Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic - dobře utajená soutěž

„Mille Miglia východu“ – jak se přezdívá veteránské Sachsen Classic přilákala na start do Zwickau na 190 automobilů šesti desítek různých značek, přičemž největší počet vozů dodala historická oddělení firem Audi a Volkswagen, a také Škoda obeslala soutěž osmiválcem 860 z roku 1932.

Horch 670 V12

VW Beutler Cabrio Spezial

VW Beutler 696 Porsche

Alfa Romeo 6C 2500

Bentley 4 1/2 Brooklands

Studebaker Commander

EMW 327/2

Ferrari 330 GT

Třídenní Sachsen Classic začínala už tradičně ve Zwickau, končila v Drážďanech, a opět vedla přes Českou republiku. Účastníci však nezavítali k nám pouze v sobotu, kdy projížděli přes Krásnou Lípu, ale také už v pátek. Jenže to jsme se dozvěděli čirou náhodou, neboť ani na oficiálních stránkách soutěže o tom nebyla ani zmínka.
Během pátku jsme sledovali soutěž zhruba od Stollbergu, a protože po polední pause v městečku Seiffen nebylo jasné kudy vede další trať do Altenbergu, „chytli“ jsme se doprovodných vozidel, a jaké bylo naše překvapení, když zamířila k hraničnímu přechodu Mníšek. Odtud se jelo přes Krušné hory, směrem na Klíny, vodní nádrž Fláje, dále přes hráz přehrady až k přechodu Moldava/Neu Rehefeld a zpět do Německa. Jízda po krušnohorské liduprázdné silničce musela být pro všechny posádka přímo cestou do ráje a odpočinkem po velice frekventovaných německých silnicích.
Hned číslo jedna měl jeden z největších skvostů německého automobilového průmyslu, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec Horch 670 z roku 1932. Nejsilnějšímu Horchu důstojně sekundoval také další krasavec – osmiválcový typ 951 s televizním štábem „mdr“.
Mezi dvanáctiválci nebyl osamocen, motory o stejném počtu válců měly pod kapotou Ferrari 512 BB nebo 412, ale také Ferrari 330 GT s výkonem 300 k (1965) rodiny Petra a Tomáše Fialových.
Mezi nejkrásnější patřil bezpochyby další osmiválec – zelený Studebaker Commander Eight FD (1930), vyrobený v roce 1930. Naproti tomu nejzajímavější kousky pocházely z Wolfsburgu, za všechny jmenujme například VW Beutler Cabrio Spezial (1953) nebo VW Typ 1 „Brezelkäfer“ (1951). Kategorii nejmenších automobilů zastupovaly populární Messerschmitt nebo BMW Isetta či neznámý Fiat Viotti 600 z roku 1959. Na pořádné veteránské soutěži nesmějí chybět pochopitelně vozy Bentley, zvláště pak typ 4 ½ Brooklands, jehož čtyřválec 4.5 dosahoval už v roce 1929 výkonu 200 k. Jeho posádka absolvovala celou soutěž bez střechy, a to i za deště, který letos bohužel provázel část soutěže.

Jindřich Lasík, 20.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar