Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic opět po českých silnicích

Veteránská Sachsen Classic má za sebou 29 ročníků, ten poslední se konal v závěru minulého týdne nejen na silnicích Saska, ale také západních Čech. Tradičně totiž vede trať zčásti i po našem území.

Soutěž, respektive setinová rallye, začala ve čtvrtek odpoledne okruhem kolem Zwickau, aby se posádky „rozehřály“ a pokračovala v pátek etapou do Oberwiesenthalu a skončila v sobotu v Chemnitz. Právě páteční část vedla přes Kynšperk, na Ohří, Kynžvart, Chodovou Planou (oběd v pivovaru Chodovar) a dále přes starobylý Loket, Nejdek, Abertamy, Boží Dar na německý Fichtelberg a do cíle. Dohromady 254 kilometrů ve svižném tempu. V sobotu je čekalo dalších 233 kilometrů přes Augustusburg a dohromady tedy 582 kilometrů. To je už j pořádná porce za dva a půl dne.



Na českou část jsme zavítali i my, a musíme říct, že třeba úsek z Kynšperku přes Dvorečky do Lázní Kynžvart nebo z Chodové Plané přes Dolní Kramolín, Holubín a Vlkonice byly opravdovou lahůdkou. Po úzké silnici nahoru, dolů, pastvinami a lesem. Jen výhledů v zamračeném dni si moc neužili. Lahůdkou byla i kontrola u zámku Kynžvart nebo příjezd do kontroly v Lokti s výhledem na hrad. Pak už následoval přejezd Krušných hor.



Ve startovním poli se objevují pravidelně škodovky reprezentované Muzeum Škoda Auto. Nejstarší byla Škoda Rapid OHV z roku 1940. Jedná se o speciál optimalizovaný v aerodynamickém tunelu optimalizovaný speciál. z jen asi stokusové série (1939-1941). Šestnáctistovka ze stokusové série (1939 až 41) o výkonu 42 k (31 kW) stačí k dosažení rychlosti až 120 km/h.



Dále byla Škoda 1101 Tudor Roadster (1948) s karoserií ze závodu ve Vrchlabí, kde byl vůz zkompletován 2. října 1948 na objednávku Úřadu předsednictva vlády. Nechybělo ani populární „erko“ Škoda 110 R, jeden z posledních vyrobených kusů prvního modelového roku. Sportovně laděný dvoudveřový automobil patří k perlám historie automobilky z Mladé Boleslavi. I díky dvojitému karburátoru dokáže jet lehké a snadno ovladatelné kupé nejvyšší rychlostí 145 km/h.



Celou soutěž absolvoval také mnohonásobný německý šampion Mathias Kahle se soutěžní Škodou 130 RS. Kdo pozorně sledoval startovní listinu, tak zjistil, že v Porsche 911 navigoval Christian Geistdorfer, který dovedl Waltera Röhrla k dvěma titulům mistra světa.



Ozdobou Sachsen Classic jsou vždy automobily Horch, vyráběné před druhou světovou válkou právě ve Zwickau. Letos to byly dva osmiválcové pětilitrové modely 835 Cabriolet. Vidět tyto automobily „na živo“ je vždy zážitek. Hrdiny byly ovšem posádky v otevřených vozech. Se čtyřkou to byli Kai a Sigi Matthies se 7,3 litrovým osmiválcem Cunningham V5 Speciál z roku 1924 nebo Horst Schierle a Barbara Richer s britským vozem Riley 12/4 Special z roku 1935. Počasí jim letos právě dvakrát nepřálo.
Předválečných automobilů jsme letos napočítali pouhých deset, včetně dvoulitrového šestiválce Mercedes Benz 200 z roku 1934. Pomalu ale z těchto dlouhých „maratonů“ mizejí a to je škoda. Ale na druhou stranu i pochopitelné.




V záplavě vozů Mercedes Benz a Porsche stojí za zmínku ještě například BMW 503 Coupe, Ferrari 330 GT, AC Buckland, Jaguar XK 10 a E-type, OSI Ford 20 M atd.




V soutěži si vedla nejlépe dvojice Stefan a Sabine Kunze s BMW E3 M30 (468 bodů), na druhém místě skončili Michael a Christian Pitsch s Porsche 911 Carrera (764) a třetí hartmut Schimmel a Kay Kretzschmar s Porsche 911 (812).






JL 22.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar