Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Setinová Spring Classic projela Vysočinou a Podyjím

Po Písku, Jindřichově Hradci a Táboře zvolili českokrumlovští pořadatelé za centrum setinové rallye Spring Classic nádherné historické město Telč a určitě udělali dobře. Protože jejich akce mají vysokou sportovní i společenskou úroveň, tak jsme už dnes zvědavi, kam nás zavede příští ročník.

Prakticky k první letošní veteránské soutěži se sjelo 95 posádek s automobily vyrobeným do roku 1992, které doplnily čtyři z kategorie Exclusive. Úvod startovního pole obstaraly čtyři automobily Jaguar, respektive model MK V Saloon (1949), XK 120 OTS (1952), XK 140 SE (1955) a XK 140 FHC (1956). Hned za nimi Mercedes Benz 220 SE Ponton Cabrio (1960), ale střechu si vzhledem k neustále proměnlivému počasí nedovolili manželé Steinbauerovi sundat. Naproti tomu Eliška Tůmová a Renata Vaňková nasadily čepice a vyrazili s Alfou Romeo Spider Touring 200 z roku 1962 do boje o setinky v otevřeném automobilu, jako jediná posádka v soutěži.


Pořadatelé pod velením Pavla Kacerovského měli šťastnou ruku při výběru tratě, která díky lokalitě byla pro všechny nová a se zajímavými místy. Z Telče se jelo směrem na Dačice, odtud přes „malou Hlubokou“ aneb zdevastovaný Český Rudolec do Slavonic. Poté po pěkné silnici na Šafov a do Rakouska. Pohled na starobylý Hardegg, stojící přímo „a čáře“, musel všem vyrazit. Následovala kontrola u pěchotního bunkru Zahrada a přestávka na oběd v muzeu Terra Technica v Hatích.


Odpoledne se pokračovalo přes Znojmo, kolem Vranova nad Dyjí, s výhledem na Bítov a pod zříceninou hradu Cornštejn do Bítova na odpolední kávu. A zase dál. Milovníci sportovnější jízdy si přišli na své v serpentýnách dolů a nahoru u Svobodova mlýna. Pak bylo třeba zvládnout další z testů, tentokrát v zámeckém parku Jemnice a do cíle v Telči. Celkem 250 kilometrů.


Letos poprvé došlo k výraznému koeficientem přepočtu trestných bodů v neprospěch novějších automobilů. Ale to nic nevadilo německé dvojice Gerd Lambert a Michael Loerke s Porsche 911 SC Targa (1979). Druzí skončili Rakušané Fritz Jirowsky a Gerhard Soukal s Alfou Romeo 2000 GTV. Na třetím místě manželé Tomáš a Kateřina Adamů vyměnili tentokrát Ford Capri za Ford Mustang Fastback GT (1965).



Automobily Mustang se stávají velice oblíbenými pro setinové rallye. Na Spring Classic jich startovalo hned osm včetně sportovní verze Shelby GT 350 z roku 1966. Neumím si představit, že by nádherný zvuk osmiválců nahradilo šustění elektriky. Naštěstí to snad zatím nehrozí, i když se už objevily přestavby různých automobilů.



Dalším velice oblíbeným vozem je Jaguar E-type, i když by si člověk myslel, že si každý majitele éčka“ bude automobil hýčkat. Ale kvarteto majitelů, kteří se vydali na Vysočiny. Nejvíce zastoupena byla značky Porsche v počtu dvanácti kousků nejrůznějších verzí.



Mezi automobily se ale vždy najde nějaký ten exkluzivní kousek jako třeba DeLorean, Alfa Romeo Montreal, Fiat Dino 2400, takřka neznámý Apal Coupe z roku 1961 nebo Marcos 1600 GT.



Pořadatelé ČK Motorsport si tak mohou zapsat další vydařený podnik, ale už za měsíc je čeká jubilejní 50. Rallye Český Krumlov a 8. a 9. září už 14. ročník South Bohemia Classic.





JL 17.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar