Sachsen Classic vyhrál Viaro se Stratosem
Německé vydavatelství Motor Presse Stuttgart pořádá již několik let během dvou měsíců dvě velké veteránské soutěže – Silvretta Classic a Sachsen Classic. Zatímco se při alpské soutěži hodně angažuje Audi, v Sasku zase koncern VW, včetně značky Škoda.
Na třídenní soutěž dlouhou přes 650 kilometrů se ve Zwickau postavilo na sto osmdesát posádek s automobily 57 značek. Zatímco první, pouze odpolední, etapa vedla kolem místa narození slavných závodních vozů Auto Union a luxusních Horchů, je spíše taková odpočinková a na rozjetí. Naproti tomu druhá etapa prověřila kvality jak automobilů, z nichž některé pocházely i ze 20. a 30 let minulého století, tak jejich posádek. Účastníky totiž zavedla do Krušných hor, kde zvláště stoupání ze Schneebergu až k Fichtelberghausu, navíc v dešti, v mlze s viditelností na pár kroků a při teplotě jen kolem deseti stupňů Celcia pařilo mezi hodně náročné úseky. Jedním z nejkrásnějších cest vedla přes naše území, z Mníšku kolem přehrady Fláje do Mikulova a na Cínovec. Ale ani letos si pěkné přírody moc neužili, protože stejně vloni, jim počasí moc nepřálo. Cíl byl pak v Bad Schandau.
Třetí den vedl přes Krásnou Lípu do Žitavy, dále poprvé kousek i přes Polsko a poté do Drážďan, kde byla soutěž před „skleněnou manufakturou“, výrobním závodě VW, ukončena.
Každá soutěž, v tomto případě náročná jízda pravidelnosti, má své favority a hvězdy. Největší byl letos Ital Luciano Viaro s nádhernou extovární Lancií Stratos. Na svém kontě má již mj. tři vítězství z Mille Miglia, ale také třeba z Japonska a Argentiny. To svědčí o tom, že je opravdový „machr“, ale na druhé straně jeho prvenství vyniká ještě z jiného důvodu. Na horkém sedadle seděla opět nevidomá Italka Alessandra Inveradi, která má itinerář převedený do Brejlova písma. K tomu asi není třeba nic dodávat.
Pozoruhodné je také třetí místo Matthiase Kahleho, který je několikanásobným mistrem Německa v rallye a jeden z nejrychlejších soutěžáků našich sousedů. Ovšem dokáže jezdit nejen rychle, ale také na setiny či tisíciny přesně, neboť obsadil se Škodou 110 R Coupe třetí místo. O dvě příčky za ním dojeli manželé Josef a Hana Juračkovi, majitelé závodního týmu Juka (připravoval vozy Octavia WRC a Fabia WTRC mj. také pro Kahleho). Startovali se Škodou 1000 MB.
Už tradičně mají první čtyři startovní čísla vyhrazeny luxusní osmiválcové vozy Horch, chlouba německého průmyslu, vyráběné ve 30. letech, právě ve Zwickau. Také za nimi jedoucí šestiválcové Wanderery se vyráběly v Sasku, a to v Chemnitz.
Projeli jsme převážnou část páteční etapy a všude nás překvapil ohromný zájem diváků kolem cesty, a hlavně jejich informovanost. Přesně věděli v kolik hodin a kudy povede trať, kterou pak lemovali tisíce lidí v celé její délce. Také program čítající 160 stran A5 s mnoha zajímavými články a fotografiemi všech vozidel, za pouhé jedno euro, můžeme jen závidět. Ani na největší naší akci Štangl rallye není nic takového bohužel k dispozici. K účasti mladoboleslavské škodovky a koncernu VW se ještě vrátíme.
Jindřich Lasík, 1.9.2008
Třetí den vedl přes Krásnou Lípu do Žitavy, dále poprvé kousek i přes Polsko a poté do Drážďan, kde byla soutěž před „skleněnou manufakturou“, výrobním závodě VW, ukončena.
Každá soutěž, v tomto případě náročná jízda pravidelnosti, má své favority a hvězdy. Největší byl letos Ital Luciano Viaro s nádhernou extovární Lancií Stratos. Na svém kontě má již mj. tři vítězství z Mille Miglia, ale také třeba z Japonska a Argentiny. To svědčí o tom, že je opravdový „machr“, ale na druhé straně jeho prvenství vyniká ještě z jiného důvodu. Na horkém sedadle seděla opět nevidomá Italka Alessandra Inveradi, která má itinerář převedený do Brejlova písma. K tomu asi není třeba nic dodávat.
Pozoruhodné je také třetí místo Matthiase Kahleho, který je několikanásobným mistrem Německa v rallye a jeden z nejrychlejších soutěžáků našich sousedů. Ovšem dokáže jezdit nejen rychle, ale také na setiny či tisíciny přesně, neboť obsadil se Škodou 110 R Coupe třetí místo. O dvě příčky za ním dojeli manželé Josef a Hana Juračkovi, majitelé závodního týmu Juka (připravoval vozy Octavia WRC a Fabia WTRC mj. také pro Kahleho). Startovali se Škodou 1000 MB.
Už tradičně mají první čtyři startovní čísla vyhrazeny luxusní osmiválcové vozy Horch, chlouba německého průmyslu, vyráběné ve 30. letech, právě ve Zwickau. Také za nimi jedoucí šestiválcové Wanderery se vyráběly v Sasku, a to v Chemnitz.
Projeli jsme převážnou část páteční etapy a všude nás překvapil ohromný zájem diváků kolem cesty, a hlavně jejich informovanost. Přesně věděli v kolik hodin a kudy povede trať, kterou pak lemovali tisíce lidí v celé její délce. Také program čítající 160 stran A5 s mnoha zajímavými články a fotografiemi všech vozidel, za pouhé jedno euro, můžeme jen závidět. Ani na největší naší akci Štangl rallye není nic takového bohužel k dispozici. K účasti mladoboleslavské škodovky a koncernu VW se ještě vrátíme.
Jindřich Lasík, 1.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















