Silvretta Classic - jubilejní 10. ročník
V červenci se v Rakousku pořádají každoročně dvě velké veteránské akce – Silvretta Classic a Ennstal Classic. Obě jsou svým charakterem podobné – jedou se v horách, počet startujících se pohybuje kolem 180 a nechybějí ani známé osobnosti.
Jubilejní 10. ročník Silvretta Classic se letos koná ve dnech 5. až 7. července ve spolkové zemi Vorarlberg, respektive v oblasti Montafon. Na 174 posádek čeká na šest stovek kilometrů rozdělených do tří etap.
První „Vorarlberg Runde“ je na programu ve čtvrtek 5. července se startem v městečku Partene (10 h), kde ostatně začínají i další etapy. První den se končí ve městě Schruns (16.15 h).
Druhý den, v pátek etapa „Silvretta Runde“ startuje již v 7.30 hodin a hned na úvod čeká na posádky horská silnice plná zatáček Silvretta, do výšky přes 2000 m n.m.. Dále pak pokračují do švýcarského Davosu a přes Vaduz do v Gaschurnu, kam mají dorazit kolem páté hodiny.
Poslední etapa je nejkratší, začíná v 9 hodin a po absolvování další horské zkoušky skončí v poledne ve městečku Vandans, kde odpoledne proběhne mj. Corso Audi aneb presentace vozů Horch, DKW, Wanderer a Audi, přičemž nebude chybět ani Audi Quattro S1 s nímž startoval Hannu Mikkola.
Startovní čísla 1 až 8 jsou vyhrazena vítězům předchozích ročníků, případně posádkám, které skončily na 2. nebo 3. místě. Čísla 9 až 36 mají předválečné automobily Bentley, Alfa Romeo, Riley, Mercedes, Invicta, Delahaye.
Po nich se vydá na trať několik desítek sportovních automobilů, roadsterů, elegantních kabrioletů do roku 1970, své zastoupení má také kategorie Youngtimer. Nejvíce zastoupeny budou Mercedesy, Porsche, Jaguary, ale nechybějí ani rarity jako OSCA 2000, AC Bristol, Ferrari 250 GTE, Ford 200 RS nebo BMW M1. Mezi nejsilnější patří Ferrari 365 GTC s dvanáctiválcem 4.4 (320 k), nebo osmiválce Ford Ranchero pick-up či Intermeccanica Italia Spider. Nejstarším vozem bude Rallye AZ se čtyřválcem 1,1 o výkonu 40 k z roku 1924, jen o dva roky mladší je takřka sedmilitrový kompresorový Mercedes 630 K s výkonem 160 k. S ním kontrastuje ve stejném roce vyrobený Austin Seven, který pohání čtyřválec 0,7 litru s 39 k,
Mezi účastníky z Německa, Itálie, Švýcarska, Francie, Maďarska, Rakouska, USA, Norska, Anglie, Holandska, Turecka najdeme i několik známých postav, z nichž nejznámější je bezpochyby Jacky Ickx, několikanásobná vítěz Le Mans, který bude řídit Audi Sport Quattro. Otec pilota „ef-ledna“ a mistr Evropy v rallycrossu Franz Wurz pojede s Renaultem Alpine, soutěžák Armin Schwarz vyndá ze své sbírky Lancii Stratos, bývalá pilotka rallyevozů Isolde Holderiedové se představí v Toyotě 200GT. Hans Demant z představenstva společnosti Opel připomene společně s Christianem Geistdörferem (spolujezdec Waltera Röhrla) soutěžní automobil Opel Ascona 400, Wilfried Bockelmann zase hájí barvy koncernu V2 s kabrioletem Brouk.
Hned o tři týdny později se v Gröbmingu uskuteční populární Ennstal Classic, letos již 15. ročník s rekordní účastí takřka 200 vozidel.
Jindřich Lasík, 15.6.2007
První „Vorarlberg Runde“ je na programu ve čtvrtek 5. července se startem v městečku Partene (10 h), kde ostatně začínají i další etapy. První den se končí ve městě Schruns (16.15 h).
Druhý den, v pátek etapa „Silvretta Runde“ startuje již v 7.30 hodin a hned na úvod čeká na posádky horská silnice plná zatáček Silvretta, do výšky přes 2000 m n.m.. Dále pak pokračují do švýcarského Davosu a přes Vaduz do v Gaschurnu, kam mají dorazit kolem páté hodiny.
Poslední etapa je nejkratší, začíná v 9 hodin a po absolvování další horské zkoušky skončí v poledne ve městečku Vandans, kde odpoledne proběhne mj. Corso Audi aneb presentace vozů Horch, DKW, Wanderer a Audi, přičemž nebude chybět ani Audi Quattro S1 s nímž startoval Hannu Mikkola.
Startovní čísla 1 až 8 jsou vyhrazena vítězům předchozích ročníků, případně posádkám, které skončily na 2. nebo 3. místě. Čísla 9 až 36 mají předválečné automobily Bentley, Alfa Romeo, Riley, Mercedes, Invicta, Delahaye.
Po nich se vydá na trať několik desítek sportovních automobilů, roadsterů, elegantních kabrioletů do roku 1970, své zastoupení má také kategorie Youngtimer. Nejvíce zastoupeny budou Mercedesy, Porsche, Jaguary, ale nechybějí ani rarity jako OSCA 2000, AC Bristol, Ferrari 250 GTE, Ford 200 RS nebo BMW M1. Mezi nejsilnější patří Ferrari 365 GTC s dvanáctiválcem 4.4 (320 k), nebo osmiválce Ford Ranchero pick-up či Intermeccanica Italia Spider. Nejstarším vozem bude Rallye AZ se čtyřválcem 1,1 o výkonu 40 k z roku 1924, jen o dva roky mladší je takřka sedmilitrový kompresorový Mercedes 630 K s výkonem 160 k. S ním kontrastuje ve stejném roce vyrobený Austin Seven, který pohání čtyřválec 0,7 litru s 39 k,
Mezi účastníky z Německa, Itálie, Švýcarska, Francie, Maďarska, Rakouska, USA, Norska, Anglie, Holandska, Turecka najdeme i několik známých postav, z nichž nejznámější je bezpochyby Jacky Ickx, několikanásobná vítěz Le Mans, který bude řídit Audi Sport Quattro. Otec pilota „ef-ledna“ a mistr Evropy v rallycrossu Franz Wurz pojede s Renaultem Alpine, soutěžák Armin Schwarz vyndá ze své sbírky Lancii Stratos, bývalá pilotka rallyevozů Isolde Holderiedové se představí v Toyotě 200GT. Hans Demant z představenstva společnosti Opel připomene společně s Christianem Geistdörferem (spolujezdec Waltera Röhrla) soutěžní automobil Opel Ascona 400, Wilfried Bockelmann zase hájí barvy koncernu V2 s kabrioletem Brouk.
Hned o tři týdny později se v Gröbmingu uskuteční populární Ennstal Classic, letos již 15. ročník s rekordní účastí takřka 200 vozidel.
Jindřich Lasík, 15.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout