Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic - youngtimery v převaze

Stejně jako v minulých letech jsme i letos zavítali na Sachsen Classic, jejíž patnáctý ročník ani letos nevynechal průjezd Českou republikou. Přehlídka automobilové historie byla sice početná, takřka dvě stovky automobilů, ale musíme přiznat, že i trochu zklamáním.

Čest předválečných automobilů zachraňovaly čtyři Horchy, z nichž pětilitrový osmiválec – model 853 Cabrio z roku 1937 patří k vrcholům německé automobilky. Ze startovní listiny pomalu, ale jistě mizí otevřené sportovní automobily z dvacátých a třicátých let, což je velká škoda. Žádný čtyřlitrový Bentley Le Mans ani Bugatti a dokonce ani roadster Wanderer.

Automobilů z let 1927 až 1939 se sešlo ve Zwickau jen sedmnáct, mj. Invicta Open Seater, Alvis Silver Eagle, Bentley 3,5 Litre, Jaguar SS 100 nebo šestiválcové BMW 328 a 327. Ve startovní listině převažovaly modely značek Porsche (24), Mercedes Benz (29) a Volkswagen (21). Většinu automobilů tvořily tzv. youngtimery, s nimiž je absolvování 620 kilometrů dlouhé soutěže přeci jen jednodušší.

Početné zastoupení měla i značka Škoda, když sedm vozů přihlásilo společně Auto Muzeum Škoda a Škoda Deutschland. Bohužel mezi nimi nebyl letos žádný opravdový skvost.

Určitě zpestřením bylo NSU Thurner se čtyřválce 1,3 litru o výkonu 103 k z roku 1971, které si nezasvěcení diváci pletli s Ferrari, asi pro červenou barvu. Když už jsme u italské značky, tak Ferrari bylo zastoupeno modely 308 GTB, Dino, 328 GTS a 365 GT 2+2. Z pěti vozů Ford Mustang vynikal model Shelby GT 500 Eleanor s vidlicovým osmiválcem objemu 6,4 litru. Výkonem 545 k, kterého bylo dosaženo před padesáti lety, byl nejsilnějším automobilem startovního pole. Naproti tomu nejslabším byl Trabant P60 s dvouválcem objemu 0,6 litru a výkonu 23 k

Ale na výkon a rychlost se při Sachsen Classic nehraje, neboť se jedná o tzv.setinovou rallye a rozhoduje přesnost a výpočty spolujezdců.

Start byl opět ve Zwickau, v jehož okolí absolvovaly posádky první kratší etapu, druhý den se jela nejdelší etapa 250 kilometrů dlouhá do Krušných hor a na polygon do Mostu s cílem v Bad Schandau. Poslední část vedla před Bautzen do Drážďan.

Bohužel uzavírky silnici, kterých mají také v bývalém DDR víc než dost, se dotkly tratě a tak se někde diváci automobilů ani nedočkali. V programu bylo například uvedeno, že z Mostu vede trať na Horní Jiřetín, Klíny, Fláje Nové Město, ale tudy se vůbec neprojíždělo. Nebo na internetu nebyly vůbec zaneseny náhradní objízdné trasy, a tak jsme po ránu najezdili poměrně hodně kilometrů, než jsme vůbec zjistili, kudy se pojede. Tradiční německá přesnost se už taky někam vytratila.

Nejméně trestných bodů, pouhých 342 nasbírala posádka Dieter a Tina Horn s Porsche 356 před dvojici Schimmel – Kuchenmüuler s Porsche 911 (555´a Tolliszus – Weidenmüller se čtyřválcem Treabant 1.1 (628). Tradiční spolujezdec a pětinásobný německý šampion Peter Göbel, soutěžního jezdce Matthiase Kahleho, dojel s ex-soutěžní Škodou Favorit „Monte Carlo“ na čtvrtém místě (663).



JL 25.8.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar