 1953 | 1754,9 |
3.Fiala – Fialová | BMW 3.0 CS“ | 1972 | 1775,06 |
4.Pícha – Píchová Rakušanová | Škoda 130 RS | 1975 | 2374,75 |
5.Huňáček – Formánek | Škoda 120 | 1983 | 2638,86 |
Kategorie (Exclusive)
1.ŽĎÁRSKÝ – Žďárská | Ford Mustang | 4 236,75 |
2.DANIEL – Polák | Porsche 911 Carrera 4S | 5 134,44 |
3.VÁCLAVOVSKÝ - Špolcová | Porsche Carrera 911 | 10 088,64 |
Classic Challenge 2025
1. ADAMŮ Tomáš - ADAMŮ Kateřina | Ford Capri 2600 GT MK1 | 1973 | 61 |
2. HÁJEK Ondřej - HÁJEK Oldřich | Austin Healey 100/4 | 1953 | 55 |
3. JIROWSKY Fritz - SOUKAL Gerhard | Alfa Romeo 2000 GTV | 1971 | 54 |
4. HUŇÁČEK Pavel - FORMÁNEK Vojtěch | Škoda 120 L | 1983 | 43 |
5. ERTL Ferenc - KORNSEÉ F. / NASZDÁDOS L. | BMW 2002 TII | 1972 | 34 |
K zajímavým automobilům a posádkám se vrátíme.
JL 9.9.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout