Škodovky na Sachsen Classic
Na populární jízdě automobilových veteránů Sachsen Classic byly také letos vidět nejrůznější automobily Škoda, včetně zástupců továrního muzea Auto Škoda. Na trati byly rozhodně vidět.
Trasa populární Sachsen Classic, která vedla ze Zwickau do Drážďan (viz Historie), nevynechala ani letos české území. Nejdříve se veteránisté projeli zhruba třicetikilometrovým úsekem v Krušných horách v sobotu zavítali tradičně do Krásné Lípy, kde proběhla také jedna z časových kontrol. S vozy Škoda startovaly nejen německé posádky, ale pochopitelně nemohli chybět ani Češi.
Důstojné zastoupení měly mezi renomovanými značkami v letošním ročníku také automobily z kolekce Škoda Auto Muzea v Mladé Boleslavi. K vidění byl závodní Škoda Laurin&Klement 300 z roku 1920, který řídil Oleg Dohalsky. Zvuk čtyřválce o úctyhodném objemu 5,7 litru a výkonu kolem 100 k byl slyšet již z daleka a právem si vysloužil potlesk na otevřené scéně. Bezpochyby patřil mezi nejatraktivnější vozy svým vzhledem. Dalším byl L&K 110 Phaeton (1925), a hlavně luxusní a reprezentativní Škoda 860 (1932) poháněná osmiválcem o objemu 3,8 litru. Chybět nemohla ani atraktivní Škoda Superb se šestiválcem 3,2 litru a výkonu 85 k. V příštím roce oslaví sedmdesáté narozeniny. Za volant usedla opět ing. Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny Škoda Auto. Naproti tomu Mgr. Margitt Adamova-Černá, ředitelka Muzea Škoda Auto startovala s Josefem Petříčkem na voze Škoda Popular. Neslabším škodováckým zástupcem byl malý roadster Škoda Popular z roku 1936. Na zvládnutí více než šest set kilometrů dlouhé soutěže mu musel stačit řadový litrový čtyřválec o výkonu 27 k.
Příznivci „mladších“ veteránů mohli obdivovat pečlivě renovované kabriolety Škoda Felicia. S velice pěkně připravenou Škodou 1000 MB de Luxe vybojovali manželé Josef A hana Juračkovi krásné páté místo. Tuto soutěž absolvovali již potřetí, v minulosti se Škodou Felicia, s níž dojeli vloni na devátém místě. O třetím místě soutěžního jezdce Matthiase Kahleho se Škodou 110 R Coupe jsme již informovali.
Jindřich Lasík, 2.9.2008
Důstojné zastoupení měly mezi renomovanými značkami v letošním ročníku také automobily z kolekce Škoda Auto Muzea v Mladé Boleslavi. K vidění byl závodní Škoda Laurin&Klement 300 z roku 1920, který řídil Oleg Dohalsky. Zvuk čtyřválce o úctyhodném objemu 5,7 litru a výkonu kolem 100 k byl slyšet již z daleka a právem si vysloužil potlesk na otevřené scéně. Bezpochyby patřil mezi nejatraktivnější vozy svým vzhledem. Dalším byl L&K 110 Phaeton (1925), a hlavně luxusní a reprezentativní Škoda 860 (1932) poháněná osmiválcem o objemu 3,8 litru. Chybět nemohla ani atraktivní Škoda Superb se šestiválcem 3,2 litru a výkonu 85 k. V příštím roce oslaví sedmdesáté narozeniny. Za volant usedla opět ing. Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny Škoda Auto. Naproti tomu Mgr. Margitt Adamova-Černá, ředitelka Muzea Škoda Auto startovala s Josefem Petříčkem na voze Škoda Popular. Neslabším škodováckým zástupcem byl malý roadster Škoda Popular z roku 1936. Na zvládnutí více než šest set kilometrů dlouhé soutěže mu musel stačit řadový litrový čtyřválec o výkonu 27 k.
Příznivci „mladších“ veteránů mohli obdivovat pečlivě renovované kabriolety Škoda Felicia. S velice pěkně připravenou Škodou 1000 MB de Luxe vybojovali manželé Josef A hana Juračkovi krásné páté místo. Tuto soutěž absolvovali již potřetí, v minulosti se Škodou Felicia, s níž dojeli vloni na devátém místě. O třetím místě soutěžního jezdce Matthiase Kahleho se Škodou 110 R Coupe jsme již informovali.
Jindřich Lasík, 2.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














