Škodovka vyhrála Sachsen Classic
Letos poprvé změnili pořadatelé jedné z největších veteránských soutěžích Německa dosti podstatně trasu, ale ani tentokrát naší republiku nevynechali. V pátek vedla trase přes Hřensko, Jetřichovice do Krásné Lípy na oběd a dále přes Rybniště a Krompach směr Žitava.
Největším nepřítelem ale asi nebyly zvláštní zkoušky, které musí posádky zajet s přesností na tisíciny sekundy, ale vrtochy počasí. Zatímco první krátká etapa v okolí Drážďan se jela za ideálního letního počasí, tak pátek dal všem zabrat a jen tak tak unikli i tornádu, které se přehnalo Libereckem. Postupně se zatahovalo a zatahovalo, v devět dopoledne byla tma jak v osm večer a pak se snesl hustý vytrvalý déšť, který zastihl snad všechny účastníky. Pak se už počasí střídalo jako na houpačce, chvíli slunce, chvíli déšť.
Nejhůře na tom byly posádky otevřených Bentleyů, ale také Oleg Dohalsky s Thomasem Windischem, kteří v otevřené závodní laurince neměli nejmenší šanci schovat se před deštěm.
Jak jsme už řekli, trať byla úplně nová, to znamená, že v pátek byl cíl ve Zhořelci, odkud se v sobotu vydala kolona sto osmdesáti veteránů na cestu do Lipska.
Vítězství si odnesl Matthias Kahle a Peter Göbel na voze Škoda 110 R Coupé před manželskou posádkou Mollových s Iso Grifo. Německý soutěžák tak už po několikáté dokázal, že umí jezdit výborně nejen klasické rallye (mimochodem teď pojede Barum rallye se Škodou Fabia S2000), ale také soutěže pravidelnosti. Není bez zajímavosti, že ostré vozy připravuje tým JUKA Motorsport pana Josefa Juračky, který dojel s Felicí a manželkou Hanou na osmém místě.
O pár míst oproti loňsku, ale přesto je dvacátá příčka skvělým výsledkem, si pohoršili Pavel Šilha, šéf českého zastoupení firmy Opel, a Jan Blažek, šéfredaktor časopisu Auto7. Stejně jako vloni absolvovali celou soutěž jak jinak než s Opelem Commodore GS.
Sachsen Classic je každoročně pestrou přehlídkou automobilové historie včetně nádherných luxusních Horchů nebo sportovních Wandererů, jejichž domovinou je právě Sasko, respektive Lipsko. Ale z bývalého východního Německa pocházejí i další značky jako například EMW (předchůdce BMW), Wartburg nebo IFA, s níž startoval například Egon Cumlbacher, v sedmdesátých letech přední soutěžní jezdec továrního týmu Wartburg. Tradičně silné zastoupení měla i značka Volkswagen, tradiční sponzor této akce. Ze svých sbírek přivezl jak klasické Brouky, ale také Transportery či novější Golfy, a pochopitelně také překrásné vozy Karmann.
Sachsen Classic čeká teď roční pausa a pak už jubilejní desátý ročník. Před lety jsme se domlouvali s Mírou Lochmanem, že si povyrazíme a přihlásíme se na soutěž se Škodou Popular Monte Carlo.Zatím k tomu bohužel nedošlo, ale…
J.Lasík, 23.8.2011
Nejhůře na tom byly posádky otevřených Bentleyů, ale také Oleg Dohalsky s Thomasem Windischem, kteří v otevřené závodní laurince neměli nejmenší šanci schovat se před deštěm.
Jak jsme už řekli, trať byla úplně nová, to znamená, že v pátek byl cíl ve Zhořelci, odkud se v sobotu vydala kolona sto osmdesáti veteránů na cestu do Lipska.
Vítězství si odnesl Matthias Kahle a Peter Göbel na voze Škoda 110 R Coupé před manželskou posádkou Mollových s Iso Grifo. Německý soutěžák tak už po několikáté dokázal, že umí jezdit výborně nejen klasické rallye (mimochodem teď pojede Barum rallye se Škodou Fabia S2000), ale také soutěže pravidelnosti. Není bez zajímavosti, že ostré vozy připravuje tým JUKA Motorsport pana Josefa Juračky, který dojel s Felicí a manželkou Hanou na osmém místě.
O pár míst oproti loňsku, ale přesto je dvacátá příčka skvělým výsledkem, si pohoršili Pavel Šilha, šéf českého zastoupení firmy Opel, a Jan Blažek, šéfredaktor časopisu Auto7. Stejně jako vloni absolvovali celou soutěž jak jinak než s Opelem Commodore GS.
Sachsen Classic je každoročně pestrou přehlídkou automobilové historie včetně nádherných luxusních Horchů nebo sportovních Wandererů, jejichž domovinou je právě Sasko, respektive Lipsko. Ale z bývalého východního Německa pocházejí i další značky jako například EMW (předchůdce BMW), Wartburg nebo IFA, s níž startoval například Egon Cumlbacher, v sedmdesátých letech přední soutěžní jezdec továrního týmu Wartburg. Tradičně silné zastoupení měla i značka Volkswagen, tradiční sponzor této akce. Ze svých sbírek přivezl jak klasické Brouky, ale také Transportery či novější Golfy, a pochopitelně také překrásné vozy Karmann.
Sachsen Classic čeká teď roční pausa a pak už jubilejní desátý ročník. Před lety jsme se domlouvali s Mírou Lochmanem, že si povyrazíme a přihlásíme se na soutěž se Škodou Popular Monte Carlo.Zatím k tomu bohužel nedošlo, ale…
J.Lasík, 23.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















