Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic - německá Mille Miglia

Přestože u nás máme stovky krásných historických automobilů, tak nám stále chybí velká veteránská soutěž se sportovním duchem ve stylu Sachsen Classic. Ačkoliv se letos konala teprve po osmé, tak se jí každoročně účastní na dvě stovky vozidel, které za tři dny urazí 600 kilometrů.

Letos vybrali pořadatelé nové úseky v překrásném Vogtlandu, po celou dobu provázelo posádky nádherné slunečné počasí, po celé trase jsme viděli tisíce nadšených diváků – co si mohou veteránisté více přát. Musíme uznat, že mediální podpora Sachsen Classic je na vysoké úrovni. Diváci sledovali veterány nejen ve městech, ale i třeba v lesích. Takřka celé Sasko bylo od čtvrtka do soboty na nohou.
O tom, že veteránské hnutí je stále na vzestupu dobře vědí také třeba u Volkswagenu, ve Škodě Deutschland a k pravidelným účastníkům patří také naše Automuzeum Škoda nebo Audi Tradition ze Stuttgartu. Všichni proto vysílají na Sachsen Classic vždy několik historických automobilů ze svých sbírek.
Z Mladé Boleslavi to byl závodní speciál Laurin Klement 300, přezdívaný „makina“ z roku 1920, bezpochyby jeden z nejpozoruhodnějších automobilů celého startovního pole. Pracovník renovátorské díly Josef Bartoň jel zase se Škodou Popular Monte Carlo z roku 1937. Odcházející šéf Škoda Auto pan Reinhard Jung se zase svezl se Škodou Tudor 1101.
V letošním roce si připomínáme 125 let od založení firmy Wanderer, a tak s číslem jedna a sportovním roadsterem W 25 (1936) vyrazil na trať Thomas Frank, šéf historického oddělení Auto Tradition. Také dvojku a trojku měly rezervovány Wanderery z Muzea August Horch ve Zwickau, kde byl také tradiční start. Ostatně samotného Augusta Horcha, velkého konstruktéra, jsme mohli potkat i během polední přestávky v Bad Elsteru.
Sachsen Classic se nemůže nikdy obejít bez luxusních automobilů Horch, chlouby německého automobilového průmyslu, které v druhé polovině třicátých let vznikal právě v Sasku. Pohled na tyto více než pětimetrové automobily je vždy úchvatný. Už jen kvůli nim se vyplatí na Sachsen Classic zavítat. Výhodou je, že se jezdí převážně v Krušnohoří, jen pár kilometrů od hranic, pokud trasa nevede přímo po hranici a nebo dokonce kousek i po našem území.
Z takřka 200 automobilů bylo třicet předválečných, zatímco nejvíce byly zastoupeny 60. léta (50 vozů) a 50. léta (40). Pořadatelé na zpestření vezmou vždy také několik youngtimerů z počátku 80. let.
Právě s jedním z nejmladších automobilů – soutěžním Subaru Legacy RS se představila Ellen Lohrová. V 90. letech úspěšně startovala s Mercedesem Benz v německém šampionátu DTM a jako jediná žena dokázala vyhrát i jeden závod. Při časové kontrole na Fichtelbergu jsme zaslechli, jak si o ní dvě dámy důchodového věku zasvěceně povídají a moc dobře věděli o koho jde. Asi jako kdyby se u nás někdo bavil o Elišce Junkové.
Vítězství z roku 2008 obhájil Luciano Viaro, tentokrát s nevidomým spolujezdcem Enricem Mussinelim. V 21 zvláštních zkouškách pravidelnosti nasbírali jen 137 bodů, zatímco druhá posádka v pořadí jich měla na kontě 411. Dobrého výsledku dosáhla rovněž česká novinářská posádka Pavel Šilha a Jan Blažek z vydavatelství Motor Presse. Se zapůjčeným Opelem Commodore obsadili 17. příčku.


J.Las9k, 24.8.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar