Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Solo Brescia po českých silnicích

Jednou za dva roky se v některém z evropských zemí pořádá setkán majitelů automobilů Bugatti Brescia, tentokrát v České republice pod názvem Solo Brescia – Čechy. Od pondělí do soboty můžete potkat na silnicích Západočeského, Středočeského a zčásti Jihočeského krajek čtyři desítky modelů Brescia, resp. Typ 13 a 23.

Zatím mají za sebou dva dny a musíme říct, že vidět tyto malé bugatky a jejich řidiče i řidičku na našich uskákaných silnicích je opravdový zážitek. Mnohokrát jsme jeli za některým z účastníků i několik kilometrů a s Octavií 1,5 TSI jsme jim tak tak stačili. Sice nejde o závod, ale všichni jedou, jako by o závod šlo.


Setkání připravil Jakub Stauch se svojí paní Evou a za pomoci Jirky Patočky, Jirky Flídra, Petr Kožíška a dalších. Příprava celé akce trvala rok a jak jsme viděli, účastníci ze 17 zemí jsou nadšeni. V pondělí se zastavili například v Karlových Varech nebo v Lokti, projeli Rabštejn nad Střelou, kolem Mariánské Týnice a zlatým hřebem bylo převážení vozů „na pramici“ přes Berounku v Darové.


V úterý si někteří udělali pausu buď v Úterý nebo u muzea letadel Ve Zruči-Senci, prohlédli si zámek v Manětíně (tady se pořadatelé setkali s neobyčejnou ochotou a nadšením), poobědvali v Plasech. V příštích dnech je čekají další krásy naší vlastní, mj. Český kras, Křivoklátsko, Blatná nebo Lnáře. Celou akci zakončí sobotní návštěva Národního technického muzea v Praze.


Nejvzdálenějšími účastníky jsou manželé Lionel a Mary Rogers z Nového Zélandu nebo Xavier a Caroline Feist z Francouzské Polynesie. Nejvíce je zastoupena Francie celkem jedenácti posádkami, zatímco Velkou Británii reprezentuje sedm dvojic. Z České republiky měly původně startovat tři posádky, jedna se odhlásila předem, druhá vzdala už v pondělí pro technickou závadu, a tak na trati vidíme jen Jakuba Staucha s paní Evou.


Pro milovníky značky Bugatti je Brescia legendární závodní speciál na podvozku automobilu Bugatti 13, postavený v roce 1921. Čtyři exempláře tohoto vozu, které Ettore Bugatti vyslal do závodu na okruhu poblíž výše zmíněného města, dojely do cíle na prvním až čtvrtém místě. Odtud pak vzešlo pojmenování těchto vozů, které působí jako typický spartánský závodní automobil z počátku dvacátých let – dokud si nevšimneme údajů o konstrukci motoru. Má totiž čtyři ventily ve válci, které jsou i v současné automobilové produkci výsadou výkonnějších a dražších vozů.


Solo Brescia je určená výhradně pro „pravé“ Brescie, tedy vozy Bugatti s čtyřválcovými motory o objemu 1,5 litru, rozvodem OHC, čtyřmi ventily ve válci a dvojitým zapalováním.
„V letech 2016 a 2019 jsem byl s manželkou na dvou ročnících této rallye ve Francii a byl jsem dotázán, zda by bylo možné stejný sraz pořádat i v ČR.


Myslel jsem si bláhově, že se na to zapomene a nebudu muset nic organizovat. Jenže při posledním setkání v Brescii vyšly najevo neshody mezi italským a francouzským Bugatti Clubem i přání členů klubů v dalších zemích, aby se příští ročník skutečně konal v České republice, “ vysvětlil Jakub Stauch, jak se zrodila akce s názvem Bugatti Brescia 2023 in the Czech Republic.




JL 12.9.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar