Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic - dobře utajená soutěž

„Mille Miglia východu“ – jak se přezdívá veteránské Sachsen Classic přilákala na start do Zwickau na 190 automobilů šesti desítek různých značek, přičemž největší počet vozů dodala historická oddělení firem Audi a Volkswagen, a také Škoda obeslala soutěž osmiválcem 860 z roku 1932.

Horch 670 V12

Horch 670 V12

VW Beutler Cabrio Spezial

VW Beutler Cabrio Spezial

VW Beutler 696 Porsche

VW Beutler 696 Porsche

Alfa Romeo 6C 2500

Alfa Romeo 6C 2500

Bentley 4 1/2 Brooklands

Bentley 4 1/2 Brooklands

Studebaker Commander

Studebaker Commander

EMW 327/2

EMW 327/2

Ferrari 330 GT

Ferrari 330 GT

Třídenní Sachsen Classic začínala už tradičně ve Zwickau, končila v Drážďanech, a opět vedla přes Českou republiku. Účastníci však nezavítali k nám pouze v sobotu, kdy projížděli přes Krásnou Lípu, ale také už v pátek. Jenže to jsme se dozvěděli čirou náhodou, neboť ani na oficiálních stránkách soutěže o tom nebyla ani zmínka.
Během pátku jsme sledovali soutěž zhruba od Stollbergu, a protože po polední pause v městečku Seiffen nebylo jasné kudy vede další trať do Altenbergu, „chytli“ jsme se doprovodných vozidel, a jaké bylo naše překvapení, když zamířila k hraničnímu přechodu Mníšek. Odtud se jelo přes Krušné hory, směrem na Klíny, vodní nádrž Fláje, dále přes hráz přehrady až k přechodu Moldava/Neu Rehefeld a zpět do Německa. Jízda po krušnohorské liduprázdné silničce musela být pro všechny posádka přímo cestou do ráje a odpočinkem po velice frekventovaných německých silnicích.
Hned číslo jedna měl jeden z největších skvostů německého automobilového průmyslu, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec Horch 670 z roku 1932. Nejsilnějšímu Horchu důstojně sekundoval také další krasavec – osmiválcový typ 951 s televizním štábem „mdr“.
Mezi dvanáctiválci nebyl osamocen, motory o stejném počtu válců měly pod kapotou Ferrari 512 BB nebo 412, ale také Ferrari 330 GT s výkonem 300 k (1965) rodiny Petra a Tomáše Fialových.
Mezi nejkrásnější patřil bezpochyby další osmiválec – zelený Studebaker Commander Eight FD (1930), vyrobený v roce 1930. Naproti tomu nejzajímavější kousky pocházely z Wolfsburgu, za všechny jmenujme například VW Beutler Cabrio Spezial (1953) nebo VW Typ 1 „Brezelkäfer“ (1951). Kategorii nejmenších automobilů zastupovaly populární Messerschmitt nebo BMW Isetta či neznámý Fiat Viotti 600 z roku 1959. Na pořádné veteránské soutěži nesmějí chybět pochopitelně vozy Bentley, zvláště pak typ 4 ½ Brooklands, jehož čtyřválec 4.5 dosahoval už v roce 1929 výkonu 200 k. Jeho posádka absolvovala celou soutěž bez střechy, a to i za deště, který letos bohužel provázel část soutěže.

Jindřich Lasík, 20.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar