S bugatkou jako za dob Caraccioly
Na závod veteránů do vrchu Zbraslav – Jíloviště chodíme pravidelně mnoho let, a tak jsme už také hodně viděli. Čas od času se objeví někdo, kdo nás svojí jízdou alespoň na okamžik vrátí o nějakých osmdesát let zpátky. Jde sice o jízdu pravidelnosti, ale v tomto případě jde jízdní průměr jaksi stranou.
Vloni se ukázala v nejlepším světle Miroslav Krejsa se Škodou 1100 Sport, letos pak hned dva jezdci na stejném voze. Na hranici fyzikálních zákonů nebo snad spíše za nimi ždímali z Bugatti 35T Pursang (1951) maximum Jirka „Hoboj“ Rambousek (jeden z nejuznávanějších odborníků přes techniku historických vozidel) a Evžen Majoroš z Prague Car Classic. Tak rychle jsme na Zbraslavi ještě nikdy nikoho jet neviděli. Na takovou jízdu se hned tak nezapomíná, jen si zkuste vypočítat průměr při dosaženém čase..na trati dlouhé čtyři kilometry s převýšením 163 metru, včetně několika zpomalovacích prahů – přes 110 km/h. Takhle nějak se tady asi jezdilo na přelomu dvacátých a třicátých let minulého století, navíc na prašné cestě. Bohužel jejich snažení skončilo proraženou palivovou nádrží. Naštěstí se dá opravit.
Jinak letos převažovaly předválečné automobily z let 1904 až 1938, poválečných se sešlo o něco méně, ale to vůbec nevadilo. Pěkný pohled byl třeba na Renault Caravelle, Chevrolet Corvette, Porsche 356 B, Rover TC 1000, Jaguar 4 či Ferrari 308 GTS nebo Alfu Romeo Alfettu GT.
Mezi přihlížejícími jsme potkali třeba Ottu Nyče (na snímku u vozu Walter), kdysi jednoho z neúnavných organizátorů veteránských akcí a renovátora mnoha automobilů a motocyklů. Jako byl třeba sportovní litrový Walter SS z roku 1934, s nímž startovala dcera Markéta. Tento vůz je stále ve skvělé kondici, už nějakých dobrých pětadvacet let, a to o něčem svědčí!Je rozhodně dobře, že v tomto případě nespadlo jablko daleko od stromu. Tentokrát pouze vystavil motocykl NF M 60 z roku 1925, a tak jsme krátce zavzpomínali na časy, kdy veteránské hnutí bylo hlavně o renovacích a nikoliv tolik o byznysu jako dneska. Právě Otta Nyč mě někdy před třiceti lety začal zasvěcovat do tajů historických automobilů, za což mu dnes děkuji.
Mezi účastníky byl i letos MUDr Pavel Pafko se strojem B.S.A Junior (1928), dále třeba Maestro Václav Zapadlík s Fiatem Balilla, veteránští odborníci na slovo vzatí Karel Martinovský (Tatra 30, 1929) nebo Petr Kamaryt s nádherným osmdesát let starým Packardem Roadster. Značku Bugatti zastupovaly ještě dva modely 44, jeden z roku 1929 s paní Markétou Profeldovou, druhý, o dva roky starší, řídil pan Smutný
Neméně zajímavým skvostem byl také velký francouzský Voisin C3L (1924) pana Jaroslava Čermáka. Kromě dvou vozů Rolls Royce, Lincolna L (1928), nejstaršího Renaultu VI (1904), Fiatu 509 (1925), Fordu A (1930), Cadillacu Coupe (1924), MG a několika dalších automobilů se to v kategorii předválečných vozů opět jen hemžilo aerovkami, tatrovkami a pragovkami.
JL, 9.9.2009
Jinak letos převažovaly předválečné automobily z let 1904 až 1938, poválečných se sešlo o něco méně, ale to vůbec nevadilo. Pěkný pohled byl třeba na Renault Caravelle, Chevrolet Corvette, Porsche 356 B, Rover TC 1000, Jaguar 4 či Ferrari 308 GTS nebo Alfu Romeo Alfettu GT.
Mezi přihlížejícími jsme potkali třeba Ottu Nyče (na snímku u vozu Walter), kdysi jednoho z neúnavných organizátorů veteránských akcí a renovátora mnoha automobilů a motocyklů. Jako byl třeba sportovní litrový Walter SS z roku 1934, s nímž startovala dcera Markéta. Tento vůz je stále ve skvělé kondici, už nějakých dobrých pětadvacet let, a to o něčem svědčí!Je rozhodně dobře, že v tomto případě nespadlo jablko daleko od stromu. Tentokrát pouze vystavil motocykl NF M 60 z roku 1925, a tak jsme krátce zavzpomínali na časy, kdy veteránské hnutí bylo hlavně o renovacích a nikoliv tolik o byznysu jako dneska. Právě Otta Nyč mě někdy před třiceti lety začal zasvěcovat do tajů historických automobilů, za což mu dnes děkuji.
Mezi účastníky byl i letos MUDr Pavel Pafko se strojem B.S.A Junior (1928), dále třeba Maestro Václav Zapadlík s Fiatem Balilla, veteránští odborníci na slovo vzatí Karel Martinovský (Tatra 30, 1929) nebo Petr Kamaryt s nádherným osmdesát let starým Packardem Roadster. Značku Bugatti zastupovaly ještě dva modely 44, jeden z roku 1929 s paní Markétou Profeldovou, druhý, o dva roky starší, řídil pan Smutný
Neméně zajímavým skvostem byl také velký francouzský Voisin C3L (1924) pana Jaroslava Čermáka. Kromě dvou vozů Rolls Royce, Lincolna L (1928), nejstaršího Renaultu VI (1904), Fiatu 509 (1925), Fordu A (1930), Cadillacu Coupe (1924), MG a několika dalších automobilů se to v kategorii předválečných vozů opět jen hemžilo aerovkami, tatrovkami a pragovkami.
JL, 9.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















