Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Soutěž elegance Roztoky s třemi automobily Walter

Veterány a prostředí zámku v Roztokách u Prahy patří už 38 let k sobě. Pražský Veteran Car Club tady totiž pořádá Soutěž elegance historických vozidel, v posledních letech pravidelně ve svátek 8. května.

U zrodu akce stál v roce 1978 malíř Kamil Lhoták, když se tehdy do parku sjela asi desítka historických vozidel u příležitosti jeho výstavy obrazů. Během let obliba veteránského setkání rostla až ke 120 až 140 vozidlům, jejichž majitelé se dnes do Roztok sjíždějí. Když jsme viděli zaplněný park, tak jsme si položili otázku, jestli nebude nutné v příštích letech počet účastníků nějakým způsobem omezit. Letos poprvé také nebyl bohužel vydán seznam přihlášených, údajně kvůli tomu, že v minulosti býval hodně neúplný a řada účastníků přijížděla bez ohlášení. To je možná trochu škoda.

Zámecký park se od osmé hodiny plnil veterány, které byly už kolem jedenácté hodiny obklopeny návštěvníky a to tak, že v době chytrých telefonů nebylo možné prakticky udělat už ani fotografii. A fronta na vstupenky dosahovala nebývalé délky, což nepamatujeme.

„První řada“ je vždy vyhrazena nejstarším automobilům včele s francouzským vozem De Dion Bouton z roku 1903 pana Zdeňka Vohradského. Vedle stál o něco mladší Cadillac 55 z roku 1917 se šestiválcem 5,2 litru a především pak dva nádherné automobily Walter z rodinné sbírky Kargerů. Typ P4 pocházel z roku 1927, zatímco typ 6B byl o tři roky mladší. Škoda, že s nimi netvořil ucelenou expozici ještě Walter Lord, rok 1932 pana Luboše Tůmy. Další skvost

Díky Elišce Junkové snad každý slyšel o bugatkách, do Roztok s typem 37 a s datem narození 1929 (jako můj otec) dorazil Standa Profeld., který se nám jednak svěřil, že by ji rád osadilo kompresorem, ale také, že by chtěl postavit typ 51 s použitím co možná největšího počtu originálních dílů. Zatím je shromažďuje, ale jak ho známe, tak od plánů není daleko k činům.

Každý rok se na začátek veteránské sezony objeví nějaká premiéra. Letos to byl MG TD z roku 1950, který po mnoha letech zrenovoval Václav Kafka, předseda pořádajícího VCC Praha. V první polovině padesátých let byl vyroben v počtu 29 664 kusů.

Kdyby se udělovala cena nejnápaditější expozice, tak ji bezpochyby získal Karel Petschke, který vedle aerovky postavil ještě historický kočárek, nebo dobový fotoaparát na stativu.
Dolní část parku je tradičně vystavena mladším automobilům, zhruba od sedmdesátých let, z nichž nás upoutala Simca 1501. O ní její majitel hlásal, že má najeto 20 300 kilometrů a je v původním laku. Nemáme důvod nevěřit. Vypadala, jako by právě vyjela z továrny včera a ne v roce 1969.

Soutěž elegance pod vedeném Jiřího Černého se opět vydařila, historické automobily a motocykly, včetně traktoru a letadla obohatil stánek s klobouky a komentovaná dobová přehlídka.


J.Lasík 11.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar