Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic projela Českem

Sobotní etapou vedoucí z Drážďan do Mladé Boleslavi a zpět skončil 18. ročník veteránské soutěže Sachsen Classic. Poprvé v historii této soutěže zamířila až do Mladé Boleslavi. V minulých letech historické automobily zajížděly pouze na českou část Krušných hor.

Nejdelší etapa vedla přes Sebnitz, Krásnou Lípu, Rybniště, Kytlici (tento úsek úzkou lesní cestou patřil mezi nejkrásnější), Sloup, Mimoň a Bělou nejdříve do závodu Škoda-Auto na oběd. Po hodinové pause zamířily posádky před Muzeum Škoda Auto, kde byla jedna z průjezdních kontrol. Pak už následovala druhá část přes Katusice, Březovice, Ždár, Dubou, Blíževedly, Kravaře, Žandov, Hřensko na hraniční přechod Schmilka-Bad Schandau a do cíle v Drážďanech. Jen jsme litovali, že pořadatelé nezvolili raději trasu Kokořínskem.Ta by se určitě líbila


Pro vítězství si dojela dvojice Markus Hendewl a Christoph Herbrig s Chevroletem Corvette CS Stingray, pod jehož kapotou byl vidlicový osmiválec objemu 5,4 litru a výkonu 360 k. Byl vyroben v roce 1963.



K české radosti obsadili druhou příčku Patrik a Jan Skálovi s Porsche 911 E Targa z roku 1971. K úspěchu je dovezl šestiválec boxer 2,2 litru s výkonem 175 k. Nasbírali 543 bodů, zatímco vítěz jen 394 bodů.



Také na třetím místě se umístilo Porsche 911 SC z roku 1978. Jeho posádka Gereon Wischerhoff a Falk Wischerhoff nasbírala 565 bodů.



Ve startovní listině se objevily jak různé typy škodovek, ta i další dvě české posádky. Do první desítky se ještě na devátém místě vešli Ondřej a Oldřich Hákovi s Porsche 911 E. Oproti předchozímu dni si bohužel pohoršili, když se propadli o dvě místa dozadu. Podobně dopadli také Petr a Tomáš Fialovi s BMW 3.0 CSi, kteří se z 10.příčky propadli až na patnáctou.



Z posádek na vozech Škoda skončil nejlépe soutěžní jezdec Mathias Kahle a jeho spolujezdec Alf Cremers s Rapidem z roku 1984. Byli klasifikováni na sedmém místě. Nejzajímavější škodovkou a troufáme si, říct, že i jedním z nejzajímavějších automobilů byl závodní speciál 1100 OHC z roku 1957. Pochopitelně budil mezi diváky zaslouženou pozornost. Tomuto automobilu bylo také věnování několik stránek v programu o128 stránkách. Ten redakce časopisu Auto Motor Sport vydává každý rok se všemi zúčastněnými automobily. Letos však zařídil tiskařský šotek hned na první stránce. Bylo totiž mylně uvedeno Z Drážďan do Lipska. Ale trať vedla ze Zwickau do Drážďan.



Na náš vkus se letošního ročníku zúčastnilo až příliš novějších automobilů, to znamená z druhé poloviny sedmdesátých let (10) a hlavně pak z osmdesátých let a ze začátku devadesátých let (32 vozů). Nejmladší bylo žluté Ferrari F 355 Spider F12, které opustilo výrobní brány teprve v roce 1999.






JL 23.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar