Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rojení se 120 veterány se vydařilo

Veteránské Rojení, které se koná vždy druhou červnovou sobotu v Lobči u Mšena, doplatilo letos tak trochu na svůj termín. Na stejné datum totiž přesunuli pořadatelé akci Veteránem pod Bezděz. Ale na účasti se to zase tolik neprojevilo. Mnozí z našich kamarádů spíš litovali, že jezdí pravidelně na Klecanskou rallye.

Do zámeckého dvora nakonec dorazilo sto deset historických automobilů a dvacítka motocyklů. Bohužel ne všichni, hlavně pak majitelé předválečných automobilů, ale i dalších se nevydali na pěknou osmdesát kilometrů dlouhou trasu. Těch bylo pouze 67. Většina si ji pochvalovala, protože se podařilo najít úseky, kde se dokonce ještě nejelo anebo už hodně dávno.


K předválečným automobilům se vrátíme samostatným článkem, a tak prozraďme, že letos bylo startovní pole velice pestré, což ostatně dokazuje 33 automobilových značek. A našly se mezi nimi i zajímavé automobily, jako například Ferrari 400 GT (1978), Porsche 356 (1963), Panther Lima (1978), Lancia Beta Coupe, Jaguar XK 120 (1953), BMW 2000 C (1966), ale také pěkně zrenovovaný Moskvič 407, zakoupený v roce 1960 rodiči Vladimíra Prchlíka, který jej uvedl do pěkného stavu.


Číslo jedna měl na své Škodě Felicia vždy rezervován pan ing. Jaromír Šimonek, který nás bohužel před dvěma roky opustil. Za volant usedl jeho vnuk Ondra Pavlík s přítelkyní Gábi. A rodinný „poklad“ je více než v dobrých rukou. Dcera Zuzana Šimonková Pavlíková zase aspoň jednou do roka „vymete pavouky z výfuku“ Triumpha Spitfire a její manžel Tomáš Pavlík je hlavní organizátor a dbá, aby všechno klapalo, včetně doprovodného programu, jak přes den, tak i večer.


Opět se jelo podle šipkového itineráře doplněného o několik záludných otázek. Na startu si každý zvolil rychlostní průměr podle vlastního uvážení a ten musel dodržet. Odchylka jedné sekundy znamenala jeden trestný bod. Nesprávné odpovědi a nebo chybějící údaj v odevzdaném jízdním výkazu byl odměněn 500 body.



Vítězem 21. ročníku Veteránského Rojení se stal Jiří Gerža s Ferrari 400 s dvěma trestnými body! Pouze o bod horší byl Miloš Kašpar s Mini 1275 GT. Bezpochyby asi jeden z našich nejzkušenějších účastníků mnoha setinových rallye včetně Rallye Monte Historique apod. Týden před Rojením absolvoval Rallye Wiesbaden, v níž obsadil skvělé třetí místo. Gratulujeme.



O pouhé tři sekundy se netrefili Václav Valsa s vozem Rolls Royce Silver Shadow a Josef Filip s Wartburgem 353. Pět bodů si připsal pátý Tomáš Franěk s Triumphem Spitfire.
Kategorii motocyklů ovládl Jiří Frida na Jawě 350 OHV (4 bod), před Jindřichem Veselým s ČZ 250 (9) a Jiřím Mikou s Jawou Californian (9).



Na Rojení ale není vůbec důležité, kdo zvítězil a kdo skončil pátý. Mnohem důležitější je pěkně prožitý den nejen s krásnými automobily, ale také s kulinářským zážitkem pana kuchaře Luďka Grumicha. K rojení patří neodmyslitelně skvělá káva, kterou v double Deckeru vaří Radim s Miladou.
Jestli se vám na Lobči líbilo, tak to řekněte všem ostatním. Děkujeme.



PS Nenašel někdo černou mikinu před obcí Dobřeň. Kdyby náhodou, tak napiště prosím do redakce.


JL 13.6.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar