Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Solitude Revival - návrat do minulosti

Po dvou letech opět zahřměly motory závodních automobilů a motocyklů na německém okruhu Solitude u Stuttgartu při ukázkových jízdách. Naposledy se na přírodním okruhu Solitude závodilo v roce 1965, kdy zde startovaly motocykly, sportovní vozy a formule dvě.

V roce 2009 u příležitosti 80.narozenin Hanse Herrmanna se uskutečnila vzpomínková akce. Po dvou letech došlo k repríze, ale už na celém okruhu a další pokračování pokračovalo i v dalších letech. Na přírodní okruh vyjely závodní motocykly a sajdkáry a automobily rozdělené na předválečné závodní, prototypy a cestovní automobily a historické formule z let 1960 až 1971. Jedno kolo měří takřka dvanáct kilometrů, jezdci musí zvládnout 26 levých a 19 pravých zatáček s výškovým rozdílem 160 metrů.


V sobotu i v neděli čekal na návštěvníky takřka identický program, kdy na trať vyjížděly postupně všechny skupiny na zaváděcím vozem, aby nedocházelo k závodění. Nešlo totiž o žádný závod, ale pouze o demonstrační jízdy.


Padesát automobilů se představilo v kategorii cestovních a GT speciálů, které kdysi brázdily evropské okruhy, včetně brněnského. Slyšet po čtyřiceti letech zvuk Alfy Romeo GTA, Opelu Commodore GS, BMW 2002, BMW Schnizer 3.0, Alpine A 110 atd. prostě nemělo chybu.


Mezi nejstaršími předválečnými automobily nechyběla snad žádná významná značka tehdejší doby. Namátkou jmenujme automobily Maserati 4CL a 8 CM GP, Bugatti 35B a 51, Fiat 514 S, Alfa Romeo 8C a 6C, Alvis Firebird, Aston Martin Ulster, Lagonda Rapier, MG K3 atd. Celkem čtyři desítky automobilů z let 1916 až 1939. A to včetně několika obrovitých a burácejících La France.



V kategorii prototypů sice několik exkluzivních kousků oproti minulým letům chybělo, ale i tak si přišli diváci na své. Kde jinde uvidíte najednou Porsche 917KH (za volant usedl Stephane Ortelli), Porsche 917/10 Spyder, Mclaren M18, Ferrari 512 M, Marche 825, různé verze Abarthů včetně 3000 V8 nebo 2000 Proto Pininfarina, Ford GT40 v uzavřené verzi nebo otevřené atd.


Kategorii formulových vozů vévodily tovární Porsche 804 F1 z roku 1962 a Porsche 718 F2 (1960), s jedním jel Hans Joachim Stuck, s druhým Marc Lieb. A také dvě Ferrari Tipo 156, s jedním jel Arturo Merzario.


Velkolepá byla i přehlídka závodních motocyklů od stroje Indian Scout z roku 1926 až po Morbidelli nebo Kreidler z konce sedmdesátých let. Bohužel ani jedna Jawa, přičemž tady startovali František Šťastný i Gustav Havel.


Solitude Revival navštívilo za dva dny na dvanáct tisíc návštěvníků a kdo slavu motoristického sportu nestihl, ten si musí počkat dva roky.



J.Lasík 22.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar