Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Roztoky- zámecký park zaplnily veterán

Příznivci automobilové historie a pravidelní návštěvníci Soutěže elegance historických vozidel jsou každoročně zvědavi, co nového se v zámeckém parku před roztockým zámkem objeví. Letos byla účast více než bohatá, jen předválečných automobilů se nám zdálo o trochu méně.

Asi největším překvapením byl Cadillac 341 A Convertible Coupe z roku 1928, který přivezl pan Pavel Prošek. Krásně zrenovovaný automobil byl středem zájmu návštěvníků. Ale pozadu nezaostával ani krásný otevřený Walter 6B Standard, vyráběný v letech 1929 až 1930. Se zážehovým šestiválcem objemu 2836 cm³ dosahoval rychlosti 125 km/h. Automobil představil pan Miroslav Horský. Karosérii faeton měla rovněž Škoda 6R, s kterým dorazil z Mníšku pod Brdy po vlastní ose pan Tibor Pallagy. Renovace vozu si vyžádala devět let práce a dnes se jedná pravděpodobně o jediný automobil v provozuschopném stavu na našem území. Vůz poháněl šestiválec objemu tří litrů o výkonu 50 k a na sto kilometrů spotřeboval 18 až 20 litrů benzinu.

Trochu z jiného soudku byla Bugatti 37, kterou v únoru na pařížské výstavě Retromobile vydražila paní Markéta Profeldová. I když patina na karosérii ukazuje na originál, tak vůz již prošel renovací. Tak to byly asi ty největší novinky předválečné éry, zastoupené letos v Roztokách třiceti automobily. Krásu českých konstruktérů a dělníků z počátku třicátých let minulého století dokazovaly ale také třeba Walter Lord a Wikov 70.

Poválečnou dobu od padesátých let až po rok 1985 prezentovala celá řada automobilů, přičemž nejmladším bylo Ferrari Testarossa z designerského studia Pininfarina. Poprvé byl veřejnosti představen na autosalonu v Paříži 1964. Exkluzivní automobil vystavil pan Evžen Majoroš z Prague Classic Car Centre.

Název Testarossa, používaný pro vysokovýkonné vozy pro nejbohatší klientelu, charakterizuje červeně lakované hlavy válců. Celkem bylo vyrobeno asi 5 648 kusů. Zadní kola pohání čtyřdobý plochý vidlicový dvanáctiválec o objemu 4 942 cm³ o výkonu 287 kW. Motor s rozvodem 2×2 OHC je umístěn před zadní nápravou. Maximální rychlost je 290 km/h a spotřeba 16 litrů na 100 km.

Při soutěži elegance může spatřit i kuriozity, letos k nim patřila replika letadla Bleriot nebo zemědělský traktor PF 70, ale ani Volhu M24 v provedení kombi na silnici ani na veteránských srazech takřka nepotkáte. Smysl pro recesi prokázal pan Karel Petschke, který u krásné Škody 1101 valník „prodával“ brambory, mrkev i cibuli za ceny, o jakých se nám může dneska jen zdát. Posuďte sami, třeba jeden kilogram brambor za osmdesát haléřů. Mladší generace jen kroutila hlavou. Mezi rarity můžeme přiřadit i Mercedes Benz 450 SL, který vlastnila paní Ivana Zelníčková Trumf.

Soutěži elegance v Roztokách u Prahy přálo i krásné počasí, což se odrazilo jak na počtu účastníků, tak i návštěvníků, kteří tak strávili příjemný den. Nyní se už Veteran Car Club Praha věnuje přípravě 1000 mil československých, která se uskuteční ve dnech 12. až 13. června na trase Praha - Bratislava a zpět.


J.Lasík 13.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar