Roztoky a Křivonoska - vydařený veteránský víkend
O prodlouženém víkendu se u nás uskutečnily dvě veteránské akce, které měly jedno společné, byť je každá svým charakterem jiná. Společným jmenovatelem je tradice, neboť se pořádají již několik desítek let a každá má své stálé účastníky.
Soutěž elegance v Roztokách u Prahy, organizovaná VCC Praha pod vedením Jiřího Černého, slavila třicátý ročník, zatímco mezinárodní Rallye Křivonoska se na kulaté jubileum může těšit příští rok – 40 let. Z každé akce vám v příštích dnech přineseme samostatnou reportáž, a tak dnes alespoň v kostce přiblížíme atmosféru.
Soutěž elegance
Již v pátek 8. května se do zámeckého parku v Roztokách u Prahy sjelo zhruba šedesát automobilů, třicet motocyklů a tři traktory. Ještě kolem půl deváté ráno byla zahrada poloprázdná, ale během hodiny se rychle zaplnila nejen hlavní část parku, ale také spodní, kam byly umísťovány především novější ročníky. Zastoupeny byly snad všechny věkové kategorie od těch nejstarších (Bedelie – 1913, Ford T – 1924, Laurin Klement 110 – 1927) až po nejnovější, tzv. youngtimery jako BMW 2800 GS (1971) nebo Porsche 944 (1986).
Zvláštní koutek nás vrátil o třicet i více let zpátky, do socialismu, kdy se na auta stály fronty, dělaly se záznamy a nebo se prodávala za tuzexové koruny. Z bývalého východního Německa přivezli veteránisté Trabant P50, Wartburg 400 Kübel nebo Moskvič 412, a také a několik mopedů Simson. Ty pak doplnily vozy Škoda 100 nebo 1000 či Volha, a nebo tuzexová Toyota Corona či Fiat Multipla. Komunisté museli mít radost, my jsme však raději okukovali takové skvosty jako Bugatti 44 rodiny Profeldů, Mercedes Benz 170 S z Prage Car Classic Centre, osmiválcový Cord 810 pana ing. Skuhravého, osmdesátiletý Studebaker Commander nebo znovuzrozený Walter 6B Super pana ing. Kargera.
Oproti minulým ročníkům se nám zdálo, že do Roztok tentokrát zavítalo méně návštěvníků. Dříve býval největší nával kolem poledne, letos zde panoval poměrně klid a větší pohoda. Zřejmě tři dny volna vykonaly své, nebo možná i malá propagace. (Více se dočtete ve středu)
Křivonoska
Jestliže v Roztokách jsou historická vozidla k vidění hlavně staticky, když nepočítáme závěrečnou krátkou jízdu, potom na Křivonosce je můžeme sledovat i v pohybu v krásné rozkvetlé a prosluněné jihočeské krajině. Kemp nedaleko Hluboké už od ranních hodin praskal ve švech, kolem strojů jsme se museli často prodírat a udělat pěkný snímek bylo takřka nemožné. Není divu – přes 250 veteránů a stovky návštěvníků, k tomu lidové, a na dnešní dobu nevídané vstupné 20 Kč včetně programu se startovní listinou. Věc v současné době nevídaná.
V jedenáct hodin začali vyjíždět první účastníci povodím Vltavy a Lužnice do Bechyně. Všude jsme viděli postávat či posedávat lidi, kteří mohutně povzbuzovali každého veteránistu, zvláště pak majitele těch nejstarších vozidel. Přestávka byla na zámku Bechyně, a tady patří dík zřejmě panu starostovi, který se nebál veterány pustit na upravenou zeleň zámeckého parku. A že to byla nádhera by vám jistě potvrdil každý, kdo sem v sobotu odpoledne zavítal. Určitě nikdo nelitoval, protože do takového prostředí se historické automobily a motocykly dostanou jen málokdy. Pochvalu zaslouží i členové českobudějovického Veteran Car Clubu za přípravu tratě, která vedla kolem vorařského muzea v Purkavci, dále přes hněvkovický jez, do prudkého kopce s ostrou levou zatáčkou v Litoradicích a hlavně pak podhradím Bechyně s nádherným výhledem na Lužnici a zámek.
Specialitou Křivonosky jsou řemenové motocykly, tentokrát se sešlo patnáct těchto unikátních kousků, ale na své si přišli vůbec milovníci jedné stopy. Takové množství nádherných strojů mnoha značek se opravdu hned nevidí.
Veteran Car Club České Budějovice si tak může udělit za svoji akci jedničku s hvězdičkou (snad jen odjezd z Bechyně by mohl být lépe organizován) a začít přemýšlet, jak oslavit 40. výročí. Nechceme radit, ale zkusit získat ještě více zahraničních účastníků, případně udělat dvě větší přestávky, by ještě zvýšilo prestiž soutěže. Otázkou však je, kam všechny pak umístit, protože kemp má kapacitu přeci jen omezenou a odmítnout pravidelné účastníky určitě také nechtějí. Vždyť třeba paní MUDr Eva Masojídková sem jezdí se svojí bugatkou prakticky každý rok, stejně jako třeba Otto Nyč z Prahy. (Reportáž přineseme zítra).
Jindřich Lasík, 11.5.2009
Soutěž elegance
Již v pátek 8. května se do zámeckého parku v Roztokách u Prahy sjelo zhruba šedesát automobilů, třicet motocyklů a tři traktory. Ještě kolem půl deváté ráno byla zahrada poloprázdná, ale během hodiny se rychle zaplnila nejen hlavní část parku, ale také spodní, kam byly umísťovány především novější ročníky. Zastoupeny byly snad všechny věkové kategorie od těch nejstarších (Bedelie – 1913, Ford T – 1924, Laurin Klement 110 – 1927) až po nejnovější, tzv. youngtimery jako BMW 2800 GS (1971) nebo Porsche 944 (1986).
Zvláštní koutek nás vrátil o třicet i více let zpátky, do socialismu, kdy se na auta stály fronty, dělaly se záznamy a nebo se prodávala za tuzexové koruny. Z bývalého východního Německa přivezli veteránisté Trabant P50, Wartburg 400 Kübel nebo Moskvič 412, a také a několik mopedů Simson. Ty pak doplnily vozy Škoda 100 nebo 1000 či Volha, a nebo tuzexová Toyota Corona či Fiat Multipla. Komunisté museli mít radost, my jsme však raději okukovali takové skvosty jako Bugatti 44 rodiny Profeldů, Mercedes Benz 170 S z Prage Car Classic Centre, osmiválcový Cord 810 pana ing. Skuhravého, osmdesátiletý Studebaker Commander nebo znovuzrozený Walter 6B Super pana ing. Kargera.
Oproti minulým ročníkům se nám zdálo, že do Roztok tentokrát zavítalo méně návštěvníků. Dříve býval největší nával kolem poledne, letos zde panoval poměrně klid a větší pohoda. Zřejmě tři dny volna vykonaly své, nebo možná i malá propagace. (Více se dočtete ve středu)
Křivonoska
Jestliže v Roztokách jsou historická vozidla k vidění hlavně staticky, když nepočítáme závěrečnou krátkou jízdu, potom na Křivonosce je můžeme sledovat i v pohybu v krásné rozkvetlé a prosluněné jihočeské krajině. Kemp nedaleko Hluboké už od ranních hodin praskal ve švech, kolem strojů jsme se museli často prodírat a udělat pěkný snímek bylo takřka nemožné. Není divu – přes 250 veteránů a stovky návštěvníků, k tomu lidové, a na dnešní dobu nevídané vstupné 20 Kč včetně programu se startovní listinou. Věc v současné době nevídaná.
V jedenáct hodin začali vyjíždět první účastníci povodím Vltavy a Lužnice do Bechyně. Všude jsme viděli postávat či posedávat lidi, kteří mohutně povzbuzovali každého veteránistu, zvláště pak majitele těch nejstarších vozidel. Přestávka byla na zámku Bechyně, a tady patří dík zřejmě panu starostovi, který se nebál veterány pustit na upravenou zeleň zámeckého parku. A že to byla nádhera by vám jistě potvrdil každý, kdo sem v sobotu odpoledne zavítal. Určitě nikdo nelitoval, protože do takového prostředí se historické automobily a motocykly dostanou jen málokdy. Pochvalu zaslouží i členové českobudějovického Veteran Car Clubu za přípravu tratě, která vedla kolem vorařského muzea v Purkavci, dále přes hněvkovický jez, do prudkého kopce s ostrou levou zatáčkou v Litoradicích a hlavně pak podhradím Bechyně s nádherným výhledem na Lužnici a zámek.
Specialitou Křivonosky jsou řemenové motocykly, tentokrát se sešlo patnáct těchto unikátních kousků, ale na své si přišli vůbec milovníci jedné stopy. Takové množství nádherných strojů mnoha značek se opravdu hned nevidí.
Veteran Car Club České Budějovice si tak může udělit za svoji akci jedničku s hvězdičkou (snad jen odjezd z Bechyně by mohl být lépe organizován) a začít přemýšlet, jak oslavit 40. výročí. Nechceme radit, ale zkusit získat ještě více zahraničních účastníků, případně udělat dvě větší přestávky, by ještě zvýšilo prestiž soutěže. Otázkou však je, kam všechny pak umístit, protože kemp má kapacitu přeci jen omezenou a odmítnout pravidelné účastníky určitě také nechtějí. Vždyť třeba paní MUDr Eva Masojídková sem jezdí se svojí bugatkou prakticky každý rok, stejně jako třeba Otto Nyč z Prahy. (Reportáž přineseme zítra).
Jindřich Lasík, 11.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















