Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Severočeské Monte Karlo bylo spíš jarní, než zimní

Když přišel pan Milan Bumba z vratislavického Automuzea s nápadem uspořádat zimní soutěž pro historické automobily, tak netušil, že klidně může dát do názvu ještě přívlastek jarní. Ani druhý ročník Severočeského Monte Karla mnoho sněhu nepřinesl.

Pouze při čtvrteční večerní etapě do Josefova Dolu se necelá čtyřicítka posádek musela vypořádat se zasněženými silnicemi, jinak se obě následující etapy jely už po mokrých, jen místy lehce zledovatělých nebo dokonce suchých silnicích. Těžko říct, kdy zimní soutěž vlastně pořádat. Slabou útěchou mu může být skutečnost, že i pořadatelé Rallye Monte Carlo Historik si mohli o sněhu jen nechat zdát.
Pustit se dnes do pořádání veteránské akce vyžaduje značnou dávku odvahy, protože sponzoři prakticky neexistují a ochotných pořadatelů je jako šafránů. Pan Milan Bumba je opravdovým nadšencem, který se snaží pořádat soutěže veteránů v podstatě celý rok. Letos má v plánu ještě mj. Classic Ještěd Tour, Výjezd na Ještěd, Po stopách barona Liebiga, Sraz vozů Porsche atd.(www.automuzeum.cz)
Docela
pak zamrzí, když na akci, jako bylo Severočeské Monte Karlo, které připravuje půl roku dopředu, dorazí necelých čtyřicet posádek. Na rozdíl od loňska ani startovní pole nebylo dvakrát příliš pestré. Snad se to podaří do třetice příští rok, pokud ho elán a chuť neodradí. Ještě by to chtělo doladit harmonogram a možná i trochu více propagace. Ne vždy se všechno podaří, jak by si člověk přál. To platí hlavně o zkoušce pravidelnosti na okruhu v Sosnové, kde všechny posádky musely absolvovat jeden okruh včetně rozbahněného úseku a teprve potom je čekal ještě jeden průjezd. Tady pak nabrala soutěž velké časové zpoždění, takže se dojíždělo do Vratislavic až za tmy. Svezení na autodromu je sice pro účastníky vítaným zpestřením, ale na druhou stranu je dlouhé čekání, než na ně přijde zase řada, poměrně únavné.
Na startu se nakonec přeci jen objevil Miroslav Krejsa, jehož trápila chřipka, ale se Škodou Tudor přeci jen celou trať odjel. Také jeho přítel Jan Egidy dorazil, bohužel ne s avizovanou Škodou 130 RS, ale se čtyřdveřovou verzí Tudora. Ze zajímavějších vozů vzpomeňme ještě Simcu Aronde Elysee pana Karla Hrnčiříka, vedle něhož usedl František Vahala, redaktor časopisu Auto7.
Z těch starších zaujaly ještě Mini Cooper, BMW 2000 CS, Renault 8, Alfa Romeo, všechno z druhé poloviny šedesátých let. Z celé plejády škodovek byly nejstarší Škoda Octavia manželů Aleše a Jarky Hodoušových startující za kdysi slavný ASK Stavby Prahy nebo Škoda 1000 MB železnobrodské dvojice Jan Hudský a Iva Bryknarová, která také získala pohár starosty za nejlépe absolvovanou zkoušku v Josefově Dole. Nejlépe a také nejrychleji ji projel bývalý soutěžní jezdec Aleš Hodouš, jenž měl mezi prvním a druhým kolem odchylku jedné sekundy. Jenže pak byl penalizován 180 trestnými body. V Sosnové byl nejlepší Marek Franc s VW 181 a v Bělé pod Bezdězem pak Bedřich Pivoňka s Renaultem 8.
Celkovým vítězem Severočeského Monte Karla se stal Jan Hudský, bývalý jezdec v závodech do vrchu a rallycrossu, se svoji dcerou Ivou Bryknarovou na voze Škoda 1000 MB, před Michalem Vaříšem s Tatrou 805 a Jiřím Vítkem s Porsche 924. Druhý ročník je za námi a přejme si, aby se ten třetí konečně uskutečnil na sněhu a přijelo i více posádek na zajímavých automobilech. Vždyť by se z této akce mohla stát pěkná tradice.


Jindřich Lasík, 9.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar