Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Schnauferl rallye - přehlídka krásy

Jednou z nejstarších evropských veteránských akcí je určitě mezinárodní německá ASC – Schnauferl Rallye, jejíž 53. ročník je právě za námi. Letos se více než stovka veteránů sjela do Norimberka, aby z historického města vyrazila na dvoudenní akci.

Napier T27

Duhanot

Renault GP

Benz 18/20

Opel GP

Armstrong Siddeley

MAN

Přes polovinu startovního pole tvořily předválečné automobily, a to i takových značek jako třeba Duhanot o níž se nám doposud nepodařila najít ani zmínka. O tom, že historické automobily už zdaleka nejsou jen pánskou záležitostí dokládalo hned startovní číslo. Francouzský vůz Leon Buat z roku 1903 řídila slečna Nina Krämerová a se čtyřkou vyrazila na trať s britským Napierem T 27, roku výroby 1907, dokonce dámská posádka Kristen Göhrová a Renate Bauierová.
Značka Napier se původně specializovala na jemnou mechaniku, především pak váhy. V roce 1898 Montague Napiera navštívil F.S.Edge s žádostí, aby mu vylepšil francouzský automobil Panhard. Napiera konstrukce zaujala natolik, že v roce 1900 sestrojil vlastní automobil a záhy se stal také úspěšným závodníkem, který o dva roky později vyhrál Gordon Bennettův pohár. Jedním z prvních zákazníků byl samotný Charles Royce. Firmu Napier můžeme považovat za první automobilku vyrábějící od roku 1904 kvalitní šestiválce. Po první světové válce se proslavila výrobou kvalitních leteckých motorů.
Podobných skvostů jako tyto dva automobily bylo na startu však mnohem více. Z roku 1912 pocházel Renault CC, o rok mladší byl Benz 8/20 v provedení Doppelhateon, stejný model ale z roku 1920 měl člunovitou karosérii. Firma Opel „vytáhla“ z depozitáře závodní speciál Opel Grand Prix, rok výroby 1914.
Malý dvoumístný vůz Stellite open two seater vyráběla v letech 1913 až 1919 společnost Electric&Ordnance Accesories Co., pobočka firmy Wolseley. Nízké ceně odpovídala také nízká kvalita zpracování, podvozek byl ze dřeva, převodovka zpočátku pouze dvoustupňová a čtyřválec měl objem 1100 cm³. Mnohem kvalitnější vozy vyráběla francouzská firma Delage, kterou na rallye zastupoval model BJ z roku 1915. Americkou produkci dvacátých let připomínal jednak obrovitý Pierce Arrow 33 roadster, dále pak Buick Master 6, Chevrolet Superior (1926) nebo Stutz Black Hawk AA (1927).
Krásných automobilů bylo při Schnauferl rallye k vidění hodně, a to také z poválečných padesátých a šedesátých let, zastoupené především nejrůznějšími typy Mercedesů a také BMW jako 507, 502, 503. Tentokrát se soutěž obešla bez tzv. youngtimerů, takže po vozech z roku 1966 byl nejmladším automobilem kabriolet Rolls Royce Corniche Convertible z roku 1970.
Pro každý z obou dnů byly připraveny dvě trasy, jedna kratší, druhá delší, aby si každý mohl vybrat. Pochopitelně, že některé úseky byly společné a vedly malebnou krajinou ať již Frankische Schweiz nebo jižně od Norimberka.

Jindřich Lasík, 11.6.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar