Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

South Bohemia Classic na jedničku s hvězdičkou

Krásné počasí, krásné automobily, nádherná jihočeská příroda a úžasná neopakovatelná atmosféra, tak můžeme stručně charakterizovat jedenáctý ročník South Bohemia Classic. Start v Českých Budějovicích a cíl obou etap i start sobotní části v Horní Vltavici u hotelu Relax na břehu Lipna.

Letošní trať zavedla posádky v nejednom případě na nová místa. V pátečním pozdním odpoledni třeba do Týna nad Vltavou, kolem Temelína a přes Lhenice do Českého Krumlova. Tady se posádky projely temnými uličkami, aby pak spěchaly do cíle. První dorazily kolem deváté hodiny, poslední až hodinu před půlnocí. Startuje se totiž v minutových intervalech, a při účasti 130 automobilů.


Ráno se startovalo už v osm hodin za mlhy a po pátečních 167 kilometrech bylo na programu dalších 309 kilometrů. Nově zavedli pořadatelé posádky až do Chlumu u Třeboně, Třeboně, Lomnice nad Lužnicí, Borovan a také do Kaplice. I když do cíle zbýval ještě nějaký ten kilometr, tak tady v uzavřených ulicích proběhl vrchol akce – Grand Prix Kaplice. Podobné zkoušky pravidelnosti jsou v zahraničí velice oblíbené a divácky navštěvované.


Nejstarším automobily byly Jaguar SS 3,5 Litre z roku 1939 pana Michala Pavlíčka sen a osmiválec Mercury Eight, vyrobený v roce 1948 a řízený panem Ondřejem Vodrlindem. Další automobily pocházely pak už z padesátých až osmdesátých let, pokud nepočítáme několik vozů kategorie Exclusive z devadesátých let.


Za panem Pavlíčkem se vydali na trať Pavel Bratršovský s Jaguarem XK 140, rok výroby 1956, za ním Antonín Steinbauer s Mercedesem Benz 220 Ponton (1960) atd. Ze stejného roku pocházel i krásný Opel Kapitän, o dva roky, respektive čtyři roky mladší byly Jaguary XK 120.Přehlídka automobilů byla opravdu velkolepá. Kde jinde uvidíte třeba pět Jaguarů typu E, Alfu Romeo Montreal, Ferrari Dino GT4, De Tomaso Pantera, nebo obrovitý Dodge Charger z roku 1969.


Divácky vděčné jsou vždy soutěžní automobily, jako je originální Škoda 130 RS pana Jana Píchy nebo Lancia Delta Integrale, s níž jel bývalý rallycrossový jezdec Josef Iro.
O vítězi nerozhoduje rychlost, ale přesnost. Cílem je absolvovat testy na setinu sekundy přesně a každá odchylka od referenčního času stanoveného organizátory je penalizována trestnými body. Novinkou byl paralelní test na velkém parkovišti a nejzajímavější pak zmíněná okruhová zkouška Grand Prix Kaplice.


Pro první místo si dojeli Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri, kteří zároveň vyhráli kategorii mechanických stopek. Po první etapě byli až čtvrtí za Huňáčkem, Pancem a Vítkem. Nasbírali 424 bodů, zatímco na druhém místě skončili s „mankem“ 490 bodů Pavel Huňáček s Petrou Cihelkovou se Škodou 110. Třetí skončili manželé Jiří a Renata Vítkovi s vozem Wolseley Hornet a ziskem 524 bodů. Nejlepší zahraniční posádkou byli na čtvrtém místě Harald a Anna Sophie Pirtscher s Volvem PV 544.


South Bohemia Classic máme za sebou a pořadatelé již spřádají plány na rok 2021:



17.4.2021 Spring Classic
10. – 11. 9. 2021 South Bohemia Classic




JL 7.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar